דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

מאוגדים / נחתם הסכם קיבוצי רביעי בענף הביטוח - תנאי העובדים ישופרו

עובדות ועובדי הפניקס יהנו משלל הטבות ובונוסים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "עובדי ענף הביטוח מוכיחים כי התארגנות היא הדרך לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

לפני כשנתיים התאגדו בהסתדרות 2,700 עובדי הפניקס- והיום, לאחר משא ומתן אינטנסיבי נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברה. לצד מענקים, בונוסים, העלאת שכר המינימום רטרואקטיבית לפני הפעימה הרביעית – תקציב הרווחה של החברה יעמוד בשלוש שנות ההסכם על 51 מליון שקלים.

זהו ההסכם הקיבוצי הרביעי במספר בענף הביטוח לאחר הסכמים קודמים שנחתמו בכלל, במגדל וב-AIG. ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל הפניקס אייל לפידות, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד וסמנכ"ל בכיר בהפניקס עו"ד אריה אריאלי.

אסיפת עובדים בפניקס, ארכיון. צילום: ועד עובדי הפניקס
אסיפת עובדים בפניקס, ארכיון. צילום: ועד עובדי הפניקס

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את ועד העובדים ואת ההנהלה על כך שהצליחו בסופו של דבר לגשר על הפערים ולייצר מציאות חדשה וטובה יותר עבור כלל עובדי הפניקס ועבור החברה עצמה, ומביאה לכדי ביטוי את הערכת החברה לעובדיה. גם עובדי ענף הביטוח, שבמשך שנים לא היו בו הסכמים קיבוציים, מוכיחים כי התארגנות היא הדרך לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

תוקפו של ההסכם הוא מ-1 בינואר 2016 ועד לסוף 2018,  ההסכם מסדיר מנגנונים שונים הנותנים משקל לוועד העובדים ולהסתדרות בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה. ההסכם כולל תוספות שכר משמעותיות לעובדי החברה, שיגיעו במהלך שלוש שנות ההסכם לגובה ממוצע של כ-12%. לצד זאת ההסכם מסדיר מתן בונוס שנתי בגובה של עד 2.7 משכורות לעובד. גובה הבונוס ייגזר ממידת העמידה ברווחים של החברה, ובהנחה שרווחיה יהיו לפחות 70% מהיעד השנתי.

יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורנה ביטון: "אני מודה לכל עובדי החברה על התמיכה ועל הסולידריות ובמיוחד לחבריי לוועד על הנחישות וההתמדה."

עובדי מוקדי השירות והמכירות יהיו זכאים בתקופת ההסכם להעלאת שכרם השעתי באופן הדרגתי, בשיעור של 10%-15%, בהתאם לוותק. שכר המינימום בחברה יועלה ל-5,300 שקל בחודש רטרואקטיבית מחודש מרץ 2016, וזו בפועל הקדמה של הפעימה הרביעית של העלאת השכר בכלל המשק.

בנוסף לכך, בסמוך למועד החתימה ישולמו לעובדים הבונוסים לשנת 2014 ו-2015, בגובה ממוצע של עד אלפי שקלים לעובד. במקביל, עם החתימה על ההסכם יקבלו העובדים מענקים, ביניהם מענק חתימה, שיגיעו גם הם עד לגובה של אלפי שקלים לעובד, בהתאם לוותק. עם השלמתה של מכירה עתידית של הפניקס, העובדים יזכו למענק כספי נוסף.

עובדים חדשים בהפניקס יקבלו מעמד של קביעות בתוך שלוש שנים. כחלק מההסכם, מאות עובדים יקבלו קביעות באופן מיידי. ההסכם מסדיר גם מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות..

שכר המינימום בחברה יועלה ל-5,300 שקל בחודש רטרואקטיבית מחודש מרץ 2016, וזו בפועל הקדמה של הפעימה הרביעית של העלאת השכר בכלל המשק.

בסעיף ההפרשות לקרן השתלמות ופנסיה, הוסכם כי לעובדים חדשים תיפתח קרן השתלמות החל מתום השנה הראשונה להעסקה, כאשר ההפרשות אליה יהיו 2.5% ע"ח העובד ו-2.5% המעסיק. עם קבלת קביעות יועלה שיעור הפרשת המעסיק ל-7.5%. למרבית העובדים הקיימים, שלהם כבר קיימת קרן השתלמות, תוגדל הפרשת המעסיק עם החתימה באופן הדרגתי במהלך ההסכם עד ל-7.5%. ההפרשות לביטוחי מנהלים קיימים יושוו להפרשות לקרנות הפנסיה.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי עובדים בעלי ותק של 5-10 שנים יקבלו יום הבראה נוסף מעבר לקבוע בצו ההרחבה, ועובדים בעלי 10 שנות ותק ומעלה יהיו זכאים ל-2 ימי הבראה נוספים – ועד לתקרה של 15 ימים.

כחלק מההסכם נקבע כי עובדים שהינם הורים לילד עד גיל 5, יקבלו מדי חודש 130 שקל עבור כל ילד בגין השתתפות בהוצאה על מעונות וגנים. עובדים קבועים שלהם ילדים בגיל 5-12 יקבלו מדי חודש יולי 650 שקל לילד בגין קייטנות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד אמר וראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר, מברכים על ההסכם ומקווים כי יביא לחתימה על הסכמים קיבוציים בחברות נוספות. בהסתדרות המעו"ף אף מדגישים כי שיתוף הפעולה וההידברות המכבדת הינם תנאי מפתח להישגים.

"בסופה של תקופה ארוכה ומלאת התרחשויות אני מאושרת שהגענו להסכם קיבוצי ראשון בחברה המביא עמו בשורה אמיתית לעובדים ולעתידה של הפניקס. אני מודה לכל עובדי החברה על התמיכה ועל הסולידריות ובמיוחד לחבריי לוועד על הנחישות וההתמדה." אמרה יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורנה ביטון, והודתה להנהלת החברה על שיתוף הפעולה שיביא לעתיד טוב יותר עבור עובדי החברה והפניקס עצמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!