דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת

בדרך לשגרה / הרכבת חזרה: איך מזמינים כרטיס, אילו קווים פעילים, ומה המגבלות

לאחר כמעט שלושה חודשים של השבתה, הרכבת חוזרת בהיקף מצומצם ובכפוף למגבלות | מדריך לנוסע

הכניסה לתחנת הרכבת בעכו (צילום: רז רותם)
הכניסה לתחנת הרכבת בעכו (צילום: רז רותם)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרכבת שבה הבוקר (שני) לפעולה בכפוף למגבלות הקורונה, בהן איסור על אכילה ושתייה במהלך הנסיעה, עטיית מסכות במשך כלל הנסיעה, כולל בזמן שיחות טלפון והגבלת מספר הנוסעים בכל רכבת ל-500. השינוי המשמעותי ביותר הוא שהנוסעים יחייבו בהנפקת שובר לכל נסיעה לפני ההגעה לתחנה.

איך מנפיקים שובר נסיעה?
את השוברים ניתן להזמין באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות ״תכנון מסלול הנסיעה״ באתר הרכבת או ביישומון.

ניתן גם יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שיתפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ. לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע יחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולארי בכניסה לתחנה.

לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה. נוסע שיאחר את מועד הרכבת שלו, יוכל להנפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.

כמה זמן מראש ניתן להזמין שובר?
הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה. כלומר, לנסיעה של יום שישי בבוקר, למשל, ניתן יהיה להזמין שוברי נסיעה החל מיום רביעי בבוקר.

(גרפיקה: רכבת ישראל)
(גרפיקה: רכבת ישראל)

 

אילו מגבלות נוספות יחולו על הנוסעים?
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים. בכלל זה:

  • עטיית מסיכה (גם בזמן דיבור בטלפון).
  • הימנעות מאכילה ושתייה בזמן נסיעה ברכבת.
  • שמירה על ריחוק חברתי.
  • הימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה.

ברכבת מדגישים כי שמירת ההנחיות בעת הנסיעה היא באחריות הנוסעים וכי רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת הוראות משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות.

בימים האחרונים שכרה רכבת ישראל את שירותיהם של דיילים בתחנות כעובדי קבלן, שיעסקו בהנפקת שוברים, בדיקת שוברים שהונפקו ועובדים נוספים לשמירה על הנחיות התו הסגול בתוך הקרונות במהלך הנסיעה. אולם יש לציין כי עד כה לא התווספו לפקחי הרכבת סמכויות אכיפה חדשות בנוגע לתקנות שמירת הבריאות.

הכשרת עובדי תחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים לקראת הפעלה מחדש של הרכבות לאור ההקלות בהנחיות הקורונה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
הכשרת עובדי תחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים לקראת הפעלה מחדש של הרכבות לאור ההקלות בהנחיות הקורונה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

המאבטחים יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות, יתשאלו את הנוסעים, וכן יוודאו עטיית מסיכה בעת הכניסה. בשל כך ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה לתחנות.

לאור הצורך בהצגת שוברי הכניסה לצד בידוק בטחוני ומילוי שאר הנחיות הקורונה – מתבקשים הנוסעים להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות ולהתאזר בסבלנות.

האם כל הקווים יחזרו לפעול כרגיל?
לא. תנועת הרכבות תחזור לפעול בשלב זה ללא רכבות הלילה, ללא עצירה בנתב"ג, וללא קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול.

לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים אודות זמני הרכבות, מסלולי הנסיעה, במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770, באתר רכבת ישראל ובפייסבוק.

בשל עבודות לחישמול המסילות, לא תחודש תנועת הרכבות בין ראש העין צפון לרעננה. בשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו תישארנה סגורות. רכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון (במקום בתחנת רעננה מערב).

בימים אלה רכבת ישראל מפתחת חלופה רכבתית לתחנות כפ"ס, הוד השרון ורעננה באמצעות הפעלת קו שירות חדש בין תחנות אלה להרצליה, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות לכל היעדים. הרכבת עושה כל שניתן על מנת להפעיל את השירות בקו בשבועות הקרובים.

עבודות תחזוק ותשתית בפסי הרכבת בזמן שהרכבת מושבתת במהלך מגפת הקורונה. (צילום: דוברות הרכבת)
עבודות תחזוק ותשתית בפסי הרכבת בזמן שהרכבת מושבתת במהלך מגפת הקורונה. (צילום: דוברות הרכבת)

בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשל"צ משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע רכבות בשעה (בשעות שיא). על מנת לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד מתבקשים להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

בשל העבודות לחישמול המסילות מצפון לתל אביב, תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע, מידי לילה בין השעות 21:00-05:00 (תשע בערב עד חמש בבוקר) וכן בימי חמישי החל משעה 21:00 ועד יום ראשון בשעה 5:00 בבוקר.
בימים ושעות אלו רכבות מכיוון צפון תסיימנה את נסיעתן בתחנת בית יהושע (תעצורנה בכל תחנות הביניים עד תחנה זו), ורכבות מכיוון דרום תסיימנה את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז ולוד.

בין השעות 21:00-24:00 בימי השבוע, ובכל שעות הפעילות בימי שישי ומוצאי שבת, תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע.

בשלב זה לא יחודש השירות בקו בית שמש-ירושלים מלחה. השירות בקו המהיר לירושלים יחודש במלואו עד לתחנת ת"א ההגנה. בשבועות הקרובים תאריך רכבת ישראל את השירות בקו עד לתחנת ת"א סבידור מרכז עם עצירה בתחנת ת"א השלום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!