דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

יחסי חוץ / ראש הממשלה נתניהו החל את ביקורו באפריקה

ראש הממשלה נחת אחר הצהריים באוגנדה, שם נשא דברים בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה: "זקף את קומתה של ישראל בין האומות". ביקורו ביבשת צפוי להסתיים ביום שישי.

ראש הממשלה נתניהו יוצא לביקור באפריקה. צילום: קובי גדעון
ראש הממשלה נתניהו יוצא לביקור באפריקה. צילום: קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין  נתניהו נחת אחר הצהריים (שני) באוגנדה, זאת כחלק ממסעו באפריקה במהלכו יבקר בארבע ממדינות היבשת. מוקדם יותר נשא נתניהו דברים בטקס יוחד לציון 40 שנה למבצע אנטבה.

בדברים שנשא בטקס, זמן קצר אחרי נחיתתו במדינה, שיבח ראש הממשלה את פעולת סיירת מטכ"ל לשחרור חטופי אנטבה ביולי 1976 ואמר כי  המבצע "זקף את קומתה של ישראל בין האומות והכה מכה ניצחת את הטרור". נתניהו  הוסיף כי "המערכה נגד הטרור נמשכת גם היום. הטרור מאיים על כל מדינה ועל כל יבשת, ועלינו לעמוד מולו ברוח אחת, בחזית אחת, ברוח אנטבה – רק כך נכריע אותו".

הטקס התקיים בשדה התעופה, שלגדות אגם ויקטוריה, בו נחת המטוס החטוף לפני 40 שנה ובו התבצע מבצע החילוץ שבמהלכו נהרגו שלושה מבני הערובה. קרובי משפחה של אחד מבני הערובה הדליק משואת זיכרון בזמן דקת הדומייה.

"ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, ראוי להערכה עמוקה על המנהיגות שגילה כשקיבל את ההחלטה הגורלית על היציאה למבצע" אמר נתניהו, " שותפים בכירים לאישור המבצע ולהוצאתו לפועל היו שר הביטחון שמעון פרס, הרמטכ"ל מוטה גור, מפקד חיל האוויר בני פלד, קצין חי"ר וצנחנים ראשי דן שומרון, שהיה מפקד המבצע, מפקד הצנחנים מתן וילנאי, מפקד גולני אורי שגיא, ומפקד סיירת מטכ"ל, אחי יוני".

"זהו יום מאוד מרגש עבורי" אמר נתניהו, "לפני 40 שנה הם נחתו כאן בחשכת הלילה, במדינה המונהגת על ידי דיקטטור אכזרי שנתן מחסה לטרוריסטים. היום נחתנו כאן באור יום, במדינה ידידותית המונהגת על ידי נשיא הנלחם בטרור".

נתניהו התייחס גם לעובדה כי זהו ביקור ראשון באפריקה, של ראש ממשלה ישראלי מכהן, מאז שנות ה-60, ואמר "אני יכול לומר, באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל, כל העמים שלנו ירוויחו משיתוף הפעולה הגדל בינינו".

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני, אמר כי ממשלתו מתנגדת ל"שימוש חסר אבחנה באלימות" כמו גם לגזענות. הוא הוסיף שממשלת אוגנדה תומכת בפתרון שתי-המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ראש הממשלה נתניהו צפוי לבקר בהמשך השבוע גם בקניה, רואנדה ואתיופיה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!