דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הוקורנה

בריאות / שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "נפעל לקיצור שעות תורנויות המתמחים"

בדיון על קיצור שעות התורנויות בכנסת, הביע אדלשטיין את נכונותו למצוא פתרון למחלוקת סביב אורך המשמרות, כולל הוספת תקנים | יו"ר ארגון 'מרשם', ד"ר ריי ביטון: "מבקשים את 50 התקנים שהאוצר כבר הקצה"

רופאים מתמחים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: מרשם, ארגון המתמחים)
רופאים מתמחים מפגינים מול משרד האוצר (צילום ארכיון: מרשם, ארגון המתמחים)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנו פועלים יחד עם המתמחים והארגונים למציאת פתרון הולם לסוגיה, כולל קיצור שעות המשמרות", אמר היום (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין, בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. השר הוסיף, "שני עקרונות שאני עומד עליהם – שום פשרה של איכות ההכשרה וקיצור התורנויות".

הוועדה דנה בסוגיית אורך תורנויות המתמחים, סוגיה שעוררה סערה ציבורית לאחר שארגון המתמחים 'מרשם', פתח בקמפיין ציבורי במאי השנה, בדרישה לקיצור התורנויות של הרופאים המתמחים, העומדות על 26 שעות. פעילי הארגון הפגינו מחוץ לכנסת במחאה על אורך התורנויות. בעקבות הקמפיין הקימה הסתדרות הרופאים ועדה לבחינת הנושא ולבחינת מתכונת העבודה הרפואית בכלל, שאמורה להגיש את מסקנותיה לקראת חידוש המו"מ על ההסכם הקיבוצי של הרופאים שעתיד להתחדש ב-2021.

שר הבריאות יולי אדלשטיין (מימין) וח"כ חיים כ"ץ יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בדיון על המתמחים (ללא קרדיט)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (מימין) וח"כ חיים כ"ץ יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בדיון על המתמחים (ללא קרדיט)

חילופי דברים קשים עלו בוועדה בין יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, שהסביר כי הוועדה תדון בפתרונות שישפרו את איכות החיים של הרופאים המתמחים תוך התחשבות בצרכי המקצועות השונים, לבין יו"ר הוועדה ח"כ חיים כ"ץ (הליכוד), שאמר בתגובה "לא צריך את כל הדיבורים האלה, צריך פשוט לקבל החלטה לקצר את התורנויות". פרופ' חגי הגיב כי מדינות רבו ביצעו שינויים באורך התורנויות ואחר כך החזירו את המתכונת הישנה, לאחר שהבינו שהשינויים פגעו באיכות הטיפול בחולים.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בוועדה כי "יש מאות אנשים שמחכים להתמחות. תוספת תקנים תאפשר לנו שיפור גם באופן מיידי וגם בקביעת תכנית רב שנתית, שכל שנה יתווספו עוד רופאים". השר הציע לקבוע תכנית רב שנתית להוספת תקני רופאים. כדי ליישם זאת תידרש הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה, על מנת להגדיל את כמות הרופאים ולאפשר את תוספת כוח האדם הנדרשת להקל על העומס של הרופאים בישראל.

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון 'מרשם' אמרה בדיון: "אנחנו לא צריכים מתווים וועדות. אנחנו מבקשים את 50 התקנים שהאוצר כבר הקצה למתמחים דרך הר"י ב-2011 כדי להתחיל קיצור תורנויות מחר בבוקר בעשר מחלקות שונות, והקמת צוות פעולה בין משרדי שיפקח ויעקוב אחרי הפיילוטים האלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!