דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדות סוציאליות

עובדים במאבק / במחאה על מצב השירותים החברתיים: העובדות הסוציאליות צועדות מת"א לירושלים

העובדות הסוציאליות דורשות תכנית חירום שתתמודד עם העומס שנוצר על גופי הרווחה, ומודיעות כי במידה ודרישותיהן לא ייענו הן ישביתו את השירותים החברתיים בעוד שבועיים | יו"ר איגוד העובדים הסוציאלייםי: "הגענו למצב בו זה בלתי אפשרי לעשות את העבודה שלנו"

צעדת המחאה של העובדות הסוציאליות מתל אביב לירושלים: "אנחנו נחנקות,‪ ‬דורשות הנשמה לשירותים החברתיים". (צילום: איגוד העו"ס)
צעדת המחאה של העובדות הסוציאליות מתל אביב לירושלים: "אנחנו נחנקות,‪ ‬דורשות הנשמה לשירותים החברתיים". (צילום: איגוד העו"ס)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מחאת העובדים הסוציאליים החלה הבוקר (ראשון) בצעדה מתל אביב לירושלים תחת הכותרת: "העובדות הסוציאליות נחנקות, ‪ דורשות הנשמה לשירותים החברתיים". הצעדה יצאה בשעה 8:00, מתל אביב, בהובלת יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, ותסתיים ביום חמישי בהפגנת ענק מול הכנסת ומשרד האוצר בירושלים. העובדות הסוציאליות הודיעו כי במידה ודרישותיהן לא ייענו הן יסגרו את כלל השירותים החברתיים בישראל בעוד שבועיים. שר הרווחה הודיעו כי הוא מגבה את העובדות הסוציאליות: "אתייצב לצדם בממשלה".

צעדת המחאה של העובדות הסוציאליות מתל אביב לירושלים: "אנחנו נחנקות,‪ ‬דורשות הנשמה לשירותים החברתיים". (קרדיט: איגוד העו"ס)
צעדת המחאה של העובדות הסוציאליות מתל אביב לירושלים: "אנחנו נחנקות,‪ ‬דורשות הנשמה לשירותים החברתיים". (קרדיט: איגוד העו"ס)

העובדים הסוציאליים דורשים תכנית חירום להצלת השירותים החברתיים: הקצאת תקציב להקמת מערך המוגנות במשרד הרווחה, החרגת השירותים החברתיים מכל קיצוץ רוחבי, תוספת תקציבית לשירותי הרווחה בתקציב 2021-2022 ושיפור תנאי עבודתם ושכרם של העובדות והעובדים הסוציאליים.

"אנחנו יוצאות לצעדת מחאה כדי שלא נצטרך לסגור את השירותים החברתיים בישראל", אמרה חרמוני, "הגענו למצב בו זה בלתי אפשרי לעשות את העבודה שלנו. אין לנו אוויר. אנחנו נחנקות. אנחנו נחנקות כי כל עובדת סוציאלית שאמורה לטפל ב-300 משפחות לבד חיה במירוץ בו אי-אפשר לנצח. אנחנו נחנקות כי אנחנו מותקפות באלימות, באכזריות ובברוטליות – ואין מי שיגן עלינו. אנחנו נחנקות כי אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות, שבקושי מאפשרות לקיים חיים ומשפחה."

"ואז הגיעה הקורונה – המשבר החברתי והכלכלי הכי גרוע שישראל ידעה – אולי אי-פעם. והתורים בלשכות הרווחה התארכו. וההודעות בטלפונים שלנו נערמו. והפניות אלינו התגברו והתגברו – והמחנק? הוא רק התגבר".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות (צילום: יאיר מייהאוס סטודיו זוז)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות (צילום: יאיר מייהאוס סטודיו זוז)

 

חרמוני טוענת כי במקום לחזק את השירותים החברתיים במשבר הקורונה, החליטו להפנות לעובדות הסוציאליות עורף. "אם לא נקבל הנשמה עכשיו – לא יישארו בישראל שירותים חברתיים. אנחנו הולכות להילחם, ולצעוק, ולא להפסיק עד שבממשלה ובמשרד האוצר יבינו מה חייבים לעשות: להבטיח הנשמה לשירותים החברתיים בישראל – עכשיו!"​

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ח״כ איציק שמולי גיבה את העובדות הסוציאליים: "אני תומך במאבקם בכל לבי ואתייצב לצדם בממשלה ובכל מקום במאבק למעמדם, מוגנותם ושיפור תנאי העסקתם. הגם שהם מועסקים בתנאי ניצול ומצויים תחת עומס אדיר, הדגל שבחרו להניף גם הפעם: הצלת השירותים החברתיים. הקורונה הביאה לצונאמי של אתגרים חברתיים וללא תקציב נוסף נפגוש בקרוב עוד חצי מיליון ישראלים שיהיו עניים חדשים״

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!