דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אשדוד

יוזמה חדשה / חופי אשדוד: כיסאות מוזלים לרוחצים, תעסוקה הוגנת לנוער

זאת במסגרת יוזמה חדשה של עיריית אשדוד. יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד: "העדפנו להשקיע בבני הנוער ובתושבי אשדוד על פני רווח כספי בדמות מכרז זכיינות לניהול החופים".

פרוייקט חופיקס. צילום: באדיבות עיריית אשדוד
פרוייקט חופיקס. צילום: באדיבות עיריית אשדוד
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על משקל שמה של רשת בתי הקפה הזולים 'קופיקס', השיקה עיריית אשדוד פרויקט ייחודי לקיץ – פרויקט 'חופיקס'. במסגרת הפרויקט יסתובבו בחוף ט"ו באשדוד 80 בני נוער אשר יציעו לרוחצים שירותי חוף מוזלים – שמשיות, כיסאות, שולחנות ומזנון. בני הנוער יועסקו כולם בתנאים הוגנים.

"בחרנו להקצות לבני הנוער שלנו שני חופים פנויים – ללא כל תמורה, וזאת לטובת הפעלת מיזם חברתי שלא נראה כמותו בישראל. זו אינה בחירה מקרית," אמר ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. "העדפנו להשקיע בבני הנוער ובתושבי אשדוד על פני רווח כספי בדמות מכרז זכיינות לניהול החופים. מטרתנו, בראש ובראשונה, להביא לשילוב בני הנוער בפעילות חברתית, לעודד ולקדם יוזמות חברתיות התורמות לקהילה. המיזם יעניק מתן שירותי חוף במחירים מתאימים לכל נפש ואין לי ספק כי צפוי לנו קיץ עשיר ומהנה באשדוד, בו ייהנו בני הנוער, ציבור התושבים וכן, מבקרינו הרבים מכל רחבי הארץ".

המחיר לתושבים מהחוץ לכיסא או שמשיה הוא חמישה שקלים, ותושבי אשדוד יקבלו את השירות תמורת שני שקלים בלבד. במזנון מוצעים גלידות, חטיפים ושתייה קלה עד מחיר של 7 ש"ח. ההכנסות מהפרויקט מוקדשות לטובת העסקת בני הנוער. בסרטון שהפיקה העירייה שואלת נופשת בחוף, "כמה אני צריכה לשלם לכם עבור השירות?" והנערים משיבים לה, "לא צריך, עיריית אשדוד כבר דאגה לנו לשכר". התגובות לסרטון שפורסם דרך החשבון של ראש העיר, וזכה לאלפי שיתופים, מפרגנות מאוד ותושבי ערים אחרות אף פנו לעיריות בבקשה להקים בהן פרויקטים דומים.

רונית צור, ראש המנהל לשירותים חברתיים באשדוד, הסבירה כי בני הנוער מגיעים ממסגרות חינוכיות שונות בעיר אשדוד. בפרויקט מועסקים כ-80 נערים, ומתוכם 8 נערים בעלי צרכים מיוחדים, שמלווים אותם בעבודה מדריכים מהמסגרות שמהן הם באים, לצד עובדי עירייה שבוחרים להתנדב וללוות אותם. "הם עוזרים להם תוך שימוש דוגמה, מלמדים אותם להיות שגרירים מול התושבים, לתת שירות טוב, להתמודד עם שאלות, להתעסק עם כסף – כל מה שקשור לערכים של עבודה ואחריות". אימהות הבית במנהל לשירותים חברתיים דואגות לכריך, חולצה, כובע וקרם הגנה לכל נער שיוצא לעבודה. "בפרויקט יש כרגע גם 8 בני נוער עם צרכים מיוחדים, שעובדים בהשכרת שמשיות, כיסאות ושולחנות כמו בני הנוער האחרים, כי אני מאמינה בעקרון של נורמטיביות ושילוב," אומרת צור.

"העיר החליטה שהיא מעסיקה כמה שיותר בני נוער. ראש העיר והמנכ"ל קיבלו החלטה עירונית. ההנחיה של מנכ"ל העירייה היא שמי שרוצה לעבוד בעיר מחויב להעסיק בני נוער מהעיר" אמרה צור, "כל ספק חיצוני שמפעיל באירועי הקיץ מכונת פופקורן או שערות סבתא מעסיק לשם כך בני נוער. הם גם חתומים מול אגף האירועים שהם מחויבים לתת לבני הנוער את המגיע להם על פי חוק".

מעיריית אשדוד נמסר כי במהלך הקיץ צפויה העירייה עצמה להעסיק כ-800 בני נוער בשכר של 25 ש"ח לשעה, הגבוה משכר המינימום לנוער, ותוך הקפדה על חוקי העסקת נוער. בנוסף לפרויקט 'חופיקס', יועסקו בני נוער בניקוי חופים, תוקם יחידת סייבר בשותפות עם ארגון 'כפתור אדום' שתפקידם לאתר אלימות ברשת ולדווח למשטרה, ובני נוער נוספים יעבדו בתחום הגינון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!