דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עיראק

טרור בעיראק / 175 הרוגים בפיגוע של דאע"ש בבגדד

פיצוץ משאית התופת בליל יום ראשון, בזמן שבירת צום הרמאדן פצע, בנוסף, למעלה מ-190 איש. מתקפת טילים על מחנה פליטים בעיר פצעה 13 בני אדם והרגה שלושה שוטרים מקומיים.

כוחות ההצלה במרכז המסחרי קארדה בו התרחש הפיגוע בבגדד ביום ראשון. צילום: סוכנות AP
כוחות ההצלה במרכז המסחרי קארדה בו התרחש הפיגוע בבגדד ביום ראשון. צילום: סוכנות AP

שורת פיגועים קטלניים זעזעו בימים האחרונים את בירת עיראק בגדד. ביום ראשון ביצע ארגון דאע"ש פיגוע באחד מאזורי המסחר ההומים של העיר, כאשר פיצוץ של משאית תופת גבה את חייהם של 175 איש ופצע לפחות 190. הייתה זו אחת ממתקפות הטרור הקשות ב-13 שנות המלחמה במדינה.

בערב יום שני, כעשרה טילים פגעו במחנה פליטים לגולים איראניים הממוקם סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של בגדד. על פי גורם בבית חולים בעיר, מתקפת הטילים הרגה שלושה שוטרים ופצעה 13 נוספים.

שאהין גובאדי, דובר של קבוצת גולים איראניים הממוקם בפריז, אמר כי למעלה מ-40 מתושבי מחנה הפליטים נפגעו במתקפה. סוכנות הידיעות איי.פי לא הצליחה להשיג אישור רשמי למספר הנפגעים.

בבוקר יום שני, קודם למתקפה על מחנה הפליטים, חמישה טרוריסטים מורשעים הוצאו להורג בבגדד, כך דיווח משרד המשפטים העיראקי, בהודעה שניסתה, ככל הנראה, להשיב את אמון האזרחים בכוחות הביטחון המקומיים בצל הפיגועים הקטלניים.

בחודש פברואר דיווח ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל כי מספר האזרחים העיראקים שהוצאו להורג בשנת 2016 מתקרב ל-100, וכינה תופעה זו "אינדיקטור קודר למצבה הנוכחי של מערכת המשפט במדינה".

כוחות המשטרה וההצלה מוסיפים, גם היום (שלישי), לחלץ גופות ופצועים מתוך ההריסות שהותיר אחריו הפיגוע בשכונת קאראדה. גורמי משטרה מסרו לסוכנות הידיעות איי.פי , שלא לייחוס, כי על אף שיש עליהם איסור לפרסם מידע מזירת האירוע, ישנם עדיין נעדרים רבים ומניין ההרוגים עשוי לגדול.

הפיצוץ ביום ראשון אירע מעט לאחר חצות, כאשר הרחובות היו מלאים באנשים ששברו את צום הרמאדן והדגים את היכולת של דאע"ש להכות בבירת עיראק, על אף שורת מפלות שספג הארגון בשדה הקרב, כולל העובדה כי איבד את השליטה בפלוג'ה לפני כשבוע.

הזעם הציבורי בעקבות הפיגוע הקשה ביום ראשון, הביא את ראש הממשלה להכריז על שורה של צעדי נוספים להגברת הביטחון האזרחי, כגון הגברת הסריקות האוויריות, איסוף מידע מודיעיני בבגדד והצבת מערכות רנטגן בכניסות לשכונות העיר.

אל עבאדי פקד, כאמור, על כוחות הביטחון להפסיק את השימוש במכשיר לגילוי פצצות מסוג ADE 651, עליהם שילמה הממשלה העיראקית עשרות אלפי דולרים אולם מומחים טוענים כי מדובר במכשיר נטול יכולות גילוי חומרים והרשויות בבריטניה אף עצרו את מנהל החברה המייצרת אותם בחשד להונאה. עם זאת, בערב יום שני ראו כתבי סוכנות הידיעות איי.פי. מספר מכשירים כאלו במחסומים שהוקמו ברחבי הבירה אחרי שורת פיצוצים נוספת.

עיראקים רבים מאשימים את הנהגת המדינה בעובדה שכמויות גדולות של חומרי נפץ הצליחו לחדור את המחסומים הרבים שהוצבו בשכונות הצפופות של העיר והביאו לתוצאות קשות.

פיצוצים מסדר גודל קטן מתרחשים על בסיס כמעט יומי בבגדד, ובחודש מאי האחרון שורה של פיצוצים גדולים הביאו למותם של למעלה מ-200 איש בשבוע אחד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!