דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / אלופת העולם המקסיקנית החלימה מקורונה והקימה קרן לרכישת ציוד רפואי

מריאנה ארקאו, אלופת העולם לזוגות בקרב חמש מודרני, הייתה המחלימה הראשונה מקורונה במדינתה | "כשעברתי את הקורונה, הבנתי את הליקויים במערכת הבריאות, כך הגיע הרעיון להתחיל בפרויקט"

מריאנה ארקאו ממקסיקו באליפות העולם בפנטאתלון במוסקבה, מאי 2016 (Photo by Sefa Karacan/Anadolu Agency/Getty Images)
מריאנה ארקאו ממקסיקו באליפות העולם בפנטאתלון במוסקבה, מאי 2016 (Photo by Sefa Karacan/Anadolu Agency/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מריאנה ארקאו (26) ממקסיקו היא אלופת העולם לזוגות בקרב חמש מודרני, המשלב 5 תחרויות: סיף, שחיה, קפיצות ראווה, ירי באקדח למטרה וריצת שדה. ארקאו חלתה בוירוס הקורונה במהלך שהותה במחנה אימונים בספרד והייתה למחלימה הראשונה במקסיקו מהנגיף. לאחר החלמתה, החלה לגייס כספים וציוד רפואי במטרה לעזור למולדתה להילחם בנגיף.

"כשעברתי את הקורונה, הבנתי את הליקויים במערכת הבריאות. חוויתי בעצמי את הליקויים בבית החולים. הייתי שם ואף אחד לא היה מוכן להתמודד עם מצב חירום בסדר גודל כזה; כך הגיע הרעיון להתחיל בפרויקט". מספרת ארקאו בראיון לאתר הוועד האולימפי. "עד כה הקרן אספה תרומות בסך הכל 20 אלף פסו. מבחינת ציוד, קיבלנו 50 אלף מסכות פנים, שזה שווה ערך ל-2.5 מיליון פסו".

ארקאו הגיעה לשיאה הספורטיבי בחודש באוגוסט 2019 כשזכתה במדליית הזהב במשחקים הפאן-אמריקאים שנערכו בפרו ובכך הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בטוקיו. בספטמבר 2019 הפכה לאלופת העולם, ביחד עם שותפתה מיאן אוליבר, במקצה הזוגות נשים (מקצה לא אולימפי) לאחר זכייה בתחרות שנערכה בהונגריה.

במחנה אימונים שערכה בספרד, כחלק מהכנותיה למשחקים האולימפיים שהיו צריכים להתקיים הקיץ, החלה להרגיש קצת לא טוב. היא מספרת שבחרה להתעלם מהתסמינים, "לא הקשבתי לגופי בזמן. התאמנתי לקראת האולימפיאדה הראשונה שלי ולקחתי את זה עד הקצה. לא ידעתי איך לגלות שאני חולה עד שגופי כבר היה במצב מאוד קשה". כאשר יצאה מהבידוד בבית החולים, גילתה עולם שונה לגמרי "הכל השתנה, האימונים שלי השתנו, האולימפיאדה נדחתה בשנה, אבל המטרה עדיין עומדת – המשחקים האולימפיים".

הספורטאית המקסיקנית הקימה, עוד לפני שחלתה בנגיף הקורונה, את "קרן מריאנה ארקאו", במטרה לבנות תשתיות ספורט בשכונות ובמקומות העניים במקסיקו "יצרתי את הקרן במטרה להביא את עולם הספורט לאזורים בהם לא קיימים תשתיות או אפשרות לעסוק בספורט" היא מספרת. הקרן בונה ארנה בעיירה בסן איגנסיו שתיפתח בעוד ארבע שנים. המטרה הבאה שלה היא לגייס מספיק כסף כדי לבנות אצטדיון רב-תכליתי במדינת חליסקו, בה גדלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!