דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / משרד הבריאות: ההחזרים על טיפולים פרטיים בהתפתחות הילד יימשכו לחודשיים נוספים

שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט לדחות את יישום הרפורמה בתחום, שכוללת ביטול החזרים על טיפולים שהתעכבו בקופות החולים | עוד הוחלט כי הקופות יפרסמו את זמני ההמתנה לטיפול על פי מחוזות

שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית חולים סורוקה בבאר שבע (צילום מסך)
שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית חולים סורוקה בבאר שבע (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע הבוקר (שני) על דחייה של חודשיים בביטול ההחזרים על טיפולים פרטיים בתחום התפתחות הילד, במקרים בהם קופות החולים אינן מצליחות לתת מענה להורים. עוד הוחלט כי קופות החולים יפרסמו את זמני ההמתנה לטיפולים ואבחונים השונים בחלוקה למחוזות השונים ולתחומי הטיפול.

כיום זכאים הורים לילדים הממתינים בתור למעלה משלושה חודשים לטיפולים התפתחותיים לפנות לטיפול פרטי ולקבל החזר מקופת החולים. בנובמבר 2019 הכריז משרד הבריאות על רפורמה שמטרתה קיצור התורים במרכזי ההתפתחות הציבוריים. הרפורמה תוקצבה ב-80 מיליון ₪ שמטרתם לאפשר לקופות החולים להגדיל את כוח האדם ושעות הטיפול ביחידות הציבוריות. במקביל, כאמור, הוחלט להפסיק את מתן ההחזרים על צריכת השירותים באופן פרטי.

בהודעת המשרד הבוקר (שני) נאמר כי "לאחר דיונים שקיים שר הבריאות יולי אדלשטיין עם גורמים שונים בתחום ועם מנכ"ל המשרד חזי לוי וגורמי המקצוע, הוחלט על המשך יישום מדורג של שיפור המענה לילדים בתחום התפתחות הילד". המשמעות היא שבמשרד מבינים שתוספת התקציב לקופות לא צמצמה את התורים בפועל, ולכן נמנעו מלבטל בשלב זה את ההחזרים להורים שלא קיבלו מענה לילדיהם בזמן, והסתפקו בפרסום זמני ההמתנה הממוצעים בכל אזור ובכל קופת חולים.

בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה בכנסת לפני כשבועיים דרש יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד) ממשרד הבריאות לדחות את יישום הרפורמה. "יש אוכלוסיות שלא צריך לנצח אותן ולא לחסוך עליהן. אם אין לנו מספיק- לא ניכנס למשחק. הוועדה הזאת לא תהיה שותפה למהלכים שלא יביאו לתוצאה של 95 ומעלה. אף פעם אין 100, אנחנו לא מושלמים, אבל ללכת למהלך בו שאני יכול ליצור נזק בלתי הפיך לילדים? מי נתן לנו את הזכות זאת? אם התקציב לא מספיק תתחילו עם פיילוט באזור אחד". נציג משרד הבריאות בוועדה, רו"ח ליאור ברק, העריך כי "כדי להגיע למצב אופטימלי אני מעריך שצריך זמן וסכום יותר גדול. לפחות כפול".

בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית בירכו על הדחייה הזמנית של ביטול ההחזרים, וקראו למשרד הבריאות "לנצל את החודשיים הקרובים, עד ה-1 באוקטובר, להסדרת פתרון מסודר וראוי בתחום".

הפורום דורש ממשרד הבריאות לקבוע כי קופות החולים יציגו תכניות ברורות להרחבת שירותי התפתחות הילד, וכן יגדירו זמני המתנה סבירים לטיפול. בנוסף דורשים בפורום שהמשרד יקבע מחיר קבוע בנפרד לכל טיפול פרא-רפואי, שמשולם מהקופות ליחידות ההתפתחותיות. דרישה נוספת היא שהמשרד יתקצב באופן ישיר את היחידות ההתפתחותיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!