דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / קמפיין עולמי נגד פגיעה של קוקה קולה בעובדים

מפעל קוקה קולה בפיליפינים פיטר מנהיגי עובדים שעודדו את חבריהם לא להגיע לעבודה במידה ונחשפו לחולה קורונה מאומת | ההנהלה גם איימה בפיטורים על עובד שחשף את הפרשה והזעיקה משטרה לפזר הפגנה שלווה של עובדים שמחו על הפיטורים

קמפיין עובדי קוקה-קולה (קרדיט: ITUC)
קמפיין עובדי קוקה-קולה (קרדיט: ITUC)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת קוקה קולה בפיליפינים מנצלת את מצב חירום שנגרם על ידי נגיף הקורונה כדי לתקוף את מנהיגי האיגוד המקצועי הפיליפיני FCCU-SENTRO. לאחר שהחברה הודיעה לעובדיה שלא יקבלו שכר במידה וייענו להנחיות הממשלה ויסתגרו בביתם לאחר חשיפה לחולה מאומת, מנהיגי איגודי עובדים שעודדו עובדים לציית להנחיות הממשלה הועמדו לוועדת משמעת בטענה לחבלה כלכלית וחלקם פוטרו. כאשר העובדים הפגינו, הפגנה לא אלימה ותוך ציות להנחיות בריאות הציבור, ההנהלה הזמינה משטרה כדי שתפזר את המפגינים.

פעילות קוקה קולה בפיליפינים הינה בבעלות מלאה של חברת קוקה קולה באטלנטה, ארה"ב. קמפיין עולמי בפלטפורמת לייבור סטארט נפתח כדי לאסוף חתימות של תומכי עבודה מאורגנת כנגד פעילותה של החברה. המטרה, לדברי המארגנים, היא הטלת האחריות למעשי ההנהלה בפיליפינים על החברה העולמית.

עובדים לא מוגנים

עובדים במפעל קוקה קולה בסן פרננדו, מחוז פמפנגה, קיימו ישיבת חירום של האיגוד במלתחות העובדים ב-28 במרץ. על הפרק עמדה דאגתם של העובדים מכך שקרוב משפחה של אחד העובדים חלה ומת. העובד נחשף לחולה, אך העובדים, שידעו שמי שנכנס לסגר על פי הוראות הממשלה לא יקבל תשלום על ימים אלו, חששו שישנם עובדים נוספים שנחשפו לחולה ובכל זאת יגיעו לעבודה. מנהיגי האיגוד דחקו בעובדים לעמוד בהמלצות הממשלה ולהישאר בבית אם הם חוששים שנחשפו לחולים, וקבעו כי יכבדו את החלטותיהם האישיות של העובדים.

ההנהלה בתגובה העמידה שבעה נציגי וחברי איגוד לוועדת משמעת. הטענה שהופנתה נגדם: ב"חבלה כלכלית". שלושת מנהיגי העובדים פוטרו ב-8 במאי. מזכ"ל ה- FCCU-SENTRO, ברנדו אנריקז, עובד המפעל גם הוא, כתב מכתב להנהלת קוקה קולה ב-18 במאי ומחה על פיטורי נציגי האיגוד. הוא שיתף את המכתב עם התקשורת ועם האיגוד המקצועי הבינלאומי ה-IUF. החברה העלתה גם אותו לוועדת משמעת וכעת הוא ניצב בפני איומי פיטורים.

הפגנה שלווה של עובדים במחאה על פיטוריהם של מנהיגי האיגוד שלהם ב-9 ביוני, הובילה לכך שההנהלה הזמינה משטרה. זאת למרות שהעובדים המפגינים לבשו מסכות, כיבדו את המרחק החברתי והסכימו על הנהלים עם המשטרה המקומית.

בדף המחאה נכתב כי נציגי האיגוד תומכים בזכות של חבריהם למקום עבודה בטוח, והם אינם מבצעים 'חבלה כלכלית' כפי שהואשמו. לאיגודים הזכות לתקשר עם חבריהם ועם האיגוד המקצועי הבינלאומי, ה-IUF, ויש להם את הזכות להתכנס ולהפגין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!