דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לשכות שירות התעסוקה נפתחו היום (א'): "בשלב הראשון הזמנו את מי שהכי זקוקים לעזרה"

הלשכות נפתחו לראשונה מזה 3 חודשים ומקבלות בשלב זה מוזמנים בלבד | משה יפרח, סמנכ"ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה, מתאר את השלבים השונים בתהליך מציאת עבודה מתאימה

לשכת התעסוקה. למצולמים אין קשר לכתבה (דוברות שירות התעסוקה)
לשכת התעסוקה. למצולמים אין קשר לכתבה (דוברות שירות התעסוקה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לשכות התעסוקה נפתחו היום (ראשון), לראשונה מזה שלושה חודשים. בשירות התעסוקה מדגישים כי בשלב זה קבלת הקהל היא למוזמנים בלבד, אך מקווים להצליח לפגוש כמה שיותר ממבקשי העבודה החדשים בעקבות מגיפת הקורונה.

"בעקבות היום נבין כמה אנשים נוכל להזמין מדי יום", אמר ל'דבר' משה יפרח, סמנכ"ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה. "אנחנו בשאיפה להזמין כמה שיותר אנשים. בגלל הנחיות התו הסגול אנחנו מוגבלים, ולכן לא מזמנים המונים. בשלב הראשון הזמנו את מי שהכי זקוקים לעזרה, כאלו שנגמרו להם ימי הזכאות לדמי אבטלה, או עומדים להיגמר להם, וכאלו שנרשמו לקבלת הבטחת הכנסה". לדבריו, כיום ברשימות שירות התעסוקה למעלה מ-14 אלף משרות, ומספרן הולך ועולה.

משה יפרח, סמנכ"ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה: "אנחנו בשאיפה להזמין כמה שיותר אנשים. בגלל הנחיות התו הסגול אנחנו מוגבלים" (צילום: אלבום פרטי)
משה יפרח, סמנכ"ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה: "אנחנו בשאיפה להזמין כמה שיותר אנשים. בגלל הנחיות התו הסגול אנחנו מוגבלים" (צילום: אלבום פרטי)

יפרח מתאר את השלבים השונים בתהליך מציאת עבודה מתאימה:

ראיון ראשוני

ההגעה הראשונית ללשכת התעסוקה, היא לצורך ראיון ראשוני, בן 20 דקות, שנועד לאפיין את מבקש העבודה – היכרות עם ניסיונו התעסוקתי, השכלתו, ונטיותיו. "אנחנו מבררים מה האדם רוצה ואיך אפשר לעזור לו", מסביר יפרח. "מנסים לזהות חסמים – מישהו שמתקשה לכתוב קורות חיים, לא יודע להתראיין, לא יודע איך לחפש עבודה באתרים מקוונים. יש לנו סדנאות בנושאים האלה שעוברות באמצעים דיגיטליים, ולאחרונה התחלנו גם פיילוט לסדנה, איך לעבור בהצלחה מרכזי הערכה.

"מעבר לזה יש לנו גם פיילוט של אימונים אישיים שמעבירים עובדי השירות למבקשי עבודה באופן טלפוני. יש לנו גם 140 יועצים תעסוקתיים בלשכות, שיודעים לתת ייעוץ תעסוקתי לאנשים שנמצאים בצמתים ולא יודעים לאיזה תחומים ללכת".

הפניית הצעות עבודה מתאימות

לאחר אפיון מבקש העבודה, יחל שירות התעסוקה להפנות אליו הצעות עבודה. ייתכן ויציג לו הצעת עבודה כבר במפגש הראשוני, וייתכן ויקבל את הצעות העבודה בטלפון. יפרח מחדד כי דחיית הצעת עבודה מתאימה מטעמה של רשות התעסוקה עלולה להביא לרישום 'סירוב עבודה' השולל את הזכאות לדמי אבטלה או להבטחת הכנסה. "הזכאות לקצבה תלויה במבחן של נכונות לקבל עבודות", מבהיר יפרח, "אם זאת, בתקופה הזו אנחנו יותר רגישים וקשובים".

חשוב להדגיש כי 'עבודה מתאימה' היא כזו התואמת את מצבו הבריאותי של דורש העבודה, כמו כן נדרשת העבודה להיות בקרבה של עד 60 ק"מ ממקום המגורים של מבקש העובדה (לאמהות לילדים עד גיל 7, עד 40 ק"מ) או לחילופין שתהיה אליה תחבורה ציבורית סדירה או הסעות מאורגנות. עובדים מעל גיל 35, זכאים שהעבודה תהיה גם כזו ששכרה יהיה שווה לפחות לדמי האבטלה להם היה זכאי בתקופת זכאותו (גם במידה ובפועל מידה את מספר ימי הזכאות לדמי אבטלה). כמו כן, צריכה העבודה להיות כזו הדומה לעבודתו הקודמת, או כזו התואמת את הכשרתו המקצועית ואת השכלתו.

הכשרה מקצועית

חלק ממבקשי העבודה שימצאו זכאים לכך, יוכלו ליהנות גם מקורסים לתלושים להכשרות מקצועיות מטעם האגף להכשרה מקצועית אליהם יופנו על ידי לשכת התעסוקה. "כיום יש לנו כמה עשרות קורסים כאלו, שבכל אחד מהם יכולים ללמוד כ-24 תלמידים. זו טיפה בים אם ניקח בחשבון את היקף דורשי העבודה, אבל ביחס להיקפי ההכשרה המקצועית אנו תלויים במשרד העבודה והרווחה והסיכומים שלהם מול משרד האוצר", אומר יפרח.

זימון לפגישה 

הזימונים לפגישות יבוצעו טלפונית על ידי מתאמי ההשמה בלשכה ו-24 שעות לפני מועד הפגישה תישלח למוזמנים תזכורת באמצעות מסרון (sms). קבלת הקהל תתקיים בין השעות 12:30-08:30. בשירות התעסוקה אומרים שאין צורך ליצור קשר על מנת לקבל זימון. לא תתבצע קבלת קהל שלא לפי הזמנה ותיאום מראש, על מנת למנוע הצפה בלתי מתוכננת של הלשכות, שעלולה לסכן את בריאות המתייצבים והעובדים כאחד. בקשות מיוחדות לתיאום פגישה יוכלו להתקבל בטופס פניות הציבור באתר השירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!