דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | בלגיה מעניקה לאזרחיה הטבות שנועדו לשקם את תיירות הפנים במדינה

הנסיך הבלגי שהשתתף במסיבה רבת משתתפים, נדבק בקורונה ונקנס | באיטליה תובעים מיוחדים החלו לבדוק את תפקוד הרשויות בעת התפרצות המגפה | בברזיל שופט חייב את הנשיא בולסאנרו לפרסם את נתוני התחלואה במדינה

לקוחות מבלים בבית קפה בבריסל שבבלגיה. 8 ביוני (AP Photo/Francisco Seco)
לקוחות מבלים בבית קפה בבריסל שבבלגיה. 8 ביוני (AP Photo/Francisco Seco)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. כ-7.5 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם מחציתם כבר הבריאו מהמחלה. כמחצית מהחולים מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה וספרד. מניין החולים שאובחנו בארה"ב גבוה משני מיליון. מספר החולים המאובחנים  ב-17 מדינות גבוה ממספר החולים בסין בה התפרצה המגפה. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

בלגיה

בלגיה צעדה אתמול צעד נוסף לעבר הסרת מגבלות הקורונה. ברים מסעדות ובתי קפה נפתחו מחדש. ממשלת בלגיה העניקה לכל אזרח במדינה 10 כרטיסים פתוחים לנסיעה ברכבת לכל מקום שירצו במדינה, זאת במטרה להמריץ את התיירות במדינה. כרטיסי הרכבת יהיו זמינים מה-1 ביולי במידה ולא יפרוץ גל שני של מגפת הקורונה. נוסף על כך יקבלו הבלגים החזרי מס על סך של 300 אירו (כ-1,200 ש"ח) בגין בילוי עתידי במסעדות, אתרי תיירות או אירועי תרבות.

ממשלת בלגיה הודיעה כי תעניק הקלה משמעותית במסים עבור סקטור הבריאות על מנת להקל על בתי החולים והמרפאות שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה.

נסיך בלגיה נקנס בסכום של 10,400 אירו (יותר מ-40,000 ש"ח) בגין השתתפותו במסיבה בספרד, בה נדבק בקורונה. הנסיך הבלגי יואכים, אחיינו של המלך פיליפ, אובחן כנשא של נגיף הקורונה אחרי שהשתתף במסיבה שהתקיימה בניגוד לתקנות – בשל מספר האנשים שהשתתפו בה. דובר הארמון המלכותי של בלגיה אמר כי הנסיך, בן 28, נדבק לאחר מסיבה שהתקיימה בעיר הדרומית קורדובה ב-26 במאי. הוא לא ציין את מספר המשתתפים במסיבה, אך העיתון הספרדי אל פאיס דיווח כי עוד 26 אנשים נכחו בה – בניגוד לתקנות במחוז, המרשות התקהלות של עד 15 בני אדם.

לפי הארמון הבלגי, הנסיך, העשירי בתור לכתר הבלגי, נסע לספרד ב-24 במאי עבור התמחות והוא עדיין נמצא שם. משטרת ספרד חקרה את האירוע, והחליטה להטיל עליו את הקנס המירבי על פי החוק.

בבלגיה אובחנו עד כה כ-60 אלף חולי קורונה ולפחות 9,600 בני אדם מתו בה מהמחלה.

איטליה

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה ושרי הבריאות והפנים יתושאלו על ידי תובעים מיוחדים שחוקרים את טיפול הממשלה במגיפת הקורונה. קונטה אמר היום (חמישי) כי הוא יתושאל ביום שישי והדגיש בפני כתבים מחוץ ללשכתו ברומא כי הוא "לא דואג". לדבריו, "אנחנו נדבר ביום שישי ואני אעביר את כל העובדות שאני מודע להן". קונטה הוסיף כי הוא עצמו לא תחת חקירה.

