דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טראמפ

כלכלת הקורונה / על אף הסיכון, טראמפ דוחף עובדים בחזרה לעבודה

הממשל האמריקאי העניק הקלות לקבלת דמי אבטלה עם תחילת משבר הקורונה, כדי לספק מקור הכנסה לעובדים בהסגר | בסוף יולי ההקלות יסתיימו, וארה״ב עדיין עם 20,000 נדבקים ביום

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ (צילום: AP Photo/Patrick Semansky).
נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ (צילום: AP Photo/Patrick Semansky).
יונתן קירשנבאום

ממשל טראמפ מתנגד להצעת המפלגה הדמוקרטית להאריך את ההקלות בדמי האבטלה, בטענה שהדבר יפגע בתמריץ של עובדים לצאת לעבודה. עד כה שולמו 600 דולר בשבוע לעובדים אמריקאים מובטלים, ללא התנייה של קבלת הצעות עבודה, בהתאם להחלטת הממשל מחודש מרץ.

בסוף חודש יולי יפוגו תוקפן של ההקלות, וההחלטה להאריכן תישאר בידי המדינות השונות, ובמימונן. הדמוקרטים מזהירים שביטול ההקלות עלול לדחוף עובדים לצאת לעבודה גם במחיר של סכנת חיים.

ממשל טראמפ החל להעניק הקלות לקבלת דמי אבטלה בתחילת משבר הקורונה כדי לספק מקור הכנסה לעובדים בזמן הסגר. ההקלות כללו סעיף שאיפשר לעובדים לזכות בדמי אבטלה גם ללא הצורך לקבל הצעות עבודה, כך שעובדים רבים יכלו להמשיך ולהישאר בהסגר גם אם מעסיקיהם החליטו לחזור לפעילות.

על אף נתוני התחלואה הגבוהים בארה"ב (מעל ל-20,000 נדבקים ביום), ממשל טראמפ דוחף לפתיחת עסקים וחזרה לשגרה. בשבוע שעבר הודיע שר העבודה יוג'ין סקליה כי הוא מתנגד להארכת ההקלות. "אנחנו מכירים בזה שנהיה במצב אחר לגמרי בסוף יולי, ותהיה אפשרות הרבה יותר טובה לחזור לעבודה" אמר סקליה לעיתון האמריקאי וול סטריט ג'ורנל.

עובדי רשות ביטחון התחבורה בארצות הברית (AP Photo/Michael Dwyer)
עובדי רשות ביטחון התחבורה בארצות הברית (AP Photo/Michael Dwyer)

סקליה התייחס לנתוני האבטלה שפורסמו בשבוע שעבר, ואמר שהמשך ההקלות עלול לפגוע בתמריץ של עובדים לחזור לעבודה בחודש אוגוסט. "אנחנו צופים שהכלכלה תהיה בתהליך של פתיחה עד אז. הסגר יהיה מאחורינו ומיליוני אמריקאים יחזרו לעבוד".

לעומת זאת, הדמוקרטים טוענים כי ממשל טראמפ לא עושה מאמצים כדי לדאוג לכך שמקומות העבודה יהיו בטוחים בסוף חודש יולי כדי לאפשר לעובדים לחזור לעבודה ללא חשש הדבקה, ולא פרסם תחת אילו תנאים הממשל הפדרלי ימשיך להעניק הקלות בדמי אבטלה. לטענתם ממשל טראמפ בולם את האפשרות להאריך את ההקלות בחלקים מסוימים של המדינה שעלולים להיות עדיין בעיצומו של המשבר הבריאותי בסוף יולי.

"אני מאמין שרוב המעסיקים מעוניינים לדאוג לבריאות עובדיהם, אבל הם לא יכולים לעשות את זה אלא אם הם יקבל הנחיות ברורות לגבי אופן הפתיחה" אמר הסנטור הדמוקרטי רון ווידן בדיון בהקלות. בתשובה להתעקשותם של הדמוקרטים לקבוע מראש קריטריונים להמשך ההקלות גם אחרי סוף יולי אמר סקליה שהממשל יקיים דיונים נקודתיים עם מדינות שלא יוכלו לפתוח את כלכלותיהם עד לסוף יולי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!