דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היטל היצף

כלכלה / כ"ץ נגד פרץ: לא יאשר את ההחלטה לקבוע היטל היצף על ייבוא מלט

פרץ: "אני רואה בצורך להגן על מקור פרנסתם של ישראלים כאתגר חשוב, דווקא בימי קורונה" כ"ץ: "דבר זה מנוגד לחלוטין להשקפת עולמי, שדוגלת בתחרות נגד מונופולים ובהוזלת יוקר המחיה"

עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום: מלט הר-טוב)
עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום: מלט הר-טוב)
יונתן קירשנבאום

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הודיע הבוקר כי החליט לאשר היטל היצף על ייבוא מלט לישראל של עד 17.25% לתקופה של חמש שנים כדי למנוע פגיעה ביצרנים הישראלים. כשעה קלה לאחר הודעתו של פרץ פרסם שר האוצר כ"ץ כי הוא מתנגד להחלטתו של פרץ וכי לא יאשר אותה.

בהחלטתו ביקש פרץ לשנות כיוון לעומת קודמו בתפקיד אלי כהן, שסירב להעלות את היטל ההיצף. "אני רואה בצורך להגן על מקור פרנסתם של ישראלים כאתגר חשוב, דווקא בימי קורונה, ולכן, נגן על התעשייה הישראלית מפני היצף שיכול להביא לסגירת ענפים שלמים, יחד עם זאת נגן על מחירים הוגנים ונמשיך להאיץ את הורדת יוקר המחייה לטובת כלל אזרחי ישראל" נימק פרץ את החלטתו.

מהם מחירי היצף?

מחירי היצף הן אסטרטגיה של חברות מייצאות, שבמסגרתה הן מוכרות במחירים נמוכים עד כדי כך שלייצרנים המקומיים אין יכולת להתחרות בהם. אחרי השתלטות על השוק בעקבות המחירים הנמוכים יכולות אותן חברות להעלות את המחירים בחזרה. היטל היצף הוא מס מיוחד המוטל על מוצרים שהממשלה קובעת שנמכרים במחירי היצף על מנת להגן על היצרנים המקומיים.

לפני יותר משנתיים קבעה ועדה מיוחדת במשרד הכלכלה  כי מלט טורקי המיובא לארץ נמכר במחירי היצף, והמליצה לקבוע הייטל מיוחד כדי להגביל את התופעה. שר הכלכלה הקודם, אלי כהן, החליט לקבוע הייטל היצף בשיעור אפסי, כדרך להימנע מקביעת הייטל היצף אבל לשמור למשרד אפשרות לעשות זאת בעתיד.

על פי חוק החלטתו של שר הכלכלה בנושא הייטל היצף מותניית באישור שר האוצר וועדת הכלכלה של הכנסת. זמן קצר לאחר פרסום החלטתו של שר הכלכלה פרץ, שר האוצר לא השתהה והודיע כי לא יאשר את הייטלי ההיצף.

מהתאחדות התעשיינים, שתומכים מזה שנים בהיטל היצף נמסר כי "במציאות של מיליון מחוסרי עבודה, המשימה העיקרית של ממשלת ישראל היא להגן על מי שמייצר מקומות תעסוקה בישראל מפני פעילות שמטרתה הרס ענפי כלכלה ותשתית. אנו מברכים את השר עמיר פרץ על החלטתו ומצפים משרי הממשלה להבין זאת ולהתגייס בכל הכוח להגן על מקומות העבודה כמו גם על יכולת הייצור העצמאית של המשק, בעיקר בכל הקשור לייצור עבור פיתוח התשתיות בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!