דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדים מוגנים / לראשונה מאז המיזוג: הסכם קיבוצי משותף לעובדי מגה ויינות ביתן

במסגרת ההסכם יעברו עובדי ׳יינות ביתן׳ לעבודה חודשית ולא שעתית | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הסכם פורץ דרך, נמשיך לדאוג לזכויות הסקטורים החלשים במשק"

יינות ביתן (צילום: עמר כהן)
יינות ביתן (צילום: עמר כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

2,500 עובדי ׳יינות ביתן׳ יצטרפו להסכם הקיבוצי של 3,000 עובדי ׳מגה׳, ובהמשך גם יעברו מהעסקה שעתית להעסקה חודשית. ארבע שנים אחרי שקרסה רשת ׳מגה׳ ונרכשה על ידי קבוצת ׳יינות ביתן׳, יתאחדו לראשונה עובדי שתי החברות תחת הסכם משותף. ל׳יינות ביתן׳ 73 סניפים ברחבי הארץ, ול׳מגה׳ 89 סניפים.

"כשנחום ביתן רכש את ׳מגה׳, הוא לא הכיר את העבודה המאורגנת ואת ההסתדרות, ובכל זאת הוא בחר בשותפות״ אומר ל׳דבר׳ ראובן פרי, יו״ר חטיבת המסחר בהסתדרות המעוף, ״נאבקנו אז כדי להציל למעלה מ-4,000 משפחות, והנה נחתם הסכם שהוא הישג דרמטי שמהווה בשורה לעובדים, מחזק גם את הקבוצה ומבטא את החזון של נחום ביתן".

׳מגה׳, נמכרה ל׳יינות ביתן׳. (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)
׳מגה׳, נמכרה ל׳יינות ביתן׳. (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

 

 

בזמן ש׳מגה׳ נכנסה להליכי פירוק בתחילת 2016, נראה היה שעובדיה בדרך ללשכת התעסוקה. לעובדים הייתה דרישה אחת מנאמני ׳מגה׳ – שהחברה תימכר כמיקשה אחת, ושההסכם הקיבוצי שלהם יישמר.

חמישה חודשים של דיונים בבתי המשפט הסתיימו בהחלטה להעביר את השליטה ב׳מגה׳ לנחום ביתן תמורת 450 מליון שקלים, שהלכו לכיסוי חובת החברה. ביתן הבטיח שידאג לעובדי ׳מגה׳ המאוגדים, וקיבל את תמיכתם בהליך הרכישה של החברה. כעת, עובדי ׳מגה׳ ו׳יינות ביתן׳ מאוגדים תחת הסכם אחד.

"כשההנהלה פנתה אלינו בבקשה לבצע רה-ארגון, הבהרתי שהתנאי הראשון הוא שהעובדי יהיו מיוצגים. זה הסכם שאין לו אח ורע במדינת ישראל". אומר יו"ר ועד עובדי ׳מגה׳, אייל אלי. "הסיפור של עובדי ׳מגה׳ מדגיש את החשיבות של ועדי העובדים בענף רשתות השיווק. אני מקווה שההסכם הזה יהווה בשורה לעובדי רשתות נוספות, לעשות מעשה, לקום ולהתאגד כדי לקבל את זכויותיהם ולשמור על מקומות העבודה״.

חתימת הסכם בקבוצת ביתן. מימין: ראובן פרי ראש חטיבת המסחר בהסתדרות, נחום ביתן בעלי קבוצת ביתן, אלי אייל יו״ר הוועד הארצי, מיכאל לובושיץ מנכ״ל קבוצת ביתן, יוסי שמעוני סגן יו״ר הוועד הארצי (צילום: הסתדרות המעו"ף)
חתימת הסכם בקבוצת ביתן. מימין: ראובן פרי ראש חטיבת המסחר בהסתדרות, נחום ביתן בעלי קבוצת ביתן, אלי אייל יו״ר הוועד הארצי, מיכאל לובושיץ מנכ״ל קבוצת ביתן, יוסי שמעוני סגן יו״ר הוועד הארצי (צילום: הסתדרות המעו"ף)

"מדובר בהסכם פורץ דרך שנחתם עבור עובדי רשת ׳יינות ביתן׳, ואני מברך אותם על הצטרפותם להסתדרות" אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על חתימת ההסכם. "כבית של כל העובדים בישראל מחובתה של ההסתדרות להמשיך לדאוג גם לזכויות הסקטורים החלשים יותר הזקוקים לחיזוק, ואין ספק שההסכם הזה מאפשר לנו לעשות זאת באופן מסודר ובטוח. יו״ר הסתדרות המעוף, גיל בר-טל, יחד עם ראובן פרי ואייל אלי, הובילו את המשא ומתן בנחישות רבה ואני מודה להם״.

 

פרי אומר שהחשיבות של ההסתדרות הורגשה ביתר שאת בקרב העובדים בתקפות הקורונה ״ההסתדרות מחויבת מאוד לעובדי ענף רשתות השיווק. אנחנו פועלים להרחיב ולהעמיק את פעולתנו בקרב עובדים אלו, במטרה לשפר את תנאיהם ולהנגיש להם את כל השירותים שיש לנו להציע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!