דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / הממונה על השכר: שכרם של מורים שלא יאריכו את שנת הלימודים יקוצץ

במכתבו של קובי בר-נתן למנכ"ל משרד החינוך הוא אוסר על תשלום שכר למורים בכיתות ז'-י' שלא ימשיכו ללמד עד ה-1 ביולי

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן (צילום: משרד האוצר)
הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן (צילום: משרד האוצר)
דוד טברסקי

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, הודיע היום כי שכרם של מורים בשכבות ז'-י' שיסרבו להאריך את שנת הלימודים עד ה-1 ביולי יקוצץ. זאת על אף שהחלטת משרד החינוך להאריך את שנת הלימודים בעשרה ימים לא הוסכמה עם ארגון המורים העל יסודיים.

במכתב למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, עליו מכותבים גם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', כותב בר-נתן כי "תשלום שכר מלא בתקופת משבר הקורונה, עבור התקופה עד תום חופשת הפסח, מאושר רק בכפוף לתנאים שהוחלו על עובדי ההוראה בשירות המדינה בתקופה זו, כמפורט בהסכם הקיבוצי בין המדינה להסתדרות המורים מיום 1.4.2020, קרי הוספת תשעה ימי לימוד לשנת הלימודים התש"ף".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, אמר בראיון ל-ynet "מדובר באיומי סרק, נטולי תוקף משפטי. רק אתמול כתב שר החינוך את ההפך המוחלט: ששעת עבודה מקוונת של מורה שווה בדיוק לשעת עבודה פרונטלית. המורים בhצעו את כל מטלותיהם על פי הנחיות משרד החינוך ותוכנית הלימודים. הם לא החסירו אף שעת לימוד אחת, אין להם מה להחזיר ולא ניתן לנכות משכרם ניכוי חוקי כלשהו".

הבוקר (שני) אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כי אם ארגון המורים העל יסודיים לא יסכים להאריך את שנת הלימודים, הרשויות המקומיות (שרבים מבתי הספר העל-יסודיים נמצאים בבעלותן) יפנו לאפיק משפטי שיכריח את המורים להמשיך ללמד. "אם נצטרך להוציא צווי מניעה, נוציא", אמר ביבס בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. ביבס אמר כי מצב המשק דורש את הארכת שנת הלימודים, וקרא לצדדים להיכנס למשא ומתן מיידי. "המגזר הפרטי שילם מחיר כבד מאוד, וכולנו צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. אני מאמין שבסופו של דבר נגיע להסכמה מבלי להגיע למצב שנוציא צווי מניעה".

גם סגנית מנהלת המינהל הפדגוג במשרד החינוך, אינה זלצמן, אמרה שהמשרד יעמוד בתוקף על הארכת שנת הלימודים, מהגנים עד כיתות י"ב. "נמשיך לנסות לשוחח עם הארגון, אבל אם לא, ננקוט בכלים אחרים", אמרה זלצמן ולא שללה פנייה לערכאות משפטיות.

אתמול (ראשון) הודיע שר החינוך יואב גלנט כי שנת הלימודים בבתי הספר העל יסודיים תוארך עד ה-1 ביולי לכיתות ז'-י', וכי תלמידי י"א-י"ב יסיימו את השנה בשישי הקרוב. בתגובה הודיע ארגון המורים העל יסודיים כי ההארכה לא סוכמה עם הארגון וכי המורים לא ימשיכו ללמד מעבר ל-19 ביוני גם בכיתות ז'-י'. בתגובה הודיעה הסתדרות המורים שבמידה ששנת הלימודים בכיתות ז' עד י' לא תוארך, גם שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים לא תוארך עד ה-13 ביולי, על אף ההסכם שנחתם עם משרד החינוך. בהסכם ישנו סעיף המתנה את הארכת שנת הלימודים ביסודיים בהארכה בהיקף דומה של ימים גם בחטיבות הביניים ובכיתות י'.

ארגון המורים לא שלח נציג לדיון. יו"ר ארגון מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, אמר כי "בלי משא ומתן הנחיתו עלינו את הארכת שנת הלימודים ומאיימים בצווי מניעה ותקנות שעת חירום". לדבריו, בניגוד להסכם עם הסתדרות המורים, הארגון מעולם לא חתם על הסכם להארכת שנת הלימודים, וקרא למשרדי החינוך והאוצר להכנס למו"מ עם הארגון "מורים מסכנים את עצמם, מערכת הלימודים של ז' עד י"ב לא הפסידה יום אחד, אז למה צריך להעניש אותם?".

עו"ד מאיר אסרף, שייצג בדיון את הסתדרות המורים, חזר על העמדה שהציגה המזכ"לית יפה בן דוד: "ההסכם שחתמנו מדבר על שוויוניות. אנחנו נקיים את ההסכם כי אנחנו מקיימים הסכמים". במענה לשאלת יו"ר הוועדה רם שפע (כחול לבן) מה יעשו אם ארגון המורים לא יאות להוסיף ימי לימודים, ענה אסרף שהסתדרות המורים מתכוונת לקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו – כלומר, לא תאריך את שנת הלימודים.

אסף שירמן ממשרד האוצר אמר כי "הגענו להסכם עם הסתדרות המורים מתוך הבנה שהלמידה שהתקיימה לא היתה מלאה. מארגון המורים לא זכינו לשיתוף פעולה. היתה גרירת רגליים מסוימת, ולפיכך התכנסנו לאירוע הזה ולהודעה החד צדדית שיצאה".

ביבס התייחס גם לאיסור על קיום מסיבות סיום המוניות, וציין שההנחיות של משרד הבריאות כיום מאפשרות לעשות מסיבות במתכונת אחראית "מדובר באירוע חד פעמי, תנו לילדים ליהנות מהרגע הזה", אמר, "אם אפשר לעשות אירועי חתונה של 250 ילד אפשר להתארגן גם לאירועים בשכבות בצורה מסודרת". גם יו"ר הוועדה רם שפע וחברת הכנסת אורלי פרומן (יש עתיד) הצטרפו לדרישה. "לא יכול להיות שנשחרר את הצעירים לצבא ולשירות לאומי מבלי שניתן להם את הרגע האינטימי הזה של פרידה מהתיכון ומהלימודים" אמרה ח"כ פורמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!