דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / עובדי רשות השידור בכנסת: רק מעטים נקלטו בתאגיד החדש

היום בוועדת הכלכלה התלוננו עובדי הרשות, הנמצאת בתהליך פירוק, על יחס משפיל ולא שוויוני מצד התאגיד החדש. יו"ר התאגיד החדש: "מדאיג שהם פונים לח"כ, הייתי שמח אם היו פונים אלינו".

תחנת שידור. (תמונת ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה.) צילום: נתי שוחט \ פלאש 90
תחנת שידור. (תמונת ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה.) צילום: נתי שוחט \ פלאש 90
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

תהליך הקמת תאגיד השידור החדש שיחליף את רשות השידור ממשיך להתנהל בטונים צורמים: בדיון שקיימה הבוקר ועדת הכלכלה מחו עובדי רשות השידור על יחס משפיל והליך לא שוויוני בגיוס העובדים לתאגיד החדש. עובדי רשות השידור פנו לחברי הכנסת בטענה כי פערי השכר בתאגיד החדש גדולים מאוד וכי על אף הסיכום שיקלטו 450 מעובדי רשות השידור לעבודה בתאגיד החדש, רק מעטים נקלטו בתאגיד החדש.

יו"ר מועצת התאגיד החדש גיל עומר התייחס לטענות העובדים ואמר "קצת מדאיג אותי שעובדים פונים לחברי כנסת ומנסים להפעיל לחצים, הייתי שמח אם היו פונים אלינו". יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל, לא אהב תשובה זו וביקש מיו"ר התאגיד כי לא יטיף מוסר לחברי הכנסת ושיענה לגופן של הטענות. ח"כ גואטה הוסיף ואמר כי חברי הכנסת הם נבחרי הציבור וזכותו של הציבור לפנות אליהם. בהמשך, ביקשו חברי הכנסת לדעת מהם הקריטריונים על פיהם נבחנים המועמדים לעבודה בתאגיד.

בהמשך הדיון פירט מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ את מצב גיוס העובדים לתאגיד החדש שעתיד לפתוח את שידוריו באוקטובר הקרוב. "עד עכשיו גייסנו 162 עובדים מתוכם 63 מהרשות, ונשלחו חוזים לעוד 75 עובדי רשות השידור. אם כל החוזים ייחתמו נגיע למצב ש-55% מהעובדים בתאגיד הם עובדי הרשות."

במהלך הדיון עלו הטונים מספר פעמים כשעובדי רשות השידור התלוננו על הליך הגיוס הלא שוויוני ועל יחס משפיל. אריה גולן, מבכירי השדרים ברשת ב', שחתם כבר על חוזה העסקה בתאגיד החדש, אמר כי הוא למרות שהתקבל בסבר פנים יפות וקיבל יחס נהדר בתאגיד,  החליט לחתום על מכתב יחד עם עובדי רשת ב' מתוך סולידריות. "אני רוצה אותם איתי כדי שנמשיך לעשות את העבודה שאנחנו עושים עכשיו".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי היא חוששת ממצב הפוך למה שהיה ברשות השידור, שהנקלטים יזכו לשכר נמוך מדי. חברי הכנסת השמיעו תלונות נוספות בדבר חוסר בייצוג הולם של מגזרים שונים בקרב העובדים והמנהלים שהתקבלו לעבודה בתאגיד.

יו"ר הועדה סיכם את הדיון כשאמר: "כשבאים לפטר עובדים הבטן שלי מתהפכת ואני מנסה לחשוב על עצמי עובר את התהליך, אין לי כוונה להתערב בתכנים או בגיוס העובדים – אבל אלחם בכל הכוח כדי שהתהליך יהיה שקוף, שאנשים לא יושפלו ושאמות המידה לפיהן יבחרו העובדים יהיו מקצועיות וההליך יהיה מכובד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!