דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון מכינת בני ציון

אסון בני ציון / הורי ההרוגים באסון המכינה פנו ליועמ"ש: "להפסיק לאלתר את הגישור עם הנאשמים"

ההורים דורשים משפט פומבי שיאפשר בירור של נסיבות האסון והגורמים הקשורים בו, ומתנגדים להפחתת חומרת האישום לגרימת מוות ברשלנות

הפגנת הורי אסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת הורי אסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

הורי ההרוגים מאסון מכינת בני ציון פנו בחמישי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לא לאפשר עסקת טיעון עם הנאשמים באחריות לאסון – ראש המכינה יובל כאהן והמדריך באירוע אביב ברדיצ'ב – שתפחית את חומרת העונש מהריגה בקלות דעת לגרימת מוות ברשלנות. משפחות ההרוגים מתנגדות הן להפחתת חומרת האישום, והן לביטול ההליך הציבורי הפומבי שיאפשר בחינה מעמיקה יותר של נסיבות האסון ומחדלי הגופים הקשורים בו.

המכתב נשלח בתגובה להצעה שגובשה בתום הליך גישור בין הנאשמים לפרקליטות, לפיו יופחת האישום נגדם לעבירת לגרימת מוות ברשלנות, שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר. בכתב האישום המקורי הואשמו השניים בהמתה בקלות דעת, עבירה שהעונש המרבי עליה הוא 12 שנות מאסר.

"אין להעלות על הדעת, כי האסון החמור אשר קיפח את חייהם של עשר נערות ונער יסתכם בסעיף האישום הקל ביותר האפשרי בחוק העונשין" כתבו נציגי ההורים במכתב, שנשלח ליועמ"ש אביחי מנדלבליט וכן לפרקליט מחוז דרום אלון אלטמן ולעו"ד ואדים סיגל הממונה על התיק.

"חשיבות הדברים.. נמצאת לא רק בבירור מעשי הנאשמים והענשתם, אלא בגילוי האמת באופן שיאפשר גם תיקון התנהלותם של כל הגורמים הקשורים לעניין ושל מכללות קדם צבאיות אחרות" כתבו נציגי המשפחות. "אמון הציבור, מימדיו של האסון הנורא שפקד אותם,כך הבהירו מרשינו, מחייב קיומו של הליך משפטי מלא, ולאורה המחטא של השמש".

לדברי המשפחות, בקשתם לקחת חלק בהליך הגישור נדחתה, וכך גם בקשתם להשמיע את קולם בפני המגשרת טרם גיבוש הפשרה. "קולם של מרשינו – הקורבנות החיים של העבירות החמורות שביצעו הנאשמים.. לא נשמע בפני הגורמים הרלוונטיים, ולעיניהם הולך ומתרחש התסריט הגרוע אותו צפו מראש".

"למרשינו יש זכות בסיסית, שההליך לא יתנהל 'מעל ראשם', כאילו אין להם מעמד בו" כתבו בסיום המכתב. "המדינה היא שלוחה של מרשינו בכלל ובהליך זה בפרט… המדינה יכולה, על פי הדין ועל פי כללי המוסר והצדק, להתעלם ממרשינו ושלא לאפשר להם להשמיע את קולם".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!