דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאים

עובדים במאבק / 30 נשות כבאים הפגינו מול ביתו של נציב הכבאות: "החלטנו שלא נשתוק"

הנשים מחו על "זלזול" מצדו של הנציב דדי שמחי, על היעדר ביטוח סיכונים ועל נהלים המונעים מנוחה מהכבאים בזמן משמרות: "אם הבעל שלי עובד במשמרת של 24 שעות ולא נח, בגלל ההנחיות החדשות של הנציב - זה סיכון משמעותי לחייו"

נציגות של כ-30 נשות כבאים במשמרת מחאה מול ביתו של נציב כבאות והצלה (צילום: יוסי אלוני)
נציגות של כ-30 נשות כבאים במשמרת מחאה מול ביתו של נציב כבאות והצלה (צילום: יוסי אלוני)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

30 נשות כבאים ובני משפחה הפגינו אתמול (שישי) מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי בגדרה, במחאה על הפגיעה בתנאי העובדים במערך הכבאות – בין היתר על רקע ההנחיה החדשה המבקשת להפוך את הכבאים לשומרים בתחנות בזמנים שנועדו למנוחה והתרעננות במשמרות, בין פעילות מבצעית אחת לאחרת. "החלטנו שלא נשתוק. נגיע כל שישי, עד שנרגיש שינוי בשטח" אמרה ל'דבר' כרמית אושר, ממארגנות ההפגנה. "מה שמתרחש בכבאות משפיע על הבתים שלנו".

המפגינות הפעילו סירנה בת 60 שניות – הזמן המוקצב לכל כבאי, גם כאשר הוא כביכול במנוחה, להתייצב מוכן בכבאית ואתגרו את הנציב להתייצב מולן בזמן הזה. הן סירבו לבקשתו להיפגש עמן בביתו וקראו לו לצאת אליהן.

"זו הפעם הראשונה שאנחנו קמות וזועקות" הוסיפה אושר, זוגתו של כבאי מתחנת טבריה שהגיעה לגדרה מביתה בכפר תבור. "דברים לא טובים קורים בכבאות, זלזול והתעמרויות, יחס משפיל. חודש וחצי הכבאות לא חידשה את ביטוח הריזיקו של הכבאים. בעלי עובד באחד המקצועות המסוכנים בישראל, בלי ביטוח מקדים. אחרי כן, שלחו לנו הודעה ש'סידרו איזה שהוא ביטוח', אבל למרות שהכבאים נדרשים לשלם 25% מעלות הביטוח באופן פרטי, לא מצאו לנכון לערב את נציגות העובדים בדיון על תנאיו".

"את השינוי אנחנו מצפות לראות בשטח"

"אם הבעל שלי עובד במשמרת של 24 שעות ולא נח, בגלל ההנחיות החדשות של הנציב – זה סיכון משמעותי לחייו" הוסיפה. "הוא חוזר הביתה עצבני יותר, לחוץ, עייף. ואז אנחנו רואים תכנית של 'עובדה' עם מסרים שברור שמגיעים מהנציבות, "הכבאים נלחמים על מנות צהרים". הילדים רואים איך מדברים על הכבאים בטלוויזיה ומתחילים לשאול שאלות. וזה כשאבא שלהם יוצא לכל קריאה, רק רואה עשן באופק וקופץ, יוצא לסייע בכל האירועים הגדולים של השריפות כל רחבי הארץ".

נציגות של כ-30 נשות כבאים במשמרת מחאה מול ביתו של נציב כבאות והצלה (צילום: יוסי אלוני)
נציגות של כ-30 נשות כבאים במשמרת מחאה מול ביתו של נציב כבאות והצלה (צילום: יוסי אלוני)

"זו תחושה איומה מה שעשו להם בתקשורת" היא מוסיפה. "מדברים על שכר גבוה, אבל אף אחד לא מדבר על הסכומים הלא מבוטלים של הביטוח שאנחנו משלמים עצמאית. אף אחד לא מבין את הסיכון המטורף, ומה זה לחיות בבית כשבעלי יוצא לעבודה מסוכנת. הפייסבוק של הנציבות מתפאר במתקן האימונים החדש, אבל זה לא מרשים אותי כשברגע האמת בעלי יוצא לכבות שריפות בכבאית ישנה ללא מזגן" אומרת אושר.

"ההתייחסות לכבאי שבשטח, מול הסכנה – את האחריות לזה אני מטילה על הנציב. אם לא הוא אחראי אז מי? את השינוי אנחנו מצפות לראות בשטח. שכבאים יוכלו להתקדם ולא רק יצניחו חברים של הנציב מבחוץ לתפקידי הפיקוד, כשיחזרו להיות אירועי רווחה שלא היו בנציבות כבר שנתיים, כשהכבאים יקבלו מערך בריאות נפש תומך שהולם את האתגרים עימם הם מתמודדים. עד אז לא נפסיק לעמוד מאחוריהם ולהיאבק עבורם".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!