דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / כאלפיים מפגינים חסמו את רחוב בלפור במחאה נגד שלטון נתניהו

המפגינים הגיעו גם כדי למחות נגד מעצרו של תא"ל (מי"ל) אמיר השכל, פעיל ב"מחאת היחידים" שמבלה ימים רבים במאהל המחאה ברחוב בלפור, ונעצר על ידי המשטרה ביום שישי האחרון בטענה כי הפריע לתנועה. במהלך הלילה שוחרר אשל, יחד עם מפגינים נוספים שנעצרו, ללא תנאים מגבילים.

מפגינות נגד שחיתות שלטונית מול מעון ראש הממשלה (צילום:הדס יום טוב)
מפגינות נגד שחיתות שלטונית מול מעון ראש הממשלה (צילום:הדס יום טוב)
הדס יום טוב

כאלפיים אנשים הגיעו הערב (מוצ"ש) להפגין מול מעון ראש הממשלה בירושלים בעקבות מעצרו של מוביל "מחאת היחידים" תא"ל (במיל') אמיר השכל. ההפגנה אורגנה במהלך סוף השבוע על ידי מספר ארגוני מחאה נגד שלטון נתניהו: "מחאת היחידים", "מחאת הכיסאות", "מחאת הדגלים השחורים" ועוד. מולם הפגינו קבוצה קטנה של תומכי נתניהו.

במהלך ההפגנה קראו המפגינים "מושחתים הביתה" ו-"לא תקחו לנו את הדמוקרטיה", וחסמו את רחוב עזה בלפור באישור המשטרה. במקביל פעילי מחאה תלו שלטים על כשמונים גשרים ברחבי הארץ. המשטרה שנערכה בכוחות גדולים חסמה את הרחובות בן מימון ועזה, הסדר ולא נרשמו אירועים מיוחדים. 

כרמלה פורר, בת 74, סבתא לחמישה, שנולדה וחיה כל חייה בירושלים, הגיעה להפגין כי היא מרגישה שגזלו ממנה את המדינה. "באתי בשביל לתמוך בדמוקרטיה. בשביל להציל את המדינה. להפוך אותה חזרה למדינה שלנו, אין לנו יותר מדינה. לקחו אותה מאיתנו, גזלו אותה"

כרמלה פורר, מפגינה נגד מעצרו של אמיר השכל (צילום: הדס יום טוב)
כרמלה פורר, מפגינה נגד מעצרו של אמיר השכל (צילום: הדס יום טוב)

פורר הגיעה היום, על אף גילה השם אותה בקבוצת סיכון לפגיעה מנגיף הקורונה, כי מבחינתה, במעצרו של השכל, נחצה קו אדום. "המעצר של אמיר השכל הוא סקנדל שאין כדוגמתו. זו שערוריה וזה לא חוקי. הוא לא עשה כלום, הוא בסך הכל היה פה. הוא לא הפריע… מה שקורה פה עכשיו זה תוצאה של העוול שעשו אתמול. ביבי פוחד ממרי של העם, הוא יודע שההתקוממות הזו זה הדבר שיעיף אותו בסוף. אני אמא וסבתא ואני פה כי אני דואגת לילדים ולנכדים שלי", היא אומרת ל'דבר'.

המפגין שנעצר אמש, תא"ל (מיל) אמיר השכל צילום: דן לזר
המפגין שנעצר אמש, תא"ל (מיל) אמיר השכל צילום: דן לזר

פורר שהייתה במאהל המחאה בזמן מעצרו של השכר אמרה ל'דבר' "באנו אתמול למאהל כדי לעשות קבלת שבת. היינו כמה עשרות אנשים. הגיעו שוטרים, מג"ב ויס"מ, אמיר דיבר במיקרופון, הם לקחו אותו הצידה, אנחנו עמדנו לידו"

פורר טוענת שבניגוד להצהרת המשטרה "אמיר לא חסם שום כביש. המשטרה היא זו שחסמה את רחוב עזה בגלל שהיו פה אנשים, לא הייתה כמעט תנועה, זה ערב שישי במרכז ירושלים, אבל כולם היו על המדרכה. רק אחרי שראו שעצרו את אמיר ירדו לכביש. אנשים נשכבו על הכביש. זה הדליק את הפיוזים של כולם, אתמול מבחינתי חצו קו אדום".

במהלך הלילה שוחרר אמיר ואיתו שני מפגינים נוספים שנעצרו, ללא התנאים המגבילים אותם דרשה המשטרה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!