דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

בדרך לשגרה / החשש להידבק מהחברים, הקושי בלמידה מהבית: תלמידים מספרים על הלימודים בשגרת קורונה

הם חזרו לפני כחודש לבית ספר שונה ממה שהכירו | כשהדיון על המשך פעולת מערכת החינוך בשיאו, זה מה שיש להם להגיד

ימין לשמאל. שורה ראושונה: בר יורובסקי, נהוראי, תומר אן אל
שורה שנייה: אסתר אייזנר, מיטל קהילה, חמוד קובטאן (צילומים: אלבום פרטי)
ימין לשמאל. שורה ראושונה: בר יורובסקי, נהוראי, תומר אן אל שורה שנייה: אסתר אייזנר, מיטל קהילה, חמוד קובטאן (צילומים: אלבום פרטי)
דוד טברסקי

מאות אלפי תלמידים חזרו לפני כחודש לבית הספר שונה ממה שהכירו וממה שכלל אזרחי ישראל מכירים. בית ספר שכולל חשש להידבק בקורונה מהחברים הטובים, נהלים שקשה לעמוד בהם, וחוסר ודאות גבוה. כשהדיון הציבורי על המשך פעולת מערכת החינוך מתנהל בהשתתפות הפוליטיקאים, המורים, ההורים ומשרד החינוך, הנה מה שיש לשבעה תלמידים במערכת החינוך לומר.

נהוראי בוכריס, כיתה י"א, אשדוד

"אצלנו בבית הספר אנחנו ממשיכים ללמוד וכל הילדים מגיעים. אנחנו תשעה בכיתה כך שזה מרגיש סבבה. אצלי בשכונה יש מספר חבר'ה שלא הולכים לבית הספר, הם חוששים כי יש להם או לאנשים בבית שלהם מחלות רקע. אני אישית שמח שחזרנו לבית הספר, כי צריך ללמוד למבחנים.

"עד עכשיו לא חשבתי כל כך על המצב, אבל ביומיים האחרונים נכנסו 4,000 תלמידים ומורים לבידוד אז התחיל לעלות לי חשש. הבגרות במתמטיקה עוד פחות משלושה שבועות ואנחנו לומדים כל יום, לא אמרו לנו מה יקרה אם יסגרו שוב את בתי הספר."

מחמוד קובטאן (צילום: אלבום פרטי)
מחמוד קובטאן (צילום: אלבום פרטי)

מחמוד קובטאן, תלמיד י"א, יפו

"מפחיד להגיע לבית הספר, אתה לא יודע מי נגע במה או במי, ואתה יכול להידבק בקלות למרות כל הנהלים של שני מטר ומסכות. אנחנו יושבים שני מטר מכל ילד ושמים מסכות, אבל יש רגעים שאתה לא יכול לשים מסכה, נגיד כשיש הפסקה ואנחנו אוכלים, אי אפשר לשים מסכה וכאילו כל ילד שעובר אתה צריך לפחד ממנו.

"לדעתי כרגע ממש לא צריך להחזיר את הלימודים. לפי התוצאות שאנחנו רואים, ילדים מדביקים ויכולים להידבק וכל עוד יש סכנה להידבק, לדעתי לא צריך להחזיר את הלימודים.

"למידה מהבית ממש לא עוזרת בכלום לילדים בכיתה י׳, י"א וי"ב שלומדים דברים מסובכים כמו מתמטיקה או פסיכולוגיה. קשה מאוד להבין את החומר, ומניסיון אני אומר שזה לא עובד."

תומר אן אלי (צילום: אלבום פרטי)
תומר אן אלי (צילום: אלבום פרטי)

תומר אן אלי, י"א, נהריה

"אני לא מפחדת להגיע לבית הספר. היה צריך להחזיר את הלימודים כי זה לא אפשרי יותר להשאיר את כולנו בבית, אני חושבת שמי שיש לו אנשים מתוך קבוצת סיכון בבית, שפחות יתקרב ושישים מסכה עליו. אי אפשר לסגור את התלמידים בבית כל כך הרבה זמן, במיוחד לא בתיכון, כשהבגרויות שלנו ממש קרובות."

אחמד אבו שהאב, י"ב, רהט

"החזרה לבית הספר מדאיגה ומפחידה אותי. אני לא יכול לדעת מי מהחברים או מהתלמידים בכיתה או בכל השכבה יש לו את הווירוס, וגם אם לובשים מסכה וכפפות זה לא יעזור בכלל, זה מדאיג.

