דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות

בטיחות בעבודה / מפעילי עגורן יקבלו תעודות מגנטיות בכדי למנוע זיופים

התעודות החדשות נועדו להפסיק את תופעת זיוף הרשיונות, שגורמות לסיכון בטיחותי וכן פוגעת בתנאי עבודתם של מפעילי העגורנים כולם.

עגורן (תמונת ארכיון). צילום: סרג' אטל / פלאש 90.
עגורן (תמונת ארכיון). צילום: סרג' אטל / פלאש 90.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במטרה להפסיק את תופעת זיוף הרשיונות, בקרוב יונפקו רשיונות מגנטים למפעילי עגורנים. כך נתבשר אתמול ארגון מפעילי עגורן צריח שבהסתדרות עובדי הבניין והעץ, במכתב שנשלח על ידי ורדה אדוארדס, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה.

במכתב מפורט כי בימים אלו מתנהל תיאום בין משרד הכלכלה למשרד התחבורה לצורך העברת הסמכות להנפקת רישיונות למפעילי עגורן למנהל הבטיחות והבריאות שבמשרד הכלכלה. ממשרד הכלכלה נמסר כי עם סגירת הנושא המשפטי תוקם במנהל הבטיחות התשתית להנפקת כרטיסים מגנטיים לבעלי הרישיונות.

בארגון מפעילי עגורן צריח מעריכים כי בישראל פועלים כ-300 מנופאים ברישיון מזוייף ובניגוד לחוק. לב מלמד, חבר ועד הפעולה בארגון הסביר לדבר ראשון כי זיוף הרישיונות משפיע בראש ובראשונה על תנאי הבטיחות באתרי הבניה. "מנופאי שאין לו רישיון – אין עליו ביטוח ואם הוא פוגע במשהו או במישהו אין כיסוי. זה כמו שמישהו ינהג ברכב בלא רישיון, והוא יכול להרים דברים שאסור לו להרים. הם עושים דברים שאסור לנו לעשות ומנהלי העבודה מעדיפים את מפעילי המנוף שעוברים על החוק. הם גם עובדים בשכר נמוך יותר כי יודעים טוב מאוד שאין להם רישיון בפועל, וככה מנצלים גם אותם וגם אותנו – מנופאי שיש לו רישיון יושב בבית, כי לכוח אדם משתלם יותר לקחת מנופאי בלי רישיון". מלמד צופה שפיקוח משמעותי יותר על נושא הרישיונות, לצד שיפור בשכר המנופאים, שהוא מקווה שהארגון יצליח להוביל, עשויים למשוך מנופאים אשר עזבו את התחום בשל ירידת התנאים חזרה למקצוע.

"זיוף רישיונות של עגורנאים גורם נזק בלתי הפיך לענף" אמר איציק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, "זה ממאבק מתמשך, שהוא חלק מהשינוי שאנחנו רוצים לשנות בעבודה בענף הבניין, כדי לחסוך בחיי אדם".

קורס מפעילי עגורן נעשה בפיקוח משרד הכלכלה, אשר גם בוחן את המנופאים החדשים בבחינה עיונית ומעשית, אולם הנפקת הרישיון נעשית כיום על ידי משרד התחבורה. הרישיונות עשויים נייר פשוט, מנויילן, ולדברי מלמד ניתנים לזיוף בקלות גם באמצעות מדפסת ביתית ומכונת לימינציה. המזייפים נוהגים גם לזייף תעודות זהות של מנופאים, ולעבוד תחת זהות גנובה.

מלמד מקווה שהכרטיסים המגנטיים החדשים החדשים יאפשרו מעקב אחר רישום המנופאים שימנע את גניבת הזהות, כלומר שמנופאי אינו "עובד" בו זמנית בשני מקומות שונים, וכן שבמנופים תותקן טכנולוגיה שלא תאפשר להפעיל אותם בלא כרטיס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!