דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

ימי הקורונה / בניו יורק ובבריטניה ויתרו על מבחני הבגרות, בהונג קונג ערכו אותם באולמות

המגפה אילצה את מערכות החינוך בעולם לשנות את מבחני הסיום של בתי הספר התיכוניים | בישראל הבחינות ייערכו כרגיל, אך מספרן והיקפי החומר יצומצמו

מבחן בגרות בהונג-קונג, אפריל 2020 (צילום: Jerome Favre/Pool Photo via AP).
מבחן בגרות בהונג-קונג, אפריל 2020 (צילום: Jerome Favre/Pool Photo via AP).
דוד טברסקי

מגפת הקורונה מאתגרת את יכולתן של מדינות ברחבי העולם לקיים את מבחני הבגרות של בתי הספר התיכוניים. חלק מהמדינות מקיימות את הבחינות תחת כללי הריחוק החברתי, חלקן ביטלו לחלוטין את הבחינות השנה, וחלקן הודיעו על דחייתן לקיץ. בישראל יתקיימו הבחינות במתכונתן הרגילה, אך מספר הבחינות והיקף החומר בהן יצומצם.

ישראל: בחינות בהיקף מצומצם

מבחני הבגרות יתקיימו במתכונתן הרגילה, אך מספרן וחומר הלימוד בהן צומצמו. כל תלמיד ייבחן בחמש בחינות לכל היותר, במקום שבע: אנגלית, מתמטיקה ושפת אם, מקצוע הומניסטי אחד (ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות) ומקצוע מדעי אחד (כימיה, פיזיקה, ביולוגיה או מדעי המחשב).

כדי להקל על התלמידים צמצם משרד החינוך את חומר הלימוד בכ-25%, כך שכל החומר שהיו אמורים ללמוד בשליש האחרון של השנה "ירד במיקוד". יתאפשר גם לענות על פחות פרקים בבחינה מאשר בדרך כלל. בנוסף, יהיו הקלות בהכנות לבגרויות ויתוגברו ה"מרתונים", ימי הלימוד המרוכזים לקראת הבחינות במקצועות השונים. הבחינות יתקיימו בין ה-22 ביוני ועד לסוף יולי, כשבכל שבוע ירוכזו השאלונים השונים במקצוע או מקצועות מסוימים.

בריטניה: אין מבחני בגרות, הערכה בבית הספר

מרכז הבחינות הלאומי הצהיר שמבחני הבגרות והמעבר לא יתקיימו כלל הקיץ. תלמידים יקבלו ציונים בסוף שנת הלימודים על סמך הערכת הבחינות וציונים אישית שתינתן על ידי בתי הספר.

את הציונים ישלחו בתי הספר למחוזות, משם הם יועברו ומשם למרכז הארצי בו ישוקלל ממוצע הציונים בהשוואה לציונים ביתר המדינה, על מנת למנוע מצב בו תלמידים יזכו בהעדפה מכיוון שבתי הספר שלהם היו "נדיבים" יותר בהענקת ציונים. תלמידים שיבחרו בכך יהיו רשאים לגשת למבחנים בסתיו או בקיץ הבא.

העיר ניו יורק: אין מבחנים, תעודה לכל תלמיד שעמד בדרישות מינימום

בה נפטרו מנגיף הקורונה כ-17 אלף איש ומעל 200 אלף נדבקו במחלה, בתי הספר עדיין סגורים. כבר בחודש אפריל הוציא מנהל החינוך של מדינת ניו יורק מסמך בו הנחה את בתי הספר לאפשר לתלמידים לקבל תעודת סיום ללא מבחני הבגרות, שתוכננו להתקיים במהלך חודש יוני.

בהתאם, בתי הספר יעניקו תעודת בגרות לכל תלמיד שעמד בסטנדרט מינימלי של הגשת עבודות, שעות מעבדה (בביולוגיה ומדעים) ודרישה להשתתפות בקורסי לימוד.

תלמידים שנכשלו בעבר במבחני הבגרות ונדרשו לגשת שוב בקיץ, פטורים מבחינה נוספת, ובמידה שממוצע הציונים שלהם גבוה מ-65 הם יקבלו תעודת בגרות. תלמידים שממוצע הציונים שלהם נמוך יותר יוכלו להמשיך ללמוד בקורסים במהלך הקיץ, ובמידה ויעברו אותם בהצלחה, יקבלו תעודת בגרות.

רוסיה: הבחינות נדחו לקיץ

בתי הספר החלו להיפתח רק לאחרונה, לאחר שהסגר במדינה התחיל מאוחר יחסית (בסוף אפריל). מבחני הבגרות יתקיימו במהלך הקיץ, ונכון להיום כמיליון תלמידים המתכוונים להמשיך ללימודים אקדמיים בסתיו נרשמו להיבחן בהם.

במוסקבה וסנט פטרבורג, שעדיין נמצאות תחת סגר, בתי הספר טרם נפתחו וההתאמות עוד לא נעשו. הממשל המרכזי הודיע שהמבחנים יידחו לחודשים יולי ואוגוסט, וכי הוא יתאים את אופן הבחינות להנחיות הרפואיות. מבחנים מסוימים ייערכו בשלושה, ולעתים בארבעה או חמישה מועדים כדי לאפשר לקיים אותם בכיתות מרווחות.

הונג קונג: מבחנים בריחוק חברתי

בטריטוריה הסינית המיוחדת התקיימו בחודשים אפריל ומאי הבחינות לתעודת חינוך גבוה, המשמשות בוגרי תיכון לטובת קבלה לאוניברסיטאות. בזמן שהחלו הבחינות היו בעיר בת מעל שבעה מיליון התושבים, כ-1,000 מקרים מאומתים של הידבקות בנגיף הקורונה.

עשרות אלפי תלמידים ניגשו לבחינות לאחר מדידת חום וחיטוי ידיים. הבחינות עצמן נערכו באולמות רחבי דיים על מנת לאפשר עמידה בהנחיות הריחוק החברתי, ותוך שתלמידים ובוחנים כאחד עטויים במסכות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!