דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף הקורונה / לקראת החמרת ההגבלות: 4 דברים שכדאי לדעת על העלייה בתחלואה

המצב עדיין בשליטה אבל בקלות אפשר לאבד אותה | העלייה בתחלואה מורכבת מיותר צעירים, החשש הוא מהדבקה של מבוגרים | ועוד 2 חידודים, שעל פי פרופ׳ נדב דוידוביץ׳, קבינט הקורונה צריך לקחת בחשבון

שוטרים מחלקים דו״חות על אי עטיית מסכות בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שוטרים מחלקים דו״חות על אי עטיית מסכות בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (ראשון) ולדון בהגבלות נוספות לאור העלייה בתחלואה בחודש האחרון. בין ההגבלות שדווח כי יעלו לדיון: הקטנת מספר המשתתפים באירועים, חזרה לקפסולות במקומות העבודה וצמצום המתרחצים בחופים. פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באונ' בן גוריון, מעלה 4 דברים שכדאי לשים אליהם לב.

1. עדיין שולטים במגפה

העלייה במספר החולים בשבועות האחרונים הובילה להאשמת משרד הבריאות בדבר 'איבוד שליטה' על המגפה. הבוקר (ראשון) פורסם שפרופ' אלי וקסמן, שעמד בראש הצוות שייעץ למועצה לביטחון לאומי בנוגע להתמודדות עם הנגיף, דרש מראש הממשלה נתניהו להתערב במשבר והתריע מפני 'הידרדרות חמורה'.

על פי דוידוביץ' "המצב עדיין בשליטה. עם זאת, אנחנו חייבים להיות דרוכים, כי בקלות אפשר לאבד שליטה".

2. העלייה בתחלואה מורכבת מיותר צעירים ללא תסמינים, החשש: הדבקה של מבוגרים

העלייה בשיעור התחלואה: ״אנחנו רואים עלייה במספר הנדבקים. יש עלייה מסוימת גם במספר החולים הקשים, אבל חלקם של החולים ללא סימפוטמים, גדול יותר. שני שינויים הובילו לכך: האחד הוא שינוי במדיניות הבדיקות, שמאתרת יותר חולים א-סימפטומטיים, והשני הוא שמרבית הנדבקים עכשיו הם צעירים.

״החשש שאילו צריך להתייחס הוא שהעלייה בתחלואה בקרב צעירים תגרום בהמשך להדבקה של מבוגרים, שעבורם ההידבקות מסוכנת הרבה יותר״.

3. יש להגביל התקהלויות, אך להתייחס להבדל בין חתונה להופעה באולם

דוידוביץ' תומך בהגבלת התקהלויות כרגע, אך מציין שצריך להבדיל בין אירועים כמו חתונות, שמאופיינים בריקודים ואינטראקציות בין-אישיות בין המשתתפים, לבין אירועים כמו הופעות או הצגות, בהם הקהל יושב בכיסאות ואנשים אינם מקיימים אינטראקציה.

4. מוקדם לקבוע את יעילות הסגר המקומי

בשבוע האחרון הגבירה הממשלה את השימוש בסגר מקומי על יישובים ושכונות שבהם הופיעה התפרצות המגפה. עם זאת, נתונים שהציג אגף המודיעין בצה"ל, בסוף השבוע, העלו שההגבלות לא צמצמו את התחלואה ברהט ובערערה עליהם הוטל סגר.

"למרות הדיווחים על המשך העלייה בתחלואה ביישובים אלו, עדיין אי אפשר לדעת אם הצעדים שננקטו שם היו אפקטיביים עקב זמן הדגירה של הנגיף", אמר דוידוביץ׳. היום (ראשון) תערוך ועדת החוקה בכנסת דיון בבקשת הממשלה להאריך את תקנות שעת החירום המאפשרות לה להכריז על אזור מוגבל. בדיון ישתתפו כלל גורמי החירום וראשי ערים שעל עירם הוטלו הגבלות, במטרה לשמוע את הערותיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!