דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / בית הספר של החופש הגדול: 70-80% הרשמה בת"א, רק 40% בבאר שבע

24 שעות לפתיחת תכנית הקיץ לגנים ולכיתות א-ד', ובחלק מהרשויות המקומיות נמשכים המאמצים לגיוס עובדים לתכנית

גן ילדים בגבעתיים. 10 במאי 2020 (צילום: עיריית גבעתיים)
גן ילדים בגבעתיים. 10 במאי 2020 (צילום: עיריית גבעתיים)
דוד טברסקי

קייטנות 'בית הספר של החופש הגדול' שמפעילים משרד החינוך והרשויות המקומיות לילדי הגנים ומסיימי כיתות א'-ד' ייפתחו מחר (רביעי). שיעורי ההרשמה לתכנית, שנועדה להוות המשך הרצף חינוכי לשנת הלימודים שנקטעה עקב הקורונה, משתנים מרשות לרשות. בחלק מהרשויות נמשכים המאמצים לגייס עובדים להפעלת התכנית, בעקבות הקדמתה בשבועיים מהמועד המקורי.

על פי הודעת הקבינט מאמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המלצת שר החינוך, יואב גלנט, לפתוח את בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים (גילי 6-3) ולתלמידי כיתות א' עד ד' החל ממחר (רביעי), לאחר מספר שינויים באופן בו יפעלו, בניסיון לצמצם את הסיכון להדבקה במוסדות החינוך.

במסגרת השינויים תמנה כל קבוצה עד 28 תלמידים (במקום 35 קודם לכן), ופעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר במסגרת התוכנית החינוכית.  כמו כן, כלל התלמידים וצוותי החינוך יידרשו לעטות מסכות, לשמור על ריחוק חברתי ועל היגיינה.​

בתל אביב-יפו אחוז הנרשמים לבית הספר של החופש הגדול הוא מהגבוהים בארץ ועומד על 80% נרשמים בגנים ו-70% נרשמים ביסודי. בעירייה ציינו שהחל מיום ראשון הקרוב ניתן יהיה להירשם לתכנית על בסיס מקום פנוי.

בחיפה נרשמו כ 65% מכלל תלמידי הגנים ובתי הספר לקייטנות.

בבאר שבע נרשמו לתכנית כ-10.000 תלמידים, שהם כ-40% מכלל תלמידי העיר. בעירייה מציינים כי מדובר במספרים דומים לשנה שעברה, למרות הרחבת הפעילות לגנים ולבתי הספר.

בראשון לציון נרשמו עד כה 11,120 מתלמידי הגנים ובתי הספר – כמחצית ממספר התלמידים הפוטנציאלי.

בפתח תקווה נרשמו לתכנית כ-64% מסך התלמידים בעיר. עם זאת, העירייה גייסה לתכנית כ-30% בלבד מצוותי המורים בבתי הספר. מצבת הסייעות מלאה

בגבעתיים נרשמו 80% מתלמידי גני הילדים, 75% מתלמידי הצהרונים ו 60% מכלל תלמידי בתי הספר. בגלל נפילת המחשבים ביום האחרון להרשמה צופים בעירייה מספרים גבוהים יותר. צוותי כח האדם בבתי הספר מלאים, ובגני הילדים צפויים להשלים היום (שלישי) את איוש הצוותים.

עקב ההתרעה המוקדמת של משרד החינוך על התחלת חופשת הקיץ כבר מיום רביעי,עלה החשש שמספר עיריות לא יצליחו להספיק לפתוח את הקייטנות במועדן המקורי. במספר עיריות דיווחו על קשיים בגיוס צוותי החינוך לתכנית בהתראה קצרה. ובחלקם אגפי החינוך הסתמכו על העסקת סטודנטים או הפעלת מתנדבים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!