דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / המורים בעל-יסודי יחלקו תעודות, בלי לדעת אם השנה מסתיימת: ״תחושת זלזול עמוקה ושורשית״

יובב קיני, מורה בבת ים: ״בעקבות גילויי קורונה ואווירת סוף שנה, אנחנו מלמדים 5-6 תלמידים בכיתה. גם הם יפסיקו להגיע בקרוב״ | פסית שיח, מנהלת בית ספר בזכרון יעקב: ״לא היינו צריכים להגיע למצב הזה״

הפגנת מורים בתל אביב, 30 באפריל 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
הפגנת מורים בתל אביב, 30 באפריל 2020 (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
דוד טברסקי

"לא היינו חייבים להגיע למצב בו יום לפני סיום שנת הלימודים, לא המורים ולא התלמידים יודעים אם אם הלימודים מסתיימים או לא״, אומרת פסית שיח, מנהלת בית ספר בזכרון יעקב, ל'דבר', ״זו לא גזירת גורל, וזה לא בגלל הקורונה. זה בגלל שמשרד האוצר, במקום לתמוך בנו, מייצר עוד אתגר, מיותר ולא מוצדק, לשנה שהייתה גם ככה קשה מאוד״.

רבבות מורים ועשרות אלפי תלמידים בחטיבות הביניים ובתיכונים יגיעו היום (חמישי) ומחר לבתי הספר, יחלקו תעודות סיום לתלמידים, בלי לדעת אם יפגשו בשבוע הבא. בזמן שהדיונים מתנהלים בתקשורת ובמשרד החינוך, מורים רבים מבולבלים, כועסים ובעיקר מאוכזבים.

פסית שיח (צילום: אלבום פרטי).
פסית שיח (צילום: אלבום פרטי).

״זה מסר מאוד בעייתי למורים ולמנהלים בנוגע ללמידה מרחוק״, אומרת שיח, מנהלת בית הספר הדמוקרטי, ״בנינו מערכת שלמה שתיפקדה באופן מלא מהיום הראשון של ההסגר, במשך כל הימים המורים שלי ואני עבדנו ימים שלמים, גם בערב, אפילו יותר מבדרך כלל, כדי להעמיד שבוע לימודים איכותי. במקום להוקיר ולהעריך אותנו – אומרים לנו שלא באמת עבדנו.

״להיכנס מתחת לאלונקה זה משפט נהדר. אם נראה שוטרים, חברי כנסת ועיתונאים שיסכימו לעבוד תשעה ימים בלי משכורת, גם אנחנו נעשה זאת בשמחה. בינתיים, המגזר היחיד שמצפים ממנו לעבוד בלי לקבל משכורת זה המגזר שלנו – שגם ככה לא בדיוק מעלה את ממוצע השכר במשק״.

רינת אדף: ״כל הבלגן נועד להתנגח עם ארגוני המורים״

״תחושת הזלזול היא עמוקה ושורשית״, אומרת רינת אדף, מורה בחטיבת ביניים בקריית מלאכי, ״זה לא התחיל בקורונה. זה יחס כזה שיש במדינה כלפי מורים בגלל מי שהם, או יותר נכון – הן. הפעם זה באמת חצה את הגבול״.

אדף, מורה מעל לעשור לתלמידים בסיכון, אומרת שתחושת חוסר הוודאות מחלחלת למטה, לתלמידים, שמאבדים אחיזה ותחושת משמעות בהגעה ללימודים. ״כל הזמן מדברים על טובת התלמידים, אבל התלמידים בכלל לא מגיעים לבית הספר ולא סומכים עליו, ובצדק. אם כל יום אתה שומע בטלוויזיה הודעה סותרת, אז עם כמה שבית הספר קשה לתלמידים, והקורונה, וכל הפחדים, באים ומפרקים את שארית האמון שעוד נשאר.

״מה שקורה פה זה חוסר אחריות אחד גורף. לדעתי במשרד החינוך ידעו מראש שהתלמידים לא ירצו להמשיך להגיע לבית הספר, והמורים לא באמת יצליחו ללמד, ולכן כל הבלגן הזה נועד כדי להתנגח עם ארגוני המורים״.

יובב קיני (צילום: אלבום פרטי).
יובב קיני (צילום: אלבום פרטי).

יובב קיני: ״בימי הקורונה ראינו מה משרד האוצר חושב עלינו״

״אנחנו נמצאים במצב הזוי״ אומר יובב קיני, מורה בתיכון בבת ים, ״זו חוויה של ניתוק עמוק מהשטח, שמישהו רוצה להילחם בך בלי שום סיבה מהותית, להילחם לשם להילחם״.

לדברי קיני, בעקבות גילויי הקורונה בבתי הספר בבת ים ואווירת סוף השנה, הכיתות כמעט ריקות. ״בשבועיים האחרונים השיעורים שהעברתי היו לחמישה, שישה תלמידים. אבל גם הם כבר יפסיקו להגיע בקרוב, ואני לא יכול להאשים אותם.

"למה לשר החינוך להיכנס לתפקיד, ומיד לשים את עצמו במקום שהוא רב עם כל המורים בלי שום סיבה? ברור לנו שזו לא הדאגה לילדים, לא הקורונה ולא השלמת פערים. זו כסות לפגיעה בהסכמים, לפגיעה בשכר של המורים עכשיו או בעתיד. בימי הקורונה ראינו מה משרד האוצר חושב עלינו, ועכשיו זה כנראה השלב הבא״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!