דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פלילי / בכירים ב'רמי לוי תקשורת' מואשמים שעקבו אחר מנויי סלולר של החברה, בהם עובדים שהתאגדו

לפי כתב האישום שהגישה הפרקליטות, המעקבים בוצעו למטרות אישיות ועסקיות | בין היתר, מואשמים הבכירים כי השתמשו בנתונים במטרה לשבור את ניסיון ההתאגדות של עובדי החברה הבת 'ביכורי השקמה'

רמי לוי (צילום: פלאש 90)
רמי לוי (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד חברת 'רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ', נגד מנהל החברה אופיר אטיאס, ונגד שלמה ג'וליאן, אחראי האבטחה, בגין עבירות של פגיעה בפרטיות. על פי כתב האישום בכירי החברה נאשמים כי ביצעו מעקבים אחר מנויים שונים בשירות הסלולרי של רמי לוי תקשורת בשנים 2011-2016. רבים מהמעקבים נעשו כנגד עובדי החברה, בהם מובילי מהלך ההתאגדות בחברת הבת של רמי לוי 'ביכורי השקמה'.

ג'וליאן ואטיאס ביצעו מאות בדיקות על מאגר הנתונים של החברה, המיועד במקור למניעת הונאות, בניגוד למטרותיו, כך על פי הכתוב בכתב האישום. הם ניצלו לרעה את המערכת על מנת להתחקות, לחקור ולבלוש אחרי אנשים, עובדי החברה ושאינם עובדי החברה, בלא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. המעקבים נעשו לצרכים שונים – אישיים ועסקיים, בהזדמנויות רבות ושונות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר, לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או ביקשו הם עצמם לבדוק באמצעות מאגר הנתונים שהופקד בידם.

סופרמרקט של 'רמי לוי שיווק השקמה' בגוש עציון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
סופרמרקט של 'רמי לוי שיווק השקמה' בגוש עציון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

כך למשל מפרט כתב האישום כיצד ביצע ג'וליאן, לבקשתו של אטיאס, בדיקות על מספרה של אחת ממובילות מהלך ההתאגדות של עובדי חברת הבת של רמי לוי 'ביכורי השקמה', במטרה לנסות ולאמת את חשד ההנהלה כי היא פועלת להקמתו של ועד עובדים בהסתדרות. כזכור, ועד העובדים בביכורי השיקמה פורק לבסוף על ידי הנהלת החברה, ולאחר הליך ממושך בבית הדין לעבודה הוטלו על חברת רמי לוי פיצויים בשיעור הגבוה ביותר שנפסק בישראל בגין פגיעה בהתארגנות עובדים – מיליון וחצי שקלים.

עוד נטען בכתב האישום כי ג'וליאן ביצע בדיקות על מספרי טלפון של שני עובדי החברה גם במטרה לברר האם קיימת מערכת יחסים זוגית ביניהם – מידע אותו העביר לקצין הבטיחות בחברה בניגוד לחוק. בדיקות אחרות על עובדי החברה נועדו לזהות איזה עובד נהג ברכב שקיבל דו"חות תנועה וכן נעשו בדיקות כנגד עובדים שהגישו תביעות כנגד החברה.

השניים נאשמים גם כי בדקו מספרי טלפון שביצעו שיחות או שלחו הודעות לקרובי משפחתם ולאנשים עימם היו בקשר, מספרי טלפון של אנשים עימם היו בסכסוכים אישיים וכן על מנת לנסות ולאתר חשודים בביצוע פריצה לביתו של אטיאס. בדיקה אחרת נעשתה לבקשתו של שמוליק לוי, סמנכ"ל רמי לוי, במטרה לבדוק האם עסק מרמה את החברה, או האם עובד לשעבר גונב סחורה מהחברה באמצעות עובד אחר. כמו כן נעשתה בדיקה על העיתונאים אורי סקופ ואילנית חיות על רקע כתבות שליליות שפרסמו על החברה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!