דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

חודש הגאווה / גאווה על המים: דרור ישראל ו'הרשת טבריה' הפיקו את משט הגאווה הראשון בכינרת

המשט כלל שלוש ספינות שקושטו בדגלי גאווה ומסיבת רחוב על החוף | רומיה בן ארי, מפיקת האירוע מטעם דרור ישראל: "היה לנו חשוב לעשות משהו גדול, כדי להראות שטבריה היא עיר מדהימה ושיש לנו פה קהילת צעירים גדולה ומתפתחת"

רומיה בן ארי, ירדן מן, וניי בן דנן (צילום: דפנה איזברוך)
רומיה בן ארי, ירדן מן, וניי בן דנן (צילום: דפנה איזברוך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לרגל חודש הגאווה, ולאור הגבלות הקורונה, הקהילה הגאה בטבריה ערכה אמש (חמישי) אירוע שייט גאווה ראשון מסוגו בישראל. האירוע כלל משט גאה בשלוש ספינות לאורך הכנרת, תערוכה על החוף, מסיבת רחוב ומופעי דראג ניידים בהובלת הקהילה הגאה בטבריה, חברי תנועת דרור ישראל הגרים בעיר ובסביבתה ו"שותפות סובב כנרת".

את היוזמה הובילו יחד "רשת טבריה" – רשת של קהילות וארגוני צעירים בעיר, תנועת דרור ישראל ושותפות סובב כינרת, שחיפשו דרך לציין את חודש הגאווה תחת מגבלות הריחוק החברתי. במסגרת האירוע הוצגה גם תערוכה על מאבק קהילת הלהט"ב לשוויון ועל פעילות הקהילה בעיר.

זו השנה השנייה בה חוגגים בטבריה את חודש הגאווה. והוא התקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות הכוללות בדיקת חום בכניסה, עטיית מסיכות שיחולקו למשתתפים בהפלגה ושמירה על מרחק 2 מטרים. כדי לבצע את המבצע המורכב הזה, שחוגג את האהבה ונאבק למען שוויון, על כל אחת מהספינות ישוטו עשרות חוגגים וחוגגות שנרשמו מראש וישבו או יעמדו במקומות מסומנים.

"אין ספק שאנחנו בתקופה מאתגרת" מספרת רומיה בן-ארי, ממארגנות האירוע וחברה בקהילת המחנכים של דרור ישראל בעיר, "אבל הקהילה שלנו יודעת לעמוד באתגרים כבר שנים ולהיות יצירתית, אז זה קטן עלינו."

רומיה בן ארי (צילום: דרור ישראל)
רומיה בן ארי (צילום: דרור ישראל)

באמת קטן עליכם?
"לא, לא באמת" היא צוחקת, "זה דרש המון אישורים ולצערנו גם צמצום של מספר האנשים שיכולים לעלות על כל ספינה, אבל אצלנו בדרור ישראל עובדים בהגשמת חלומות ושמים את השמירה על החיים כערך עליון, אז עבדנו על ההפקה הזו לילות כימים, אינספור טלפונים, תחקירים וישיבות."

אבל למה דווקא הפלגה? לא היה עדיף בלי כל הכאב ראש הזה?
"כשאתה עושה משהו שחשוב לך לפעמים בא עם זה כאב ראש ואני מקבלת אותו באהבה. ודבר שני, חשוב לנו להראות שטבריה היא עיר מדהימה ושיש לנו פה קהילת צעירים גדולה ומתפתחת, אז גם היה חשוב לנו לעשות משהו גדול".

בשנה שעברה התקיים אירוע הגאווה הראשון בטבריה בהובלת הקהילה הגאה ותנועת דרור ישראל. באירוע, שהתקיים תחת המסר "ואהבת לרעך כמוך" וכלל הפנינג בטיילת שעל שפת הכינרת, שהשתתפו כ-350 אנשים והוא זכה להצלחה גדולה. השנה, כאמור, חברו להפקת האירוע ארגון הגג של קהילות הצעירים בעיר "הרשת טבריה".

אנלי קרטיס, ממובילות האירוע ופעילה ב'דונה' – הקהילה הגאה בטבריה, אומרת ל'דבר' "אנחנו מתרגשות לקיים את אירוע הגאווה השני בטבריה. זה משט הגאווה הראשון בכנרת ונשדר אותו בלייב בפייסבוק של 'דונה'. מבחינתי זו חגיגה גדולה ואנחנו נמשיך לצבוע את העיר כדי שיהיה מקום לכל אחת וכל אחד שחי פה".

על השותפות המיוחדת שהולידה את האירוע אומרת בת-אל שפירו, רכזת 'הרשת טבריה': "זה הגיע מתוך סיעור מוחות של חברים מקהילות שונות ברשת: 'דרור ישראל', 'תוצרת הארץ', הקהילה הדתית, יזמים עסקיים. כל אחד נתן רעיון, הציע עזרה ומצא פתרונות. זה משהו שיש כלפיו תמיכה רחבה אצלנו כי גם יודעים שמשהו שטוב לקהילה אחת ולא פוגע בשאר, בסופו של דבר הוא טוב לכולם. אנחנו ממש מקווים להפוך את זה למסורת שתלך ותגדל משנה לשנה".

נעמי ושגיא (צילום: דפנה איזברוך)
נעמי ושגיא (צילום: דפנה איזברוך)

נעמי ושגיא, רמת הגולן: "אירוע גאווה בטבריה זה לא משהו שקורה כל יום. לא חשבנו בחיים שיהיה אירוע גאווה קרוב לבית שלנו".

צביקה ויאיר, טבריה (צילום: דפנה איזברוך)
צביקה ויאיר, טבריה (צילום: דפנה איזברוך)

צביקה ויאיר: "באנו לתמוך במאבק הגאה לשיוויון זכויות. אנחנו רוצים שטבריה תהיה מקום מקבל ומגוון. יש לנו הרבה חברים בקהילה בטבריה ואנחנו מאוד אוהבים אותם".

מארגני המשט מהקהילה הגאה בטבריה (צילום: דרור ישראל)
מארגני המשט מהקהילה הגאה בטבריה (צילום: דרור ישראל)

נטלי אוחנה: "כששואלים אותי למה לא עזבתי את העיר ביחס להיותי לסבית, אני אומרת להם שטבריה מוציאה את הדברים הכי טובים בי".

ניי: "מאחלים לטבריה חיי גאווה ואהבה ללא פחד וללא איום".

זהר אביגדורי,"זהרה" (צילום: דפנה איזברוך)
זהר אביגדורי,"זהרה" (צילום: דפנה איזברוך)

זהר אביגדורי, או "זוהרה": "באנו בתקווה שיותר אנשים בטבריה ירגישו בטוחים להיות מי שהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!