"אני לומד בבית ספר שיש בו מורה חולה. בית הספר שלנו ממוקם באזור אדום, ורוב החברים שלי בבידוד. לפי דעתי, משרד הבריאות עשה טעות חמורה כשהחליט להחזיר את התלמידים לבתי הספר, כי המון תלמידים ומורים נדבקו או הועברו לבידוד

"בדרך כלל הלמידה מהבית שונה מאוד מהלמידה בכיתות. רוב התלמידים לא מבינים את החומר שצריך ללמוד, אחוז גדול מהתלמידים לא מרוצים מהלמידה מהבית כי אי הבנת החומר עלולה לגרום להם לפסילה במבחנים. חוץ מזה; יש תלמידים שאין להם אפשרויות ללמוד מהבתים כי אין אינטרנט אלחוטי בבית, או שאין מחשבים וסמרטפונים, או שיש הרבה ילדים בבית ואין אפשרות לתת לכולם ללמוד במכשיר אחד.

אסתר אייזנר (צילום: אלבום פרטי)
אסתר אייזנר (צילום: אלבום פרטי)

אסתר אייזנר, כיתה ח', ירושלים

"בתי ספר מסביבי נסגרו בגלל הדבקה. אני מפחדת להדביק את המשפחה שלי יותר מאשר את עצמי, ולכן מפחיד ללכת לבית הספר כי בכל זאת כי יש סכנת הידבקות מאוד גדולה. יכול להיות שהיה צריך להחזיר את הלימודים, אבל רק דרך הקפסולות ולא לפתוח את כל הקניונים והחנויות במקביל, מכיוון שזה רק הגביר את הסכנה. אני חושבת שכדאי או לחזור ללמוד מהבית, או ללמוד בקפסולות כמו שהיה מתוכנן בהתחלה, מה שלדעתי היה רעיון מצוין."

מיטל קהילה (צילום: אלבום פרטי)
מיטל קהילה (צילום: אלבום פרטי)

מיטל קהילה, כיתה י"א, קרית טבעון

"אני לא מפחדת להגיע לבית הספר. אני לא בקבוצת סיכון ואין ביישוב שלי הרבה חולים. לדעתי צריך להחזיר את הלימודים בצורה מצומצמת – אי אפשר לצפות שרמת התחלואה לא תעלה כשישנם 30 – 35 תלמידים בכיתה, זה לא מציאותי. בנוסף, הלמידה המצומצמת הייתה מאוד אפקטיבית, בעיקר במקצועות הבגרותיים.

"אני חושבת שהלימודים מהבית מאוד נכונים. הם לא הכי פשוטים ודורשים התמדה ורצינות, אבל זה מאפשר לנו ללמוד מהמקום שהכי נוח לנו. הם גם מאפשרים לנו ללמוד לבד בהרבה מקרים, והמיומנות הזו מאוד חשובה להמשך. לפי דעתי צריך להחזיר את הלמידה מרחוק רק לחלק מהשיעורים, ולמצוא את האיזון בין להגיע לבית הספר לבין ללמוד מהבית."

בר יורובסקי (צילום: אלבום פרטי)
בר יורובסקי (צילום: אלבום פרטי)

בר יורובסקי, כיתה י', ירושלים

"אני מפחדת להגיע לבית הספר, מכיוון שאמא וסבתא שלי נמצאות בקבוצת סיכון. הן ממליצות שלא אלך לבית הספר בשבועיים הקרובים, כי שום דבר עוד לא בטוח בתקופה הזאת, והכל משתנה כל הזמן.

"אצלי אישית בית הספר לא נסגר, המורים מלמדים את כיתות י"א וי"ב לבגרויות. אני בכיתה י', וגם 2 כיתות מהשכבה שלי לומדות כרגע. יש לי בגרות פנימית ביום ראשון. לדעתי צריך להחזיר את הלימודים לשגרה מכיוון שעדיף לעשות את הבגרויות פנים מול פנים בבית הספר מאשר במסכים.

"אני משקיעה כל יום ולומדת במחשב ומול המסכים במשך עשר שעות ביום, אני בהחלט לא מגזימה. בחיים לא למדתי כמו שאני לומדת עכשיו. אני רוצה לחזור לבית הספר, כי נמאס לי לשבת בבית כל היום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!