דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סיבים אופטיים

תקשורת / משרד התקשורת מקל על הוט: תפרוס סיבים רק היכן שתבחר, כולל בעזרת תשתיות בזק

במשרד מאמינים שמתן פטור מפריסת סיבים תאיץ את החיבור לאינטרנט מהיר, אבל האם שיטת ה"מיקרו רגולציה" תוכיח את עצמה?

שר התקשורת יועז הנדל. רימייק של תסריט לעוס (צילום: פלאש90)
שר התקשורת יועז הנדל. רימייק של תסריט לעוס (צילום: פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת הוט לא תחויב בפריסת סיבים אופטיים לכל הארץ – כך על פי המלצות הצוות הבין-משרדי לבחינת מדיניות פרישת תשתיות תקשורת אולטרה רחבות-פס נייחות, שפורסמו היום (ראשון) להערות הציבור.

ההמלצות מתירות להוט להפוך לשחקן חופשי בתחום של פרישת הסיבים, כולל הגשת הצעות למכרזים מסובסדים לפריסת סיבים באזורי התמרוץ, אך חובת הפריסה לגביה תישמר רק לגבי רשת הכבלים. ברשת זו, מצליחה הוט לשווק חיבורים לאינטרנט במהירות של עד 500 מגה לשניה, לעומת עד 1,000 מגה ברשתות סיבים, אשר מסוגלות תיאורטית להגיע גם לחיבור מהיר פי 50 מכך.

לעמדת הצוות, החלת חובה פריסה גם על רשתות חדשות מבוססות סיבים אופטיים עד לבית הלקוח שתבקש הוט לפרוש "אינה מוצדקת ולא תאפשר להוט להציע שירות אולטרה רחב פס על גבי רשת סיבים. לכן הטלת חובה זו, לא תסייע ולא תעודד פרישה של רשתות מתקדמות, אלא תעכב אותן ותפגע בצרכן הישראלי".

לפי משרד התקשורת, מדובר בצעד משמעותי נוסף במתווה האסדרה המאפשר ומעודד פרישת סיבים ושדרוג רשתות תוך שמירה על מבנה שוק תחרותי בר קיימא. הצוות סבור כי צעד זה יאפשר להוט להיות שחקן משמעותי בעולם הסיבים, ולכן מקדם את היעד של פרישת תשתיות מתקדמות בהיקף כלל ארצי, לטובת כלל הציבור בישראל.

20% מהאזורים במדינה, בהם בזק תבחר שלא לפרוס סיבים, יוגדרו "אזורי התמרוץ". כלל חברות התקשורת אמורות לממן קרן של כ-100 מליון שקל בשנה לטובת סבסוד הפריסה באזורים אלו שייעשה במכרז. לפי ההמלצות, הוט תוכל לבחור האם לפרוס בעצמה סיבים באזורי התמרוץ וגם להתחרות בבזק על גבי הסיבים של בזק עצמה.

במקביל, שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע היום כי הנחה את המשרד להאיץ את הפריסה באזורי התמרוץ ולוודא כי ישובים הסמוכים לגבולות המדינה ישולבו בהם.

לכל חברה רגולציה משלה

קבלת ההמלצות המשרד יגבירו את אפקט ה"מיקרו רגולציה" שתפורה באופן אישי לכל חברת תקשורת. על חברת אחת – הוט – תימשך חובת פריסה בכבלים בהיקף של כ-90% ופריסה חופשית של סיבים. על חברה אחרת – פרטנר – לא תוטל כל דרישה, והיא תפרוס כרצונה, כולל בשימוש בתשתיות של בזק. על חברה שלישית – IBC , בבעלות חלקית של סלקום – תימשך חובת פריסה של 40%, ועל בזק יוטלו החובות הכי גבוהות – חובת פריסת סיבים של 100% בנחושת, לצד 80% בסיבים, תוך חובת השכרה של התעלות שלה לסיבים של חברות מתחרות, חובת השכרה של הסיבים שלה לחברות מתחרות ואיסור השתתפות בפריסה באזורי התמרוץ.

לצד כל אלו, המשרד מתעלם מקיומם של מפעילים פיראטים, הפורסים סיבים יישוביים במספר רב של יישובי מיעוטים בצפון הארץ וזאת ללא כל רישיון. איננו מתיר לרשויות מקומיות לפרוס רשת תקשורת יישובית, בשונה ממספר מדינות מפותחות אחרות, דוגמת ארה"ב והולנד.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!