דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / בעקבות עיצומי העובדים: הנהלת הבורסה ביטלה את יום המסחר

הוועד בתגובה: המנכ"ל הפר את ההסכם הקיבוצי, ההחלטה על ביטול יום המסחר לחלוטין שלו בלבד | הסיבה לעיצומים: פרישת ההנהלה מהליך הגישור על תשלום בונוס לעובדים בגין 2017

הוכרז סכסוך עבודה בבורסה - צעדים אירגוניים - המסחר יפתח ב 11:00 (צילום: פלאש 90).
הוכרז סכסוך עבודה בבורסה - צעדים אירגוניים - המסחר יפתח ב 11:00 (צילום: פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת הבורסה החליטה לבטל היום (ראשון) את יום המסחר, וזאת בתגובה לעיצומים בהם נקטו עובדי הבורסה. הסיבה לעיצומים היא החלטת ההנהלה לפרוש מתהליך הגישור שהתקיים בין הצדדים בנוגע לתשלום בונוס 2017 שמצוי במחלוקת. ועד העובדים תקף את מנכ"ל הבורסה על ההחלטה, והבהיר כי זכותו לנקוט בעיצומים מעוגנת בהסכם הקיבוצי.

"המסחר בבורסה לא ייפתח היום בעקבות שיבושים שגרם ועד עובדי הבורסה, אשר בעקבותיו לא בוצעו מהלכי המסחר והסליקה המאפשרים את פתיחת יום המסחר" נכתבה בהודעת ההנהלה על הפסקת המסחר. בהנהלה הוסיפו כי אף עובד לא הוצא לחל"ת או נפגע כתוצאה מהקורונה, והאשים את העובדים בניתוק מהמציאות.

העובדים מנגד טענו כי: "לאחר שנחשף כי גרף לכיסו בשיא המשבר הכלכלי 678 אלף שקלים, מוטב שבן זאב ינהג מעט בצניעות. ההחלטה להפר את ההסכם הקיבוצי עם העובדים שהוא עצמו חתום עליו, כמו גם ההחלטה לבטל את יום המסחר לחלוטין, הן של המנכ"ל בלבד. במקום לשבת עם העובדים כפי שראוי, בן זאב מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ומתפלא למה נשאר אחריו הרס וחורבן".

העובדים הודיעו הבוקר כי יגיעו היום לעבודתם בשעה 11:00, ויערכו אסיפת עובדים עם נציגי ההסתדרות, שרק לאחריה ישובו לעבודתם. יו"ר הוועד לארי שיפמן:  "אם המנכ"ל חושב כי שינוי מבנה הבורסה פירושו צבירת רווחים, אופציות, מענקים והלוואות עומדות, לו ולחברי ההנהלה, על חשבון גרגירים שהוא מפזר, ברוב חסדו, לציפורים בכלוב – הוא טועה".

סכסוך העבודה בבורסה הוכרז כבר במאי 2019. בדיון שהתקיים בבית הדין הארצי לעבודה, בערעור שהגישה הבורסה על דחיית תביעתה לביטולו, המליץ בית הדין להעביר את כל חילוקי הדעות בין הצדדים לגישור בפני יובל רכלבסקי. לדברי העובדים, הנהלת הבורסה ניסתה פעם אחר פעם לחמוק מהגישור עד להודעתה בתחילת שבוע שעבר על הפסקת התהליך.

לדברי שיפמן, "ברור כעת כי הסבלנות הרבה שגילתה ההסתדרות בהימנעותה מנקיטת צעדים ארגוניים בכל סכסוכי העבודה שהוכרזו מאז ספטמבר 2018, והאחריות והאיפוק שגילו הוועד והעובדים, מפורשים על ידי המנכ"ל באופן שגוי לחלוטין, כדיבורים בעלמא"

"רק לאחרונה, בשיא המשבר הכלכלי, קיבל המנכ"ל בונוס בגובה 678 אלף שקלים", הוסיף, "ומנגד, הוא ממשיך במדיניות המביעה זלזול בזכותם של 250 עובדי הבורסה ליהנות מפירות עבודתם".

לדברי ועד העובדים, למרות המחלוקות הרבות בין הצדדים, העיצומים כעת מתמקדים בתביעת הבונוס לעובדים על שנת 2017.

יו״ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה התייחסה לעיכוב: ״אני רואה בחומרה רבה את דחיית פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בגלל סכסוך פנימי. בימים בהם אנו משקיעים משאבים ומאמץ לאומי לפיתוח שוק הון חדשני ואטרקטיבי, כל פגיעה בתקינות המסחר עלולה לפגוע במשקיעים ובשוק – מצב שאינו סביר מבחינתי.

"הבורסה היא תשתית לאומית, שאין להשביתה בקלות ייתר. הנחתי את סגל הרשות לבחון את הנושא עם כל הגורמים הרלוונטים״.

וועד עובדי הבורסה בתגובה לדבריה של יו"ר רשות ניירות ערך: "אנו מכבדים אותה ומבקשים להסב את תשומת ליבה לכך שמי שפגע במסחר היום הם לא העובדים, אלא המנכ"ל שמפר ברגל גסה את הסכמי העבודה שהוא עצמו חתום עליהם. וועד העובדים ישמח להיפגש ולדון בנושא על מנת שהרשות תכנס בעובי הקורה ותעצור את הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם של עובדי הבורסה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!