דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | כמחצית מהחולים בקורונה מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה והודו

בסעודיה יאפשרו רק למספר מצומצם של תושבים לקיים את מצוות העלייה השנתית למכה | בברוקלין חסידי חב"ד יערכו את הילולת הרבי מלוּבָּבִיץ' באופן מקוון | במדינת נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה הוטל סגר מקומי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במפעל לאריזת בשר

שומרים על ריחוק חברתי בגרמניה (צילום: Peeradontax / Shutterstock.com)
שומרים על ריחוק חברתי בגרמניה (צילום: Peeradontax / Shutterstock.com)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. קרוב ל-10 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם מחציתם כבר הבריאו מהמחלה. כמחצית מהחולים מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה והודו.

מניין החולים שאובחנו בארה"ב עומד על כ-2.4 מיליון, בברזיל עלה מניין החולים למעל למיליון, ברוסיה למעלה מ-600,000 חולים ובהודו קרוב לחצי מיליון. מניין הקורבנות ממגפת הקורונה מתקרב לחצי מיליון כאשר למעלה ממחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, בריטניה ואיטליה. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

סעודיה

סעודיה הודיעה אמש (שני) כי בעקבות מגפת הקורונה היא תאפשר רק ל"מספר מצומצם מאוד" של תושבים בתחומי הממלכה לקיים את מצוות החג', העלייה השנתית למכה שבשנה שעברה השתתפו בה 2.5 מיליון מוסלמים מרחבי העולם. החג' הוא אחד מחמשת עמודי היסוד באיסלאם, וכל מוסלמי שכשיר לכך מבחינה רפואית נדרש להשלים את העלייה לרגל לפחות פעם אחת בחייו, כאשר מוסלמים רבים חוסכים כל חייהם כדי שיוכלו להרשות לעצמם את המסע. החג' צפוי להתחיל השנה בסוף חודש יולי.

במשרד הממשלתי בסעודיה האחראי על ניהול העלייה לרגל מסרו כי היא תתאפשר השנה אך ורק לתושבי הממלכה, מאזרחויות שונות, ולמספר מצומצם מאוד מהם, אם כי המספר המדויק לא נמסר בינתיים.

מכה, ערב הסעודית. עובד מחלק מים לעולים לרגל (צילום: Kamal Masrun / Shutterstock.com)
מכה, ערב הסעודית. עובד מחלק מים לעולים לרגל (צילום: Kamal Masrun / Shutterstock.com)

"ההחלטה ננקטת על מנת להבטיח שהחג' מתבצע באורח בטוח מבחינת בריאות הציבור", נאמר בהודעה שהובאה בסוכנות הידיעות הממלכתית, שבה הודגש כי עקרונות האיסלאם דורשים שמירה על חיי אדם.

מועצת פוסקי ההלכה הבכירים של הממלכה פרסמה במקביל הודעה שבה נאמר כי ההחלטה לצמצם דרמטית את מספר העולים לרגל תואמת את השריעה, ההלכה המוסלמית.

יש לציין כי סעודיה כבר הגבילה במסגרת הגבלות הקורונה את המסעות הדתיים למכה שלא נערכים במסגרת החג', מסעות שמכונים באיסלאם "עומרה". היא סגרה את מסגד אל-חראם במכה, שבנוי מסביב לכעבה, האתר הקדוש ביותר באיסלאם, והטילה במשך יותר מחודשיים סגר על העיר.

בסעודיה אובחנו עד כה 164,144 חולי קורונה ולפחות 1,346 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ניו-יורק

רבבות חסידי חב"ד לא יערכו את הילולת הרבי הרבי מלוּבָּבִיץ' בביתו המפורסם שבברוקלין אלא ישתתפו באזכרתו מרחוק באמצעות שידורים מקוונים. ההילולה ה-26 של הרבי מלוּבָּבִיץ', שתיערך ביום פטירתו על פי לוח השנה העברי (ג' בתמוז) שיחול ביום חמישי הקרוב תשודר באמצעות משדר וירטואלי עולמי שיזם 'ועד אור וחום התקשרות', הפועל לגיבוש חסידי חב"ד.

