דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

יורו 2016 / צרפת ניצחה את איסלנד 2:5 ועלתה לחצי הגמר

משחק מרשים של נבחרת צרפת הביא אתמול לסיומה את דרכה של הפתעת הטורניר, נבחרת איסלנד. למרות הובלת צרפת את המשחק, הציגו האיסלנדים רוח לחימה עד שריקת הסיום. צרפת תפגוש את גרמניה בחצי הגמר.

צרפת לאחר ניצחון על איסלנד, רבע גמר יורו 2016. צילום: סוכנות AP.
צרפת לאחר ניצחון על איסלנד, רבע גמר יורו 2016. צילום: סוכנות AP.

אולי יש קוראים או קוראות שהיו מעדיפים/ות כותרת אחרת, אבל נבחרת צרפתית חזקה גברה אתמול  על נבחרת איסלנד המפתיעה בנצחון מרשים. ועדיין, על אף התוצאה, קשה להתייחס לנצחון זה כתבוסה.

אמנם, האיסלנדים בהחלט הובסו במחצית הראשונה. ארבע אפס, ללא מענה, לא בלוח התוצאות ולא על הדשא. נבחרת צרפת שיחקה קבוצתי ויפה, והותירה את האיסלנדים חסרי כלים להתמודדות. אבל את המחצית השניה בהחלט ניתן לתאר כנצחון 2:1 של האיסלנדים. טוב, כדורגל משחקים 90 דקות, אבל בשביל סינדרלה מהצפון הרחוק, שהפגינה יכולת נאה במהלך הטורניר, אפשר לפרגן ולהתייחס ל-45 דקות בנפרד.

הקהל האיסלנדי עודד במהלך המשחק את שחקניו, וגם הודה להם בסיום. אך החגיגות הגדולות ביציע היו שמורות, מן הסתם, לצרפתים, שנערכים מעתה לשלב הבא – חצי הגמר מול אלופת העולם גרמניה.

מהלך המשחק:

לאחר פתיחה מהירה ונסיונות התקפה בשני הצדדים, כבשה צרפת את השער הראשון במשחק, בדקה ה-12. ז'ירו מקבל כדור עומק, הקהל האיסלנדי דורש נבדל, אך ז'ירו משגר כדור חזק אל בין הרגליים של השוער האיסלאנדי. 1:0 לצרפת.

8 דקות לאחר מכן (דקה 20), כדור שהוגבה מקרן לתוך הרחבה פוגש את שחקן נבחרת צרפת פוגבה המתרומם בניתור אדיר, ונוגח בעוצמה אל הרשת האיסלנדית. הקהל הצרפתי משתחרר ומשתלהב. הצרפתים עולים ליתרון 2:0

בדקה ה-43, אחרי דקות משחק מאוזנות באופן יחסי, קיבל ז'ירו כדור גובה ברחבה, אותו הוריד בראש לגריזמן, שמוצא מאחוריו את פאייט. פאייט הטעה, ובעט כדור שטוח וחזק, על-מנת להכניע את האלדורסון בשלישית. 2 דקות בלבד לאחר מכן – שער יפהפה נוסף לצרפתים. כדור עומק לכיוון ז'ירו, שעבר מעל הכדור בחכמה, השאיר את גריזמן לבד מול השוער. גריזמן הקפיץ את הכדור מעל השוער. 4:0 נהדר.

עם היציאה למחצית, הדבר הטבעי היה כי נבחרת איסלנד תתפרק, ונסה להעביר את שארית המשחק במינימום השפלה. לא ברור מה אמרו מאמני נבחרת איסלנד לאגרבק והלגרימסון לשחקניהם בהפסקה, אבל ברור כי הנבחרת האיסלנדית עלתה למחצית השניה בנחישות, שהיא מקור השראה לספורטאים.

בדקה ה 56 סיגורדסון מגביה מימין, וסיגתורסון גולש ופוגש את הכדור באוויר, ומחדיר אותו בעוצמה לשער. גול לאיסלנד משנה את התוצאה ל- 4:1. הצרפתים לא התרגשו, והשיבו בשער משלהם בדקה ה 59, כשכדור עונשין מוגבה לרחבה, וז'ירו נוגח לשער, את השני שלו, מנצל יציאה לא טובה של השוער האיסלנדי. 5:1.

לאחר מכן התגבר הלחץ דווקא מהכיוון האיסלנדי שבשלב זה אבד כל סיכוי ריאלי שלהם להשוות.  בדקה ה -84, אחרי עוד מספר נסיונות לייצר הזדמנויות, הצליחו האיסלנדים לכבוש כשביארנסון נגח מצויין כדור שקיבל מסקולרסון.

5:2 היא תוצאת הסיום של המשחק. איסלנד, הסינדרלה של הטורניר, חוזרת צפונה לאחר שרשמה הישג יוצא דופן, והגיע לרבע הגמר בתחרות היורו הראשונה בה השתתפה. הנבחרת המארחת צרפת,  שהראתה אתמול יכולות מרשימות , תפגוש בחצי הגמר את אלופת העולם גרמניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!