דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / משרד החינוך: שנת הלימודים תסתיים ביולי, ארגון המורים: ״היא תסתיים ב-19 ביוני״

על פי החלטת המשרד, בכיתות ז'-י' יסתיימו הלימודים ב-1 ביולי, ובי"א-י"ב בשישי הקרוב | בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים שנת הלימודים תסתיים ב-13 ביולי, ולאחר מכן יחלו בתי הספר של החופש הגדול שיפעלו עד ה-6 באוגוסט | בארגון המורים מתנגדים להארכת הלימודים בבתי הספר העל יסודיים

שר החינוך יואב גלנט (צילום: גילי יאירי/פלאש90)
שר החינוך יואב גלנט (צילום: גילי יאירי/פלאש90)
דוד טברסקי

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע היום (ראשון) כי שנת הלימודים בכיתות ז'-י' תסתיים ב-1 ביולי והחופש הגדול יחל ב-2 ביולי. בכיתות י"א-י"ב שנת הלימודים תסתיים ביום שישי הקרוב – 19 ביוני – ומבחני הבגרות יחלו ב-22 ביוני. עוד הודיע גלנט כי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים תסתיים שנת הלימודים ב-13 ביולי, ולאחר מכן יחלו קייטנות מסובסדות (בתי הספר של החופש הגדול) עד ה-6 באוגוסט.

הודעתו של השר לא תואמה עם ארגון המורים והסתדרות המורים, שהודיעו כי לא יאריכו את שנת הלימודים. גלנט מתח ביקורת על העובדה שארגון המורים לא נכנס למשא ומתן עם המשרד בנושא, וציין שהסתדרות המורים מחויבת לעמוד בהסכם הארכת השנה שנחתם עוד בתחילת מאי. "זוהי ההחלטה שלנו וממשלת ישראל עומדת מאחוריה", אמר גלנט, "נעשה כל מה שיידרש כדי לקיים את ההחלטה, וכל האמצעים עומדים לרשותנו".

בארגון המורים העל יסודיים הודיעו כי הם מתנגדים בחריפות להחלטה: "שנת הלימודים מסתיימת ב-19 ביוני. תלמידי כיתות י' סיימו את מלוא החומר הפדגוגי, כפי שהורה מנכ"ל משרד החינוך, והם לא הפסידו ולו יום לימודים אחד. נציין עוד כי בכל מקרה, מדי שנה, לא מתבצעת למידה בבתי הספר בסוף השנה וזו מנוצלת לטובת טקסי ואירועי הסיום, שהתבטלו בגלל מגיפת הקורונה.

"בנוסף, ימי החופשה הם ימים המשולמים לעובדי ההוראה בגין עבודתם בשנת הלימודים שקדמה לחופשת הקיץ כאשר כל מורה מקבל תשלום רק בחלק יחסי לימי העבודה שביצע במהלך השנה. לא ניתן לאלץ את מורי כיתות י' לעבוד בימי חופשה אשר עבורם הוא כבר עבד. אין מקור משפטי לקיצור החופש הגדול. אין מקור משפטי להמשיך לפקוד את בית הספר ולאלץ את מורי כיתות י' ללמד עוד תשעה ימים, בוודאי כאשר אין יותר שום חומר פדגוגי רלוונטי, גם לא לגישתו של משרד החינוך.

"אין שום חומר שהוחסר השנה מאף תלמיד, אין שום חומר ללמד, אין אף הורה שיישאר בבית כתוצאה מזה שהילד בן ה-16-15 ילך לבית הספר או יישאר בבית. הילד נחשף עוד יותר לסיכון, המערכת מבזבזת כספים להשאיר את השערים פתוחים רק על מנת לשרת סעיף לא חוקי בהסכם מביך שעשה משרד האוצר על גב מורי ישראל".

הסתדרות המורים: "דורשים שוויון בין כלל עובדי ההוראה"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה שתדרוש ממשרד החינוך שלא להאריך את הלימודים מעבר ל-30 ליוני, אם שנת הלימודים בכיתות ז' עד י' לא תוארך גם היא. הסתדרות המורים חתמה הסכם עם משרד החינוך להארכת שנת הלימודים בתשעה ימים נוספים ביולי, אך ההסכם קבע גם כי ההארכה תחול גם על כיתות ז' עד י', שמרבית מוריהן מאוגדים בארגון המורים העל יסודיים ולא בהסתדרות המורים.

"ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה", אמרה בן דוד, "כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב-19 ביוני בגני הילדים, וב-30 ביוני בבתי הספר היסודיים".

ארגון המורים: "התלמידים לא יגיעו והמדובר בחשיפתם להתקהלות בחדרי המורים"

ארגון המורים תקף בחריפות את מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על הדרישה. מהארגון נמסר כי "הסעיף שבו מזכ"לית הסתדרות המורים התנתה את הסכמתה לכך שמורי החינוך היסודי יאריכו את שנת הלימודים בכך שגם תלמידי כיתות י' יקצרו את החופש הגדול שלהם הזוי. מדוע? מה הקשר בין כיתות י' לכיתות א'? ממילא חוק חינוך חובה לא חל בתקופה הזו".

בארגון הוסיפו ״נפגשנו גם עם מועצת התלמידים הארצית שהביעה תרעומת על כך שתלמידי כיתות י' נדרשים לקצר את החופש הגדול. הרי שהתלמידים לא יגיעו והמדובר בחשיפתם להתקהלות בחדרי המורים רק על מנת להשביע את רצונה של מזכ"לית הסתדרות המורים, שבאופן מובהק פועלת בניגוד מוחלט לציבור אותו היא אמורה לשרת – מורי בתי הספר".

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית הודיע על תמיכה בהחלטת שר החינוך. "בימים האחרונים אמרנו כי לא ייתכן שבמדינה מתוקנת, כיפופי ידיים של ארגוני מורים יכתיבו את סדר היום הציבורי. זה לא נכון בשנה רגילה וזה לא נכון אף יותר בשנה של קורונה. אני פונה מכאן לראשי ארגוני המורים לשים סוף לפארסה ולאפשר לצוותים החינוכיים, להורים ולתלמידים לסיים את שנת הלימודים במועד שהוגדר על ידי שר החינוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!