דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קייטנות

כלכלת הקורונה / ״לא יהיו קייטנות לילדים באוגוסט, אם לא יינתן אישור בימים הקרובים״

שלמה מוכתרי, יו״ר ארגון הקייטנות הפרטיות בישראל, מתריע: ״דוחקים את בעלי הקייטנות לדקה ה-90, עדיין אין ביטוח ואין רישיון. הכסף שכבר הושקע יילך לפח - ואין אף אחד שיפצה״

קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
דוד טברסקי

5,000 בעלי קייטנות עדיין לא יודעים מה יעלה בגורלם הקיץ. "בתאריך הזה בחודש יוני, הקייטנות כבר נמצאות ביישורת האחרונה לקראת פתיחה" אומר ל'דבר' שלמה מוכתרי, יו"ר ארגון הקייטנות הפרטיות בישראל, "דוחקים את בעלי הקייטנות לדקה ה-90 ,ככה שלא תינתן להם אפשרות לפעול גם אם יתנו אור ירוק להפעלה".

הקייטנות, שאינן חלק מ׳בית הספר של החופש הגדול׳, מעסיקות בכל קיץ כמאה אלף עובדים, וביניהם עשרות אלפי בני נוער. בקייטנות משתתפים מעל לרבע מיליון ילדים, מגילאי גן עד סוף בית הספר היסודי.

״השקענו כבר את הכסף״ אומר מוכתרי ״אצל רבים מהבעלים מדובר בעסק העיקרי אם לא היחיד. ההכנות הראשונות לקייטנות מתחילות במרץ וגל ההרשמות הגדול מתחיל מייד עם סיום חג הפסח. בשלב הזה הקייטנות צריכות להיות בהיערכות האחרונה ולקבל את הרשיון להפעלה״.

לא מאשרים הפעלת קייטנות בשל החשש מהדבקות?
"למה דין הקייטנות הפרטיות אינו כדין הקייטנות הציבוריות? זה חשוב שהמדינה נותנת פתרון להורים ב'בית הספר של החופש הגדול', אבל אי אפשר להתעלם מקבוצה כל כך גדולה שיכולה לתת פתרונות למאות אלפי ילדים, גם לתוך חודש אוגוסט. אנחנו חוזרים פה למצב של ימי הסגר, משפחות יצטרכו להיות בבית כי לא יהיה להן איפה לשים את הילדים והן יישארו בבית. זה המצב כשאין מדיניות ברורה".

אם תתקבל עכשיו החלטה לפתוח, תעמדו בזה?
״בלוחות זמנים כאלו ההיערכות נורא קשה, אבל אפשרית. אם רוצים שיהיו פה קייטנות פרטיות, מה שאנחנו צריכים עכשיו זה אישור גורף מצד הרגולטורים. צריך לתת אישור לכל מי שכבר היה לו רישיון להפעיל קייטנה בשנה שעברה, כמובן בכפוף לכל התקנות והנהלים והאישורים הנדרשים, אפשר לבצע השתלמויות מקצועיות ב׳זום׳, ולהוסיף הכשרה ייעודית להתמודדות עם נגיף הקורונה".

מה הדד-ליין שלכם?
"אם לא תצא הודעה מסודרת בימים הקרובים, אני לא בטוח שבאוגוסט יהיו פתרונות. האנשים בשטח אומרים לי בצורה ברורה – אין להם ביטוח, אין רישיון, וכל הכסף שהושקע כבר בקייטנות במהלך השנה ייזרק לפח – ואין אף אחד שיפצה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!