דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגועים

מדיני-ביטחוני / הממשלה החליטה על שורת צעדים בעקבות פיגועי היממות האחרונות

מאות יחידות דיור ייבנו במעלה אדומים ובירושלים ליהודים וגם לערבים. הכתר על חברון יימשך. כוחות הביטחון הרסו הלילה את בתיהם של המחבלים שביצעו פיגוע הדקירה הקטלני בשער יפו בדצמבר 2015

שי ניר
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, אישרו אמש (ראשון) את קידום בנייתן של 800 דירות במעלה אדומים ובירושלים. בתוכניות הבנייה שאושרו לקידום: הקמה של 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכן 50 דירות בשכונת הר חומה, ועוד 50 דירות בפסגת זאב – כך מדווח שלמה צזנה באתר ישראל היום.

ההחלטות  להרחבת הבנייה בשכונות שהוקמו מעבר לקו הירוק אחרי 1967, הן חלק מתגובת ממשלת ישראל לפיגועי הטרור מהימים האחרונים בקריית ארבע, נתניה וכביש 60 ובהם נרצחו מיכאל מרק ז"ל והלל אריאל ז"ל, ונפצעו נוספים.

דוח הקוורטט שהתפרסם בשישי האחרון, ממליץ למדינת ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והרחבתן. בקוורטט חברות ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם. במקביל, ממליץ הקוורטט לפלסטינים להפסיק את ההסתה ולעשות פעולות למניעת טרור.

בתגובה לדוח הקוורטט, דווח ב'ישראל היום' כי הוחלט לקדם גם הקמתן של 600 דירות לתושביה הערבים של הבירה, בשכונת בית צפאפא, שכונה הממוקמת סמוך לשכונת גילה בירושלים.

בתוך כך, המצוד בעקבות החוליה שביצעה את פיגוע הירי שהביא לרציחתו של מיכאל מרק ז"ל, נמשך. בתוך כך הוחלט על שורה של צעדים אותם אישר הקבינט המדיני בטחוני שהתכנס במוצאי שבת: כתר על העיר חברון, גלי מעצרים והריסת בתי המחבלים. כמו כן הוחלט על צעדים מינהליים נוספים, כגון הכנה להריסת בנייה בלתי חוקית ביו״ש, שלילת היתרי עבודה של כל תושבי הכפר בני נעים וצעדים מדיניים הכוללים קיזוז הכספים שמעבירה הרש״פ לאסירים ולמשפחות המחבלים מהכספים שמעבירה לה ישראל. בהתייחסו לאישור הבנייה של 42 יחידות דיור בקרית ארבע, אמר שר הביטחון ליברמן כי הבנייה בגדה מהווה מסר חשוב שכל פיגוע רק יחזק את ההתיישבות היהודית ביו״ש.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח״כ יואב קיש (הליכוד) וח"כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי) שהשיקו היום את קמפיין החלת הריבונות על מעלה אדומים, אומרים בעקבות ההחלטה לאשר בנית 560 יחידות דיור במעלה אדומים: ״אנו מברכים על ההחלטה לקדם תכניות בניה במעלה אדומים. השדולה, כמו הרוב העצום (80%) של הציבור בישראל, לא תסתפק בכך, ותפעל  להחלת ריבונות ולבניה מאסיבית במעלה אדומים ובכל רחבי יו"ש. זו זכותנו וגם חובתנו לעת הזאת."

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן (מחנ"צ) אמר: "ממשלת ישראל עומדת חסרת אונים מול הטרור וממשיכה להציע עוד מאותו דבר. יש לאפשר לצה"ל להמשיך ולהילחם בנחישות מול הטרור- עוצמה צבאית לבדה לא תשיב את השקט לרחובות ישראל לאורך זמן." על ההחלטות בדבר בנייה בהתנחלויות אמר בן ראובן, "החלטות על בניה בשטחי מחלוקת אינן תורמות לביטחון ואף מזיקות. רק מדיניות אמיצה ויוזמת שלוקחת בחשבון את השינויים במרחב האזורי תייצר סיכוי למניעת גלי טרור חוזרים ונשנים".

מדובר צה"ל נמסר כי הלילה (שני) "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הרסו כוחות צה"ל בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי את בתיהם של המחבלים עיסא יאסין יוסף אסאף וענאן מחמד צאלח חמאד שבקלנדיה".

"במהלך הריסת הבית התפתחו הפרות סדר, נזרקו אבנים ובלוקים ובוצע ירי לעבר הכוחות. כוחות צה"ל ולוחמי משמר הגבול הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי ממנו נפצעו שישה פלסטינים. בנוסף, כוח צה"ל תפס נשק מסוגM16, שני מטעני צינור ומספר בקבוקי צבע דליקים אשר הועברו לידי כוחות הביטחון", לשון הודעת דובר צה"ל.

הריסת בתיהם של המחבלים בוצעה בעקבות פיגוע הדקירה שביצעו בשער יפו ב-23 בדצמבר 2015, פיגוע בו נרצח הרב ראובן בירמכר ז"ל, נפצע אזרח נוסף ובמהלכו נהרג עופר בן ארי ז"ל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!