ההסתדרות הודיעה לפני זמן קצר להנהלת חברת מילגם כי החל מיום רביעי יושבתו מערך מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים)  מפתח תקווה ועד צפון הארץ – האזור שבזיכיון החברה. כ-120 עובדי החברה מבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום על רכבים פרטיים ומסחריים, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים וחקלאיים.

בסוף השבוע הודיע איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות עו"ד אבי אדרי להנהלת החברה כי על רקע גרירת הרגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון ומבוי סתום אליו נקלעו הדיונים, לא נותרה בידי נציגות העובדים אלא לנקוט בצעדים ארגוניים.

במהלך הפגישות בין הצדדים הציבה הנהלת החברה דרישות להתייעלויות פיננסיות כבדות משקל, ונימקה זאת בחוסר רווחיות ובמשבר הקורונה. נציגות העובדים גילתה הבנה ואחריות והסכימה לקיצוצי שכר משמעותיים לעובדים. מול התייעלות זו, הציבה נציגות העובדים דרישה מהותית אחת שהינה מנגנון "סיום העסקה" מוסדר לעובדים. הנהלת מילגם דחתה על הסף את דרישה זו, היחידה שהוצגה על ידי נציגות העובדים.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בתחילת חודש מאי הוכרז סכסוך עבודה בחברה, ופגישה נוספת שנערכה לפני מספר ימים בניסיון להגיע לפתרון המחלוקות, לא הניבה פירות והובילה שוב למבוי סתום. במכתב שנשלח בסוף השבוע ע"י ממונה חטיבה ארצית באיגוד, עו"ד עמית הלל למנכ"ל מילגם שלומי אברשטרק, התריע הלל בפניו כי באם לא יהיה שינוי בהתנהלות החברה במו"מ, יחלו העובדים בצעדים ארגוניים, ויפסיקו לערוך מבחני נהיגה מעשיים.