דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלות סיעודיות

עובדים מוגנים / הישג לעובדות ענף הסיעוד: בוטלה חובת דיווח השעות הטלפונית

חובת הדיווח שהחלה ביולי 2018 עוררה ביקורת כיוון שלא הלמה את אופן עבודת המטפלות | כעת היא בוטלה בהסכמה בין איגוד נותני השירותים והביטוח הלאומי

הפגנת המטפלות הסיעודיות. 5 באוגוסט 2019
הפגנת המטפלות הסיעודיות. 5 באוגוסט 2019
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הישג לעובדות ענף הסיעוד: אין חובת דיווח שעות טלפונית. על-פי ההסכם המערכת תהפוך להיות וולנטרית. העובדות, שמאוגדות בהסתדרות, נאבקו לבטל את חובת הדיווח במשך כמעט שנתיים, מיולי 2018, אז הכניס הביטוח הלאומי את התקנה המחייבת עובדת להתקשר כשהיא מגיעה ויוצאת מבית הקשיש בכדי לפקח על שעות העבודה.

איגוד נותני השירותים התנגד גם לתקנה, והגיש עתירה לבתי המשפט, שם הצדדים הופנו לגישור עם הביטוח הלאומי, בו הוסכם כי בנוסף לאי-חובת הדיווח הטלפוני, יוקם צוות משותף שיסכים על מערכת בקרה שמותאמת יותר לאופן העבודה של המטפלות.

הפגנת עובדי ענף הסיעוד בקריית הממשלה בת"א, אוקטובר 2018 (צילום: ההסתדרות)
הפגנת עובדי ענף הסיעוד בקריית הממשלה בת"א, אוקטובר 2018 (צילום: ההסתדרות)

על-פי התקנה שנכנסה לתוקף כאמור לפני שנתיים, המטפלות היו צריכות להתקשר למערכת טלפונית ולדווח על כניסה ויציאה מבית המטופל, דיווח לפיו יחושבו שעות עבודתן. המטפלות טענו שמדובר באופן חישוב מוטעה שיפגע בהן בשל העובדה שעבודתן דורשת לצאת במהלך היום מבית המטופל לקופת החולים, לקניות ועוד.

בכדי לנצל את זמנה באופן המיטבי ביותר, עשוי להתרחש מצב בו המטפלת תעבור דרך בית המרקחת לקנות תרופות או מצרכים למטופל בדרך לעבודה. ובאופן הזה גם היא וגם המטופל יפסידו שעות סיעוד.

הפגנת עובדי ענף הסיעוד בקריית הממשלה בת"א, אוקטובר 2018 (צילום: ההסתדרות)
הפגנת עובדי ענף הסיעוד בקריית הממשלה בת"א, אוקטובר 2018 (צילום: ההסתדרות)

יוסי ברבי, העומד בראש איגוד עובדי הטיפול הסיעודי בהסתדרות, בירך על ההישג לביטול המערכת לדיווח טלפוני ״האיגוד החל את המאבק לביטול המערכת כבר לפני מספר שנים, לרבות באמצעות הפגנת ענק שהתקיימה יחד עם נציגות ועד הפעולה של עובדות הטיפול הסיעודי.

״ההסתדרות פועלת רבות לשיפור מעמדן ותנאי העסקתן של עובדות הטיפול הסיעודי, ובין היתר בהנחיית יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מעניק הארגון כבר היום שירות מלא לכל אלפי העובדות והעובדים בענף. לפנינו עוד אתגרים רבים אבל אין ספק שההסדר לביטול המערכת לדיווח טלפוני הוא צעד חשוב להשגת הסכם קיבוצי ענפי, שיעגן וישפר את תנאי ההעסקה של עובדות הטיפול הסיעודי״.

דורון רז, יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד (צילום: אלבום פרטי)
דורון רז, יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד (צילום: אלבום פרטי)

דורון רז, יו"ר איגוד נותני השירותים, אמר ״אני מקווה שנצליח ביחד ליצור מערכת בקרת נוכחות שתהיה מתאימה למאה ה-21, תשרת את הצורך הברור לפקח על השעות ותשרת את נותני השירותים ביכולת לשפר את השירות שלהם לקשישים על-ידי מעקב אונליין, מערכת ידידותית למשתמש שתענה לאפיונים המיוחדים של עבודת המטפלת, שיכולה להתחיל בסופר ויכולה להסתיים אצל הבן של המטופל.

זכות מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, שהבין את הצרכים השונים, הצלחנו להגיע להסכמה ולא להכרעת בית משפט".

 

חברת הכנסת טלי פלוסקוב (הליכוד) שליוותה את עובדות הסיעוד במאבקן אמרה "בשורה משמחת לסבים והסבתות שלנו ובמיוחד לצוות עובדי הסיעוד! בבית המשפט התקבלה החלטה סופית על מערכת דיווח טלפוני לעובדי ענף הסיעוד. זה הישג משותף שלנו! וזה המקום להודות לשותפים האמיתיים של המאבק – איגוד חברות הסיעוד ולעומד בראשו, מר דורון רז. אמשיך להילחם על הזכויות של המטפלים והמטפלות. תנאי העסקתם משפיעים באופן ישיר על היקרים לנו מכל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!