דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הוקורנה

כלכלת הקורונה / מפגיני תעשיית התרבות שרפו רמקולים וציוד תפאורה מול משרד האוצר ״אנשים נגמרים״

המפגינים קראו להעביר את התקציבים שהובטחו להם ״ארבעה חודשים שאנשים לא עובדים, ולא מקבלים פיצוי״

פעילי תעשיית האירועים והתרבות מפגינים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: מטה המאבק)
פעילי תעשיית האירועים והתרבות מפגינים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: מטה המאבק)
הדס יום טוב

מאות פעילי תעשיית האירועים והתרבות הפגינו משעות הצהריים מול משרד האוצר בירושלים, זאת במקביל להתכנסות קבינט הקורונה. מוקדם יותר שרפו פעילים ציוד הגברה ותפאורה. המפגינים קראו: "פיצויים, עכשיו! ביבי הבטחת, תקיים!".

חברי מטה המאבק קראו לראש הממשלה ושר האוצר להעביר את הפיצויים שהובטחו להם ודורשים להזרים חמצן למאות אלפי אנשים שכבר ארבעה חודשים לא עובדים: "שר האוצר, בזמן שאתם 'לומדים את החומר' אנשים נגמרים! אנחנו חייבים הזרמת חמצן כלכלי-הבטחתם תקיימו!".

במהלך ההפגנה החלו פעילים לשרוף את ציוד ההגברה והתפאורה אשר שוכבים דוממים כבר ארבעה חודשים מפרוץ המשבר, כוחות ביטחון מיהרו למקום על מנת לכבות את השריפה.

זהו השבוע הרביעי להפגנות הזעם של עולם האירועים והתרבות, אשר ממשיכות בכל הכוח לאחר שבשבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי ועד הפעולה למנכ"לית משרד האוצר שהסתיימה במריחות נוספות וללא פתרונות. אנשי תעשיית האירועים והתרבות מחריפים את המאבק ודורשים את הפיצויים שהובטחו להם על ידי ראש הממשלה בפגישה שהתקיימה בתחילת החודש. ההפגנה היום היא עליית מדרגה נוספת של המחאה שתלך ותחריף, לאחר החסימות שבוצעו אתמול בעזריאלי והפגנות ההשכמה מול ביתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בלילות האחרונים.

פעילי תעשיית האירועים והתרבות מפגינים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: מטה המאבק)
פעילי תעשיית האירועים והתרבות מפגינים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: מטה המאבק)

מחאת הזעם של עולם האירועים והתרבות שנכנסת לשבוע הרביעי תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה", נערכת לאור מצוקת התעשייה, הכוללת כ-200 אלף משפחות שזועקות כבר ארבעה חודשים להזרמה מידית של חמצן כדי לשרוד.​

עילית פישר, מפיקה "ראש חוצות": "ישראל כץ, זו אחריות שלך! אתה לא יכול להפקיר אותנו יותר! אנחנו לא נוותר לך! מי יציל אותנו? מי? בכל המדינות בעולם תומכים בתעשיית האירועים, נותנים להם מענקים כי הם מבינים שהם צריכים להציל את העסקים הקטנים".

גילי גרבר, נציגת שח"ם: "תשלמו לנו את מה שמגיע לנו! אנחנו אזרחים שמשלמים יום יום שעה שעה את המיסים שלנו כמו שעון. למה בעת מצוקה לא מגיע לנו לקבל את מה שאנחנו נותנים?". יאיר לביד, איש הגברה: "למדינה לא אכפת מאיתנו, ולראשונה בחיי עתיד מפעל חיי לא תלוי רק בי אלא גם בך ראש הממשלה, השותף שלי, זה שהרוויח ממני כל כך הרבה כל השנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!