דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / ההסתדרות והשלטון המקומי חתמו על הסכם שמסדיר את תנאי הסייעות בחודשי הקיץ

סייעת שתעבוד בחודש יולי תקבל תשלום מיוחד, בגובה 100 שקלים ליום, בנוסף לשכר הרגיל | יו"ר ההסתדרות: ״הסכם טוב ואחראי שמאפשר להורים ולילדים לצעוד קדימה״ | יו"ר מרכז השלטון המקומי: ״הרשויות יעניקו מענקים לסייעות מתוך הערכה לעבודתן החינוכית״

מטפלות במעון לפעוטות. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר/פלאש90)
מטפלות במעון לפעוטות. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות והשלטון המקומי חתמו היום (שלישי) על הסכם שמסדיר את תנאי העסקת סייעות גני הילדים ברשויות המקומיות במהלך חודש יולי הקרוב, ועד ל-6 באוגוסט.

על פי ההסכם, הסייעות יועסקו במהלך חודש יולי על חשבון הימים בהם שהו בחופשה בתקופת משבר הקורונה. כל סייעת שתעבוד בחודש יולי, תקבל תשלום מיוחד בגובה 100 שקלים ליום. בגנים הכוללים 28 ילדים לפחות ובהם יועסקו שלוש סייעות, תקבל הסייעת המובילה 100 שקלים ליום, והסייעות הנוספות יקבלו 75 שקל ליום. בהסתדרות מדגישים כי מאזן ימי החופשה של סייעות שיעבדו ביולי-אוגוסט, יזוכה כנגד העבודה בחודשי יולי ואוגוסט.

״הסכם הסייעות יאפשר למשק להתאושש מהמשבר״ (צילום: חן ליאופולד/פלאש90)
״הסכם הסייעות יאפשר למשק להתאושש מהמשבר״ (צילום: חן ליאופולד/פלאש90)

כמו כן, סייעות שיבחרו ויסכימו לעבוד גם בחמשת ימי העבודה בחודש אוגוסט (2-6 באוגוסט), יקבלו תוספת של 37 שקלים לכל שעת עבודה, וייהנו ממחיקת ימי החופשה השליליים שצברו לחובתן בחודשי הקורונה – צעד שיש לו משמעות כספית בשווי של מאות עד אלפי שקלים לכל סייעת.

בחישוב התקופה של ימי העבודה הנדרשים בחודש יולי ואוגוסט, משמעות ההסכם כולו היא תוספת של אלפי שקלים לכל סייעת, בנוסף לשכר הרגיל אותו יקבלו הסייעות בגין ימי עבודה אלו.

ההסכם נחתם מתוך מטרה לאפשר לגני הילדים לפעול כמתוכנן במהלך התקופה שעד ה-6 באוגוסט למרות משבר הקורונה, ובמקביל לתגמל באופן ראוי ומיטבי את הסייעות.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הגענו להסכם טוב ואחראי כלפי הסייעות, שיאפשר למשק, להורים ולילדים להמשיך ולצעוד קדימה ולהתאושש לאחר משבר הקורונה. ההסתדרות גאה בסייעות המסורות שיתגייסו לעבוד בחודשי הקיץ, ויזכו לתנאים מתגמלים במיוחד כפי שמגיעים להן. אני מברך על כך שבזכות מאמצים משותפים של הסתדרות המעו"ף, פורום הסייעות הארצי וראשי מרכז השלטון המקומי, הגענו להסכם ראוי והוגן לכל הצדדים".

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "ההסכם נחתם מתוך מטרה לאפשר פעילות סדירה ומלאה ככל האפשר להפעלת בית הספר של החופש הגדול על ידי הרשויות המקומיות לטובת ההורים וילדיהם ולטובת המשק בכלל. הרשויות המקומיות יעניקו לסייעות מענקים מיוחדים מתוך הכרה והערכה לחשיבות עבודתן החינוכית".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל
יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לסייעות תפקיד חשוב ובלתי נפרד מחזרתו של המשק הישראלי לשגרה נוכח משבר הקורונה, ואני מודה לכל אחת ואחת מהן על הירתמותן לביצוע מלאכתן החשובה בימים אלה. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ על ההסכם, הסתדרות המעו"ף תמשיך לפעול למען ציבור הסייעות ולקדם את תנאי העסקתן. ההסכם מבטא תגמול הולם בגין התגייסותן של סייעות גני הילדים לטובת המשק כולו, ההורים והתושבים ברשויות המקומיות".

המו"מ להסכם לווה משפטית על ידי ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד חנה שניצר-רהב וסגנית ראש הלשכה עו"ד תהילה בנישו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!