דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בחסות הקורונה / במקום לחזור מחל"ת: 13 עובדי משק ותיקים בבית הלוחם בת"א יוחלפו בעובדי קבלן

"נראה כי ניצלתם את משבר הקורונה. חובתכם המשפטית והמוסרית היא לעשות כל מאמץ לא לפטר עובדים ותיקים ומסורים, שסיכוייהם למצוא עבודה אפסיים", כתבו נציגי מרחב תל אביב בהסתדרות להנהלת בית הלוחם, לאחר שהעובדים ביקשו סיוע

עובדי בית הלוחם ונציגי מרחב תל אביב בהסתדרות ( דוברות ההסתדרות)
עובדי בית הלוחם ונציגי מרחב תל אביב בהסתדרות ( דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תעניק סיוע משפטי ל-13 עובדות ועובדי משק בבית הלוחם בשכונת אפקה בת"א, שזומנו בימים אלה לשימוע לפני פיטורים. מדובר בעובדים ששהו בחודשים האחרונים בחופשה ללא תשלום (חל"ת), נמסר להם כי ישובו לעבודתם במהלך חודש יוני, אולם בסופו של דבר הם זומנו לשימוע. בהסתדרות טוענים כי המהלך נעשה במקביל להזמנת עובדי חברת קבלן חיצונית, אשר יחליפו את העובדים הישירים בעבודתם.

עובדי המשק שאינם מאוגדים בהסתדרות, פנו השבוע למרחב תל אביב-יפו בהסתדרות בבקשה לקבל סיוע. אנשי המרחב ההירו כי בכוונתם להעניק להם סיוע משפטי, לרבות במהלך השימועים, ולפעול בדרכים נוספות למניעת פיטוריהם. מדובר בעובדים שמועסקים בטווחי זמן של כשלוש שנים ועד למעלה מ-25 שנים, ובעלי שכר נמוך. הם הוצאו לחל"ת באמצע חודש מרץ תוך שנמסר להם כי בתחילת חודש יוני ישובו לעבודתם. עם זאת, בסוף חודש מאי נמסר להם כי ישובו לעבוד רק ב-14 ביוני, ובסופו של דבר, הם זומנו לשימוע לפני פיטורין. יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות, גרשון גלמן, מסר: "נפעל למנוע את הפיטורים החד-צדדיים והלא הגיוניים הללו ונייצג את כל העובדים בשימועים. נעשה הכל על מנת למנוע הליך בלתי מוצדק ובלתי סביר, של הנהלת בית הלוחם".

במכתב שהעבירה היום הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי במרחב ת"א-יפו, לראשי ארגון נכי צה"ל המפעיל את בית הלוחם, נכתב בין היתר: "הרינו לפנות אליכם בדחיפות בדרישה לחזור לאלתר מהכוונה לפטר את עובדי המשק. לאחר ששמענו את העובדים, נוצר אצלנו הרושם כי ההחלטה על הפסקת עבודתם נגועה בשיקולים זרים ובחוסר תום לב… רוב העובדים הם מבוגרים, בגילאי 50 פלוס, ולחלקם אף נסיבות אישיות לא פשוטות (משפחות חד הוריות, משפחות מרובות ילדים ועוד). על פניו נראה כי ניצלתם את משבר הקורונה, להפסקת העסקתם של העובדים. דווקא בזמנים קשים אלה, חובתכם המשפטית והמוסרית היא לעשות כל מאמץ על מנת להימנע מפיטורי עובדים ותיקים ומסורים".

עוד הוסיפו: "על פי המידע המצוי בידינו, חברת הקבלן החיצונית הנ"ל שאת שירותיה בכוונתכם לשכור, מעסיקה עובדים, שרובם ככולם עובדים זרים, בתנאים ירודים משמעותית מאלה המקנים להם על פי ההסכם הקיבוצי בענף הניקיון".

מארגון נכי צה"ל נמסר: "טרם התקבלה החלטה סופית לסיים את העסקתם של מי מעובדי המשק בבית הלוחם בתל-אביב, והדבר כפוף להליך שימוע כדין שיתקיים לכל אחד מהעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!