קרובי משפחה של קורבנות קורונה מול בית המשפט בברגמו, איטליה לאחר שהגישו תלונה נגד הממשלה בגין מוות יקריהם. 10 ביוני (AP Photo/Antonio Calanni)
קרובי משפחה של קורבנות קורונה מול בית המשפט בברגמו, איטליה לאחר שהגישו תלונה נגד הממשלה בגין מוות יקריהם. 10 ביוני (AP Photo/Antonio Calanni)

החקירה על התפרצות מגפת הקורונה באיטליה נפתחה על ידי התביעה בעיר הצפונית ברגמו, אחד המוקדים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף, שממנו מתו יותר מ-34 אלף איש במדינה. החוקרים מתמקדים במיוחד בשאלה מדוע הממשלה לא אכפה "אזור אדום" בעיירות נמברו ואלצנו, כשהרשויות המחוזיות והממשלה מחליפות האשמות ביניהן. צוות החוקרים, בהובלת התובעת מריה כריסטינה רוטה, כבר תשאל את ראש מחוז לומברדיה, אטיליו פונטנה, ואת שר הבריאות המחוזי ג'וליו גאלרה, שהתעקשו שהיה זה תפקידה של הממשלה הלאומית לקבוע אם להשבית אזורים מסוימים. ברגמו היא חלק ממחוז לומברדיה.

באיטליה אובחנו עד כה כ-235 אלף חולי קורונה ולפחות 34,114 מתו בה מהמחלה.

ברזיל

ברזיל חידשה את פרסום הנתונים המפורטים על התפשטות נגיף הקורונה באתר הרשמי של משרד הבריאות, לאחר פסיקה של שופט בית המשפט העליון. זאת אחרי כמה ימים בהם הוסרו הנתונים על היקפי התחלואה והתמותה בברזיל מהאתרים הרשמיים של הממשלה, דבר שהוביל לביקורת ציבורית נרחבת ולחץ מכל קצוות הקשת הפוליטית על הנשיא ז'איר בולסונארו. בולסונארו מנסה להמעיט בחומרת ההתפרצות, שאותה כינה בעבר "שפעת קלה". הוא גם דחק במושלי המדינות לבטל את צעדי הסגר הפוגעים בכלכלה. אתמול אמר הנשיא הימני קיצוני כי ארגון הבריאות העולמי איבד את אמינותו בטיפול במגיפה וכי ארצו עשויה לפרוש ממנו, בדומה למה שעשה בעל בריתו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בית חולים ארעי לחולי קורונה באולם ספורט בסאו פאולו ברזיל. 9 ביוני (AP Photo/Andre Penner)
בית חולים ארעי לחולי קורונה באולם ספורט בסאו פאולו ברזיל. 9 ביוני (AP Photo/Andre Penner)

בסאו פאולו, משרד הבריאות דיווח על מספר שיא של מקרי מוות ביממה החולפת, אחרי שהמדינה המאוכלסת ביותר בברזיל פתחה מחדש את כלכלתה והקלה על כמה מצעדי הריחוק החברתי. למרות העלייה במקרי המוות, ראש עיריית סאו פאולו, בירת המדינה, אמר כי החנויות יכולות להיפתח מחדש למשך ארבע שעות החל מהיום. קניונים יוכלו להיפתח שוב מחר בהתאם להסכם שמגדיר תנאים להגנת הלקוחות.

ריו דה ז'ניירו, העיר השנייה בגודלה בברזיל, החלה גם היא להקל על כללי ההסגר, כולל קיום משחקי כדורגל ללא צופים. ואולם, שופט מקומי הורה ביום שני להתקין מחדש את צעדי ההסגר, המאפשרים פעילות של שירותים חיוניים בלבד. זאת בשל מניין המתים הגבוה במדינת המחוז, יותר מ-7,000.

בברזיל אובחנו עד כה יותר מ-775 אלף חולי קורונה ולפחות 40,000 בני אדם מתו מהמחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!