דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ח.צ. שיקום בקהילה

עובדים במאבק / ״מצלמים אותנו, וכבר שפכו עלינו מים״: הנהלת שיקום בקהילה מתעלמת מ-250 מטפלות שדורשות זכויות כחוק

בזמן הקורונה השעו המטפלות את הצעדים הארגוניים, וההנהלה ניצלה זאת למריחת זמן | כעת הן שובתות במחאה, ומנסות לדבר עם המנכ״ל רפי חדד

עובדות ח.צ. מפגינות מול בית המנכ"ל בישוב עומר (צילום: ועד עובדות ח.צ.)
עובדות ח.צ. מפגינות מול בית המנכ"ל בישוב עומר (צילום: ועד עובדות ח.צ.)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדות 'ח.צ. שיקום בקהילה' שובתות בדרישה לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. העובדות ששובתות מזה כשבוע, במחאה על גרירת רגלי ההנהלה במשא ומתן הקיבוצי, נסעו מבאר שבע להפגנה מול ביתו של המנכ"ל, רפי חדד, בעומר.

"בתקופת הקורונה המשכנו לעבוד כרגיל, בייחוד עובדי ההוסטלים שעובדים 24 שעות ביממה. גם עובדי מסגרות הדיור המוגן המשיכו לעמוד בקשר וללוות את המטופלים בזום ובטלפון", אומרת נועה רחמני, עובדת סוציאלית חברת ועד הפעולה המייצגת את 250 עובדות ועובדי החברה.

"השענו את כל הפעילות הארגונית כי הבנו את גודל השעה, אבל עם החזרה לשגרה הבהרנו חודש מראש שלא נהיה מוכנים יותר לסחבת. אמרנו למנכ"ל שיש לו אפשרות לשבת איתנו למו"מ אינטנסיבי ולהגיע לחתימת הסכם – משלא קיבלנו תשובה פתחנו בשביתה ללא הגבלת זמן".

במסגרת השביתה מגיעות מדי יום העובדות להפגין מול משרדי החברה בבאר שבע, והיום הן הגיעו לראשונה להפגין גם מול ביתו של המנכ״ל. "ההנהלה מזמינה עלינו משטרה ומשסה בנו את בעלי העסקים השכנים, שכבר שפכו עלינו מים. הם מצלמים אותנו ומנסים להפחיד אותנו, מעבירים מסרים מאיימים באמצעות מנהלים. היום דיווחו עובדות לוועד שמנהלת אמרה להם שמחפשים עובדים להחליף אותם, ושלא יוכלו לחזור לעבודה לאחר השביתה", אומרת רחמני.

חלק מדרישות העובדות הן יישומו המלא של צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים, שנכנס לתוקף כבר במרץ 2017. רחמני מסבירה "לעובדים הסוציאליים מגיעות קופות גמל, תשלום 20% נוספים על משמרת שניה, מתח דרגות מותאם – אלה דברים שמגיעים לנו לפי חוק ובכל זאת אנחנו מוצאות עצמינו נאלצות להיאבק עליהן".

לצד זאת, המדריכים השיקומיים בחברה משתכרים כיום שכר מינימום, על אף שלחלקם וותק המגיע גם ל-13 ו-20 שנה, והם מועסקים במתכונת שעתית. למדריכי הלילה המועסקים בהוסטלים בלילות, החברה אף אינה מפרישה הפרשות פנסיוניות בגין עבודתם. "אנחנו במו"מ כבר שנה וחצי לאורך המשא ומתן ההנהלה רק החזירה לנו שוב ושוב את הטיוטא שהצגנו, מבלי להציע כל אלטרנטיבה.

"הם רק מחקו סעיפים 'זה אני לא יכול, זה אני לא יכול'. לא מציעים כלום. גם דברים שהוסכמו הם חוזרים מהם. בדצמבר הכרזנו סכסוך עבודה, בינואר ערכנו שביתת אזהרה בת יום. יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל נפגש איתו והיתה ביניהם התכתבות אבל לא הייתה שום התקדמות". אומרת רחמני

עובדי החברה, העוסקת בשיקום קהילתי של אנשים המתמודדים עם מגבלות נפשיות בקהילות תומכות, דיורים מוגנים והוסטלים, התאגדו בהסתדרות בפברואר 2018, כשבתוך פחות מ-24 שעות הצטרפו להתארגנות כ-75% מ-250 העובדים. עם זאת, הכירה ההנהלה בהתאגדות, ונכנסה עמה למשא ומתן על הסכם קיבוצי, רק אחרי מאבק והפגנות בנושא.

מחברת ח.צ. לא התקבלה תגובה לטענות העובדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!