דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / באשדוד, בראשל"צ ובגבעתיים לא מחכים למשרד החינוך, ומצמצמים את פתיחת בתי הספר

בעוד שר החינוך יואב גלנט מוביל מדיניות של פתיחה גורפת של מוסדות החינוך וסגירה נקודתית במקרי התפרצות, בחלק מהערים הגדולות נוקטים ראשי הערים מדיניות זהירה יותר | תמונת מצב

תלמידים בבית ספר בירושלים. הנהגת ההורים: ״אין סיכוי שנעבור על זה לסדר היום״ (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
תלמידים בבית ספר בירושלים. הנהגת ההורים: ״אין סיכוי שנעבור על זה לסדר היום״ (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דוד טברסקי

למרות הקו הנחוש של משרד החינוך לגבי המשך הלימודים בשגרת הקורונה, חלק מהערים הגדולות החליטו בימים האחרונים לאמץ הנחיות מחמירות יותר, ולהחזיר את מוסדות החינוך לפתיחה חלקית. בערים מסוימות הגדילו ראשי הערים את האוטונומיה של מנהלי בתי הספר בקבלת ההחלטות לגבי פתיחה או סגירה פיזית של בית הספר. בשלושת הערים הגדולות, תל אביב, ירושלים וחיפה, נצמדים להנחיות משרד החינוך. תמונת מצב של הערים הגדולות:

אשדוד – במהלך השבוע תעבור מערכת החינוך למתכונת של למידה משולבת, ראש העיר הנחה את מנהל החינוך להעביר את חטיבות הביניים והתיכונים באשדוד למתכונת למידה המשלבת למידה מרחוק עם למידה בכיתות קטנות ולפרקי זמן קצרים.גני הילדים, בתי הספר היסודיים והצהרונים בעיר, ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית.

באר שבע – ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' פנה לשר החינוך גלנט לאפשר למנהלי בתי הספר בעיר ובארץ לבחור את שיטת הלימוד המתאימה להם בין אם זה למידה מרחוק, קפסולות ותוכניות לימודיות בדגש על הכנה לבגרות( . במספר מוסדות חינוך בעיר נרשמו בתי ספר שבחרו באופן עצמאי להחזיר את שיטת הקפסולות ולצמצם בכך את מספר התלמידים בכיתה

ירושלים – למידה כרגיל בכפוף להנחיות, במהלך השבוע אמורים להתחיל להיפתח בתי הספר שהחלו להיסגר במהלך השבועיים האחרונים בעקבות גל ההדבקות שפקד את העיר

גבעתיים – העירייה הודיע למנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר, כי עד סוף שנת הלימודים, המנהלים עצמם הם אלו שיחליטו על אופי הלימודים בבית הספר (מקוון, פיזי או משולב) והם יהיו רשאים לשנות את תוכנית הלימודים, בהתאם לצורך התלמידים והמורים.

חדרה – ביה"ס היסודיים, חטיבות הביניים, התיכונים (למעט הרב תחומי בו התגלתה התפרצות של הנגיף) וגני הילדים ממשיכים לפעול כרגיל בכפוף להנחיות, תוך הקפדה על כל ההנחיות. בתיכון הרב בתחומי ז' עד י' לומדים במתכונת של למידה מקוונת, כיתות י"א- י"ב חזרו ללימודים במתכונת של קבוצות קטנות המפוזרות בכל בתי הספר.

תיכונים  שרוצים להמיר ימי לימוד ללמידה מקוונת חופשיים לעשות זאת אל מול התלמידים וההורים.

כפר סבא – העירייה הודיע למנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר שתקבלה החלטה משותפת עם הפיקוח של משרד החינוך ואגף החינוך העירוני לאפשר לתלמידות ולתלמידי כיתות ז'-י"ב (חטיבות ותיכונים) לעבור ללמידה מרחוק במתכונת היברידית – שיטת לימוד המשלבת הוראה מסורתית, כלומר למידה "פנים-מול-פנים", עם למידה מקוונת.

ראשון לציון – בכל בתי הספר העל יסודיים ילמדו 3 – 4 ימים בבית הספר. בשאר הימים הלמידה תתבצע מהבית, מספר התלמידים לא יעלה על 20 בכל קבוצה ומורים וצוותי החינוך יגיעו לביה"ס לפי מערכת העבודה הקבועה שלהם.  ההגעה לביה"ס תסודר לפי שכבות בחלוקה לימים, לשעות למידה בית-ספריות (3 שעות), מרחוק וכו׳. ושעות הוראה ביתיות (2 שעות)

רמת גן – למידה כרגיל בכפוף להנחיות. ראש העיר, כרמל שאמה הכהן הנחה את אגף  החינוך לייצר מוכנות למעבר למערכת שעות תומכת הורים עובדים (שגרה בגנים, קפסולות ביסודי) והכנה לבגרויות בקבוצות קטנות.

הרצליה – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

תל אביב – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

חולון – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

חיפה – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

נתניה – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

פתח תקווה – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

מודיעין – למידה כרגיל בכפוף להנחיות

רחובות – למידה כרגיל בכפוף להנחיות​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!