דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים

מחיר הקורונה / מטה מאבק התרבות ערך 'טקס אשכבה' לתעשיית התרבות מול קריית הממשלה

טקס האשכבה הסמלי נערך הערב (חמישי) בירושלים במחאה על היעדר מתווה ברור לפיצוי כלל מוסדות התרבות | אתמול (רביעי) נעצרו משתתפים בהפגנה של המאבק מול משרד ראש הממשלה | ראש עיריית רחובות קובל על היעדר תמיכה בהיכלי התרבות העירוניים

"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: יח"צ)
"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: יח"צ)
הדס יום טוב

עובדי תעשיית התרבות והאירועים ואמני רחוב רבים ערכו הערב (ה') "טקס אשכבה" לתעשיית התרבות הישראלית מול קריית הממשלה בירושלים. המפגינים מחו על היעדר מתווה ברור לפיצוי מוסדות התרבות שאינם מתוקצבים על ידי המדינה. ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, הביע בעמוד הפייסבוק שלו הזדהות עם המחאה וקבל על היעדר תמיכה בהיכלי התרבות העירוניים.

כחלק מ"שבוע הזעם" שהגדיר השבוע מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים, התקיים היום "טקס אשכבה" לעולם התרבות והאירועים הלא מתוקצבים, אשר אנשיו הקימו מאהל המחאה מול משרד האוצר בירושלים כבר בתחילת השבוע. המחאה הולכת ומחריפה מידי יום, לאור התעלמות הממשלה ממצוקתם של 200 אלף אנשי התעשייה הנאבקים להישרדותם.

מטה המאבק ערך טקס לוויה סמלי שנפתח בצפירת אבל בת 2 דקות ובהמשך כלל הנחת זרים, הקראת קדיש ודברי הספד על ידי מובילי המאבק והסתיים בשירת התקווה על ידי הזמרת מירי אלוני תוך הכרזה סופית על "קבירתו של עולם התרבות על ידי ממשלת ישראל".

אריק שכטר, בעליה של חברת ההפקות "הוכמן שכטר" נשא הספד לעולם התרבות בטקס הלוויה הסמלי ואמר: ״יתרסק ויתפרק ענף שלם! ועל מי יבוא המתווה? ומתי יבוא המפנה? כי מכאוב נפשו לא ירפא, ותרבות עמו תכולה, ואור השראתו יכבה וצליל ניגונים ייחרש ובימת פועלו תפונה וכל אשר קהל הוא – יתאדה״

"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)
"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)

״היום אנו כורעים ברך וקוברים את השמחה. לא את השמחה שלנו האישית. את השמחה הלאומית. כמאתיים אלף בתי אב נטולי הכנסה ופרנסה" הוסיף אסף דיאמנט, מפיק אומנותי, בנאומו בטקס הלוויה. "והנה אנו, ניצבים כאן היום, כהלומים מול תרבות שנרמסה – מפיקים, אמרגנים, יוצרים ובימאים, מנהלים אומנותיים, כותבים, מחזאים אומני במה, אומני רחוב, אנשי קרקס ונגנים, אנשי סאונד, תאורנים, טכנאים, מעצבים מאפרים, בובנאים, מדובבים, צלמים, עורכים, מפעיליי מנופים, מפתחי משחקים, מנחים ועוד המון נותני שירות וספקים כולנו למרגלותייך- הפכנו לשקופים״

לינדה אביטן, בעלת חברת הגברה ותאורה הוסיפה בנאומה בטקס הלוויה הסמלי: ״היום, אחרי למעלה מ-3 חודשים – החיים אינם חיים! כי בלי אירועים חווייתיים, בלי הופעות, טקסים ופסטיבלים המוניים, בלי אומנים ויוצרים, בלי צלילים, אורות או מחיאות כפיים סוערות״

לינדה אביטן נואמת ב"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)
לינדה אביטן נואמת ב"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)

הטקס נערך בעקבות הפגנה של המטה אתמול מול משרד ראש הממשלה, הפגנה שכללה התפרעויות של המפגינים לאחר ביטול ברגע האחרון של פגישה מתוכננת של נציגי המחאה עם נציגי משרד ראש הממשלה, דבר שהוביל להתמוטטות אחד המפיקים ולעיכוב לחקירה של שלושה נוספים.

אסף דיטמנט נואם ב"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)
אסף דיטמנט נואם ב"טקס לוויה" לעולם התרבות (צילום: מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים)

מלבד המוחים, הזדהה עם זעמם של מטה המאבק גם ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, והביע דאגה להיכל התרבות בעירו. "תרבות לכולם! מדינת ישראל החליטה להעביר 200 מיליון שקל למוסדות התרבות כסיוע בשל הקורונה. רוב הנהנים הם תיאטראות בתל אביב. כתב מלול בחשבון הפייסבוק שלו. "כל היכלות התרבות מקרית שמונה ועד אילת לא קיבלו אפילו אגורה שחוקה אחת של תמיכה! בהיכלות התרבות של הרשויות המקומיות מציגים 70 אחוז משפע מופעי ואירועי התרבות של ישראל. הם מוכרים מיליוני כרטיסים בשנה. לשם הולכים רובנו לצרוך תרבות : אנחנו, ההורים שלנו, והילדים שלנו במופעי מוזיקה,סטנד אפ, הצגות והצגות ילדים ועוד"

מלול הוסיף וכתב כי בבית העם, היכל התרבות של רחובות, יש 11,000 מנויים, 25 סדרות של תיאטרון, מוזיקה, מחול, תיאטרון יידיש שפיל, הרצאות ועוד. "גם תושבי רחובות, יחד עם כל תושבי ישראל, זכאים לפיצוי אחרי השבתת תרבות בת שלושה חודשים. לא ניתן להפלות את צרכני התרבות בישראל – כולם צריכים לקבל סיוע, ויש להקצות לפחות 100 מיליון שקל לכל היכלות התרבות בישראל. ההצגה חייבת להימשך!"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!