דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מחיר הקורונה / הסכם בארנסט אנד יאנג: מספר העובדים שיפוטרו צומצם לעשרות, הטבות לעובדים שיישארו

350 העובדים שהוצאו לחל"ת צפויים לחזור לעבודה בתחילת יולי, ולא ייפגעו זכויותיהם הסוציאליות | במכתב ששלח הוועד לעובדים נכתב: "חובתנו כציבור העובדים היא לנסות ולמזער את הפגיעה בתנאי עבודתנו"

בניין ארנסט אנד יאנג ברחוב עמינדב בתל אביב (צילום: אבישי טייכר/ויקימדיה)
בניין ארנסט אנד יאנג ברחוב עמינדב בתל אביב (צילום: אבישי טייכר/ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג צפויה לפטר עשרות עובדים מתוך 2,000 עובדי החברה, כחלק מתכנית התייעלות בעקבות הקורונה. המהלך נעשה כחלק מהסכם עם ועד העובדים בחברה, לאחר משא ומתן בו צומצם מספר העובדים שיפוטרו. בהסכם נקבע כי 350 העובדים שהוצאו לחל"ת יחזרו לעבודה בתחילת יולי, וכל זכויותיהם הסוציאליות יישמרו. בנוסף יקבל כל עובד שיחזור מחל"ת מענק חד פעמי שיגיע עד 5000 ש"ח, בהתאם לאורך התקופה בה שהה בחל"ת.

עובדים עם ותק של שנה ומעלה אשר הוצאו לחל"ת יהיו זכאים רטרואקטיבית להפרשות פנסיה, ביטוח מנהלים וקרן השתלמות בכפוף להמשך עבודתם בפירמה לתקופה של 3 חודשים. הוותק של העובדים שהוצאו לחל"ת ייחשב להם לצורך זכויות הנובעות מותק וחישובי דרגה.

על פי ההסכמות עם ועד העובדים, יקבלו העובדים הזכאים בחברה את הבונוס השנתי, שהוקפא בתחילת המשבר. כמו כן, כלל העובדים שלא הוצאו לחל"ת יקבלו 3 ימי חופש נוספים לניצול עד סוף שנת 2021. החל מחודש יולי, יוכל כל עובד לעבוד יום בשבוע מהבית, עד תחילת אוקטובר. בחודש אוקטובר תתבצע העלאת שכר בהתאם להסכם הקיבוצי הקודם בחברה. כמו כן, החל מחודש יולי יוחזרו השעות הנוספות בחברה. משכורות 13 לזכאים יוקפאו עד תחילת 2021.

ההסכם מסדיר שצמצום כח האדם יעמוד על עשרות עובדים בלבד. באשר לעובדים בהסכם עם וותק של למעלה משנתיים, תיעשה תוכנית פרישה מרצון עם פיצויים מוגדלים, כשעובדים עם ותק של שנתיים עד שלוש יקבלו חודש הודעה מוקדמת ומשכורת בסיס נוספת לחודש, עובדים עם 3-5 שנות ותק יקבלו חודש הודעה מוקדמת ושכר בסיס של חודשיים, ועובדים עם למעלה מחמש שנות ותק יקבלו פיצוי מוגש של חודש הודעה מוקדמת ושכר בסיס לשלושה חודשים. בכל משרה עתידית הצפויה להתפרסם בפירמה תנתן זכות קדימה לעובד שפוטר. לעובדים הפורשים הוכן מערך תומך למציאת עבודה, בניית קורות חיים, פרופיל LinkedIn, סימולציות לראיונות ועוד, לצד מכתבי המלצה מצד הפירמה.

בהודעה ששלח הוועד לעובדים נכתב: "בשבועות האחרונים קיימנו דיונים ארוכים כדי לנסות ולבחון את הדרכים הטובות ביותר לצורך המשך עתידה של הפירמה והעובדים בה. חלק מההחלטות שהתקבלו היו מאוד קשות עבורנו אך לאור המצב נדרשנו לקבלן. היינו צריכים להחליט האם להיות צד לדרך של השגת הטבות ותנאים מקסימליים לאור המצב במדינה, במשק ובפירמה, או לפעול בדרך אחרת שאולי בה לא היינו משיגים את כל מה שהצלחנו – אם בכלל".

"כולנו באותה סירה, ההנהלה והעובדים", הוסיף הוועד, "בכדי לשמור על חוסנה של הפירמה ועל מקום עבודתנו, נאלצנו גם אנחנו, להתאים את עצמנו למצב, וזאת בכדי לחסוך באופן מקסימלי בהוצאות, במקביל לשמירה מקסימלית על זכויות העובדים. אנו רואים את המתרחש במשק ובפירמות אחרות. חובתנו כציבור העובדים היא לנסות ולמזער את הפגיעה בתנאי עבודתנו. אנחנו מאמינים כי בהתחשב במצב, עמדנו במשימה זו".

יו"ר חטיבת עובדי הביטוח בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר: "ההסכם שגיבשנו בארנסט אנד יאנג מביא לידי ביטוי שיח פורה בין נציגות העובדים וההנהלה, אשר היתה קשובה לצרכים האמיתיים שוועד העובדים הביא מהשטח. מאחלת לכולם המשך עבודה פורה ובריאות איתנה"

את ההסכם הובילה הסתדרות המעו"ף בראשות עו"ד גיל בר-טל, יו"ר חטיבת עובדי הביטוח מירי גרגיר, בליווי עורך הדין של הוועד כפיר זאב ועו"ד גיא רוטנברג ממרחב תל אביב בהסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!