דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

כלכלת הקורונה / האוצר: המענק לעידוד החזרת עובדים לתעסוקה יביא להחזרת 80 אלף עובדים בלבד

בדיון ועדת הכספים, שדנה היום (א') באישור המענק, ביקר שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, את האוצר על כך שהוא אינו נותן מענה ראוי לכמיליון מובטלים: "אם בסוף השנה יישארו כאן חצי מיליון מובטלים שאין להם לאן לחזור וממה לחיות - אנחנו נתנגש בקרחון"

יו"ר ועדת הכספים הנבחר, ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
יו"ר ועדת הכספים הנבחר, ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציג משרד האוצר האוצר, אסף וסרצוב, העריך היום (ראשון) בדיון בוועדת הכספים כי המענק לעידוד החזרת עובדים לתעסוקה, שמחכה לאישור הוועדה, צפוי לצמצם את שיעור האבטלה ב-1% עד 2% עד סוף השנה, כלומר להביא לקליטתם של כ-80 אלף עובדים שלא היו חוזרים לעבודה בלעדיו. המענק בהיקף של 6 מיליארד שקלים, אמור להינתן למעסיקים בגין עובד שיוחזר מחל"ת לעבודתו, בארבע פעימות, ובהנחה שהעובד משתכר למעלה מ-3,300 שקלים.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (העבודה) הגיב לדברים ומסר כי "החזרת 80 אלף איש לעבודה מתוך מיליון מובטלים זה כמו לתת אקמול לחולה סופני. אני בטוח ששר האוצר לא יסתפק בכך ולא יעצור כאן. הממשלה חייבת לחשב מסלול מחדש בדחיפות, אחרת אם בסוף השנה יישארו כאן חצי מיליון מובטלים שאין להם לאן לחזור וממה לחיות אנחנו נתנגש בקרחון.

"מערכת הרווחה לא ערוכה לתת מענה לעוד חצי מיליון ישראלים שיפלו מתחת לקו העוני. אקדם תכנית שתבטיח להם קיום בכבוד באמצעות הארכת תקופת החל״ת, לצד מתן תמריצים אגרסיביים יותר להכשרה ולתעסוקה. אסור לנו להשאיר אף ישראלי מאחור״.

חברי הכנסת שלמה קרעי וניר ברקת (הליכוד) העלו את הטענה כי מבנה המענק הנוכחי איננו עונה על מטרתו – תמרוץ להשבת עובדים לעבודתם, שכן מרבית המעסיקים יקבלו אותו בגין עובדים שאותם היו מחזירים בכל מקרה. לפיכך טענו כי יש לקבוע נוסחה המתמרצת את המעסיק בהתאם לשיעור העובדים אותם החזיר, מתוך העובדים אותם הוציא לחל"ת.

"אם מדברים על יעד של 600 אלף עובדים, העלות הכוללת של זה היא רק 3.3 מיליארד שקלים", אמר יו"ר התאחדות התעשיינים, רון תומר, בדיון. "גם אם אתה לוקח מרווח ביטחון של מיליארד – עדיין יש שני מיליארד שקל שלא הולכים לשום מקום. אנחנו ביקשנו שני מיליארד לעסקים שנפגעו ושמרו על העובדים שלהם. העובדים הכי פגועים נשארים בלי שום דבר". לדבריו, המעסיקים היו מעדיפים שהוועדה לא תאשר את החוק היום, גם במחיר דחייה ביישומו, לשם הבאת חוק כולל יותר, שנותן מענה טוב יותר למשק.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הביע תקווה שהצעת החוק של האוצר תעבור כבר היום. גפני הוסיף כי הוא מקווה לתת מענה למעסיקים ששמרו על עובדיהם בתקופת הקורונה באמצעות תקציב נוסף בסך 500 מיליון שקלים שהעמיד משרד האוצר. במקביל, הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ על פתיחת אתר להגשת הצעות ציבור לאופן השימוש בתקציב נוסף זה. "החלטתי לפתוח נושא זה לציבור ולתת לכם אזרחי ישראל אפשרות להשפיע על קבלת ההחלטות. היכנסו והשפיעו", מסר השר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!