ברוקלין, ניו-יורק (צילום: Anna Kristiana Dave / Shutterstock.com)
ברוקלין, ניו-יורק (צילום: Anna Kristiana Dave / Shutterstock.com)

בעקבות נוהלי הקורונה, בישראל ובארה"ב, ובפרט לאור מכתב רבני חב"ד לחסידים שלא לטוס לניו יורק בכדי שלא לסכן ולהסתכן, ייאלצו החסידים מרחבי העולם, למעט אלה המתגוררים בניו יורק, להשאר בביתם. זו תהיה הפעם הראשונה בה לא תיערך ההילולה מאז פטירתו של מנחם מנדל שניאורסון, הוא הרבי מלוּבָּבִיץ'. ההילולה נערכת מדי שנה ב-770, ביתו של הרב בברוקלין שהפך לרבות השנים למרכז חב"ד העולמי.

בעלי משרדים בניו יורק הורשו להחזיר השבוע עובדים למקום העבודה, זאת לאחר שלושה חודשים של סגר בעקבות התפשטות הקורונה. אולם נראה שרק עובדים מעטים מתכוונים לעשות זאת. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי מרבית החברות נוקטות גישה זהירה, כשחלק מעדיפות שהמשרדים ימשיכו להישאר סגורים לפחות עד ספטמבר, ואחרות מחזירות רק שיעור קטן של העובדים ומאפשרות להם להחליט אם הם מעדיפים להמשיך ולעבוד מהבית.

החזרה האיטית לחיי המשרד עלולה לעכב את ההתאוששות הכלכלית של ניו יורק. בעלי המשרדים ממשיכים לגבות שכירות גם כשהם סגורים, והמסעדות והברים הפזורים ברחובות המרכזיים ותלויים בעובדי המשרדים יתקשו להתמלא מחדש. לפי הערכות בעירייה, ניו יורק תפסיד 475 אלף משרות ב-12 החודשים הבאים החל מהרבעון השני.

במדינת ניו-יורק אובחנו עד כה 411,972 חולי קורונה ולפחות 31,268 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

גרמניה

הרשויות במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה הטילו היום (שלישי) סגר מקומי חדש אחרי התפרצות של נגיף הקורונה במפעל לאריזת בשר. יותר מ-1,500 עובדים במפעל "טוניס" אובחנו כחיוביים לווירוס. ראש ממשלת מדינת המחוז, ארמין לאשט, אמר כי "אמצעי המניעה" שהוטלו באזור גוטרסלו, שבו חיים כ-360 אלף איש, יימשכו עד ה-30 ביוני.

זאת הפעם הראשונה בה נקבעים אמצעים שכאלה בגרמניה מאז שהמדינה החלה בהקלות על הסגר בחודש שעבר. גרמניה זכתה לשבחים בינלאומיים על תגובתה למשבר, אך יש חשש לזינוק מחודש במגיפה.

לדברי ראש הממשלה, ההתפרצות במפעל היא "תקרית ההדבקה הגדולה ביותר" במדינה. "החלטנו שהכרחי לנקוט צעדים נוספים", הוא אמר לכתבים. ברים, מוזיאונים, בתי קולנוע ומכוני כושר ייסגרו, ומסעדות יורשו להגיש רק טייק אוויי. בנוסף לכך, הוטלו מחדש אמצעי ריחוק חברתי תקיפים, שלפיהם ניתן לפגוש בפומבי רק אדם אחד שאינו בן בית.

כל עובדי המפעל ייכנסו לבידוד, ושוטרים נוספים יישלחו לצורך אכיפת התקנות, לצד מתורגמנים שיוכלו לדבר עם עובדים זרים. לאשט אמר כי רק 24 תושבים באזור שאינם קשורים למפעל אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. הרשויות הקימו גדר מתכת סביב מבני המגורים, שבהם חיים הפועלים, והן מחלקות מזון ליותר מ-7,000 עובדים.

בגרמניה אובחנו עד כה 192,429 חולי קורונה ולפחות 8,977 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!