דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | 100 קברי מחאה על חוף הים בברזיל, במחוז בייג'ין בסין נערכים לגל שני

נתון מדאיג בבריטניה: חמישית מההדבקות התרחשו בבית החולים | במחוז ביג'יין בסין נערכים להתפרצות מחודשת

פעילה חברתית חופרת קברים ריקים בחוף הקופוקבנה בברזיל כמיצג אומנותי מחאתי נגד מדיניות ממשלת ברזיל. 11 ביוני (AP Photo/Leo Correa)
פעילה חברתית חופרת קברים ריקים בחוף הקופוקבנה בברזיל כמיצג אומנותי מחאתי נגד מדיניות ממשלת ברזיל. 11 ביוני (AP Photo/Leo Correa)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. קרוב ל-8 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם מחציתם כבר הבריאו מהמחלה. כמעט מחצית מהחולים מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה והודו. מניין החולים שאובחנו בארה"ב גבוה משני מיליון, ברזיל מתקרבת למיליון חולים, ברוסיה למעלה מחצי מיליון חולים ובהודו כשליש מיליון. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

 

סין: חשש גובר מהתפרצות מחודשת

מצב חירום הוטל אמש (שישי) על מחוז בייג'ינג, והשלטונות הכריזו הבוקר על איסור נסיעה מן הבירה בייג'ינג ואליה, לאחר התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בשוק הסיטונאי הגדול בעיר, שנסגר מיד. בתי הספר בעיר לא יפתחו ביום שני את הכיתות הנמוכות (א'-ג'). סגר הוכרז בכמה שכונות בבייג'ינג, ושוק מקומי נסגר לאחר עלייה במספר מקרי קורונה החדשים. צ'ו ג'ונווי, הפקיד הממונה על מחוז פנגאי בבייג'ין, אמר בתדרוך הבוקר כי "המחוז נמצא במצב חירום",  לאחר ש-45 מתוך 517 בדיקות שבוצעו ביממה האחרונה בשוק הסיטונאי חזרו חיוביות לקורונה, על אף שאיש מהנשאים החדשים לא פיתח תסמינים לווירוס. בעיריית בייג'ינג אמרו לסוכנות רויטרס כי החליטו להקפיא מידית את אירועי הספורט והתיירות הבין-מחוזית. כחלק מהצעדים לריסון ההתפרצות החדשה, הוטל עוצר על 11 שכונות בסביבת השוק.

פאנג שינג-הו, פקיד בכיר בממשל המקומי בבייג'ינג, אמר כי "מידע ראשוני מצביע על כך כי ייתכן שהנדבקים בשוק באו במגע עם אזור מזוהם בשוק, או נדבקו לאחר שהיו במגע עם אנשים נגועים. איננו יכולים לשלול הימצאות של נשאים נוספים באזור".

המרכולים הגדולים בבייג'ינג הורידו מהמדפים דגי סלמון, לאחר שבמשך הלילה נתגלו סימנים לנגיף על קרשי חיתוך המשמשים לסלמון מיובא בשוק הסיטונאי. לפי שלטונות בייג'ינג, בכוונתם לערוך יותר מעשרת אלפים בדיקות קורונה לסוחרים ומבקרים בשוק.

  • בסין אובחנו עד כה 83,075 חולי קורונה ולפחות 4,634 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ברזיל: 100 קברים בחוף הים

פעילים חברתיים חפרו 100 קברים בחוף קופה קבנה כמחאה נגד התנהלותה הכושלת של הממשלה אל מול מגפת הקורונה. הפעילים הגיעו לחוף המפורסם שבריו דה ז'ניירו לפני עלות השחר, חפרו 100 בורות והניחו צלבים שחורים מעוטרים בדגלי ברזיל. "המטרה היא למחות נגד רצף הטעויות שעשתה הממשלה בטיפול במשבר", כתב אנטוניו קרלוס קוסטה בעמוד הטוויטר של ארגון ריו דה פז, שהיה אחראי למחאה.

"העתקנו את מה שאנחנו רואים בבתי הקברות שלנו לסביבה הגלויה הזו", סיפר קוסטה. "אנחנו כאן כדי לדרוש שינוי מהנשיא, עליו להבין שהאומה שלנו עומדת בפני המשבר הקשה ביותר בתולדותיה. המגפה החמירה את העוולות החברתיות – ואת אוזלת היד של הרשויות". לדברי המוחים, מספר תומכים של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לעגו למפגן, ואחד מהם אף החל להוציא את הצלבים ממקומם.

בכיר בארגון הבריאות העולמי, הדוקטור מייק ראיין, אמר כי על אף הנתונים המדאיגים מערכת הבריאות של ברזיל מצליחה לעמוד בלחץ. רק באזורים מעטים במדינה תפוסת המיטות במחלקות לטיפול נמרץ גבוהה מ-80%.

  • בברזיל אובחנו עד כה 831,064 חולי קורונה ולפחות 41,952 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

בריטניה: חמישית מההדבקה בבתי החולים

חמישית מחולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בבריטניה נדבקו בנגיף בבתי החולים עצמם. כך מעלים מסמכים ממשלתיים שהגיעו לידי העיתון "דיילי טלגרף". הפרסום בא על רקע הוראה שניתנה לבתי החולים בבריטניה, לאכוף את מגבלות הריחוק החברתי על אנשי הצוות הרפואי, כדי למזער את הסיכוי שיפיצו את המחלה.

  • בבריטניה אובחנו עד כה 292,950 חולי קורונה ולפחות 41,481 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!