דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | למרות זינוק במספר הנדבקים, הודו ממשיכה להקל על הסגר

בימים הקרובים תותר פתיחת קניונים, בתי מלון ואתרי תפילה, אחרי שביממה האחרונה נרשם בהודו מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז פרוץ המשבר | ממשלת ברזיל הסירה מהאינטרנט נתונים על המספר הכולל של חולים ומתים, בטענה שהם "לא משקפים את המצב במדינה"

אנשי דת מכינים מקדש לקראת ההקלות בהודו. 7 ביוני (Photo by Keshav Singh/Hindustan Times via Getty Images)
אנשי דת מכינים מקדש לקראת ההקלות בהודו. 7 ביוני (Photo by Keshav Singh/Hindustan Times via Getty Images)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. יותר מ-7 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם קרוב למחצית מהם הבריאו. כמחצית מהחולים מרוכזים בארבעה מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה וספרד. מניין החולים בארה"ב צפוי לעבור מחר את רף שני המיליון. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

הודו

ביממה האחרונה אובחנו בהודו 9,971 חולי קורונה חדשים – שיא יומי במדינה בעלת האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם. למרות הזינוק במספר הנדבקים שדווח היום, מתכננת הממשלה להמשיך בהסרת ההגבלות שהוטלו על התושבים במטרה לבלום את התפשטות המגפה.

אחרי סגר שנמשך עשרה שבועות על 1.3 מיליארד תושבי המדינה, מחר מתכננת הממשלה להתיר לפתוח קניונים, בתי מלון ואתרי תפילה. הודו כבר השיבה באופן חלקי את שירותי הרכבות והטיסות הפנימיות, ואפשרה לחנויות ומפעלים לחזור לפעילות. רכבות תחתיות, בתי ספר ובתי קולנוע יישארו, בינתיים, סגורים.

ד"ר מייק ראיין, ראש תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, ציין ביום חמישי האחרון שמספר הנדבקים בהודו מכפיל את עצמו בכל שלושה שבועות. מוקדי ההתפרצות החמורים הם הבירה ניו דלהי, מומבאי ואחמדאבאד. כ-73% מחולי הקורונה מרוכזים בשש ערים בלבד ב-28 המדינות המרכיבות את הודו.

בהודו אובחנו עד כה 257,161 חולי קורונה ולפחות 7,206 מתו מהמחלה וסיבוכיה.

ברזיל

ממשלת ברזיל הפסיקה לפרסם את נתוני כלל הנדבקים והמתים בשטחה, והסירה מהאינטרנט מצבור עצום של נתונים מהחודשים האחרונים בנוגע לנגיף. הנשיא ז'איר בולסונארו טען כי המהלך יוצא הדופן נעשה כיוון שהנתונים הקיימים לא מדויקים, אך מבקריו טוענים שמדובר בניסיון להסתיר את מספר המתים האמיתי בברזיל, מוקד ההתפרצות השני בחומרתו בעולם.

המידע שהוסתר מעין הציבור הוא נתונים שסיפקו מדינות-המחוז של ברזיל, והרשויות המקומיות, במשך החודשים האחרונים. הוא הוסר ביום שישי האחרון, ובמקומו הועלה, יום לאחר מכן דף עם נתונים מצומצמים יותר שמציגים רק את מספרי הנדבקים והמתים ב-24 השעות האחרונות.

הפגנת תמיכה בנשיא ברזיל בולסנארו, בחוף הקופקבנה. 7 ביוני. (AP Photo/Leo Correa)
הפגנת תמיכה בנשיא ברזיל בולסנארו, בחוף הקופקבנה. 7 ביוני. (AP Photo/Leo Correa)

"המידע המצטבר לא משקף את המקום שבו המדינה נמצאת כרגע", הסביר בציוץ בטוויטר הנשיא בולסונארו , תוך שהוא מצטט מזכר של משרד הבריאות, "פעולות אחרות ננקטות כעת על מנת לשפר את הדיווח על מקרי הדבקה ואבחון".

הנשיא, כמו גם גם משרד הבריאות, לא הסבירו מדוע הוסרו שאר הנתונים שנאספו בחודשים האחרונים. הסרת הנתונים בסוף השבוע מגיעה בצל הביקורת הגוברת מבית ומחוץ על התנהלות בולסונארו, שזלזל בנגיף בתחילת הדרך וכינה אותו "שפעת קטנה".

הנשיא הביע התנגדות נחרצת להגבלות על התושבים כמו סגר, בטענה שהנזק שנגרם מהן לכלכלה חמור יותר מהנזק שגורם הנגיף. מושלי מדינות המחוז סירבו לקבל את עמדתו, והוא התעמת איתם לאורך המשבר, ואף הצטרף להפגנות נגד ההגבלות, תוך הפרה של הנחיות הריחוק החברתי.

בצל העימות עם המושלים, אחד מבעלי בריתו של בולסונרו טען בראיון לעיתון O Globo כי הנתונים שמספקים כמה ממדינות-המחוז למשרד הבריאות הפדרלי זויפו. הוא רמז שהרשויות המקומיות מנסות להגזים בהיקף המגפה בשטחן. אותו מקורב, איש העסקים קרלוס וויזארד, שצפוי לקבל מינוי בכיר במשרד הבריאות, אמר כי הממשלה הפדרלית תפתח בבדיקה שמטרתה לקבוע מספרים מדויקים יותר מאלו שיש כיום, שלדבריו הם "דמיוניים" או עברו "מניפולציה".

ביום שישי הצטרף בולסונארו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ותקף גם הוא את ארגון הבריאות העולמי. נשיא ברזיל איים לפרוש מהארגון שאותו כינה "ארגון פוליטי".

בברזיל אובחנו עד כה 678,360 חולי קורונה ולפחות 36,078 מתו מהמחלה וסיבוכיה.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!