דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים מוגנים / עשרות עובדי אריקסון יקבלו תוספות שכר של עד 6.5%

במסגרת הסכם קיבוצי יקבלו העובדים גם תשלום על ארוחת צהריים, השתתפות במימון נסיעה בכביש אגרה ותקציב פעילות רווחה | במקרה של צעדים ארגוניים יזכו העובדים לפיצויים מוגדלים

חתימת ההסכם באריקסון (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם באריקסון (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי אריקסון, שהתאגדו בהסתדרות לפני כשנה, חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי ראשון. במסגרת ההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר של עד 6.5% רטרואקטיבית ממשכורת ינואר, תשלום על ארוחת הצהריים בכרטיס נטען לכל עובד בגובה 40 שקלים ליום וכן השתתפות ומימון נסיעה בכביש אגרה. לראשונה בחברה, יוקצה תקציב לפעילות רווחה בסך 1,500 שקל לעובד לשנה – תקציב זה ינוהל בהסכמה בין הוועד להנהלה.

ההסכם הקיבוצי מקבע גם מנגנונים ארגוניים לניוד עובדים ושינויים ארגוניים בשיתוף עם ועד עובדי אריקסון ישראל, הסדרת הליכי פיטורים לסוגיהם והענקת ביטחון תעסוקתי לעובדים. כל עובד שיפרוש במסגרת תהליכי התייעלות (במידה שיהיו) יזכה למענק פרישה מוגדל של כ-220% בממוצע מפיצויי הפיטורים הרגילים, שיכול להגיע אף ל-24 משכורות נוספות. עובד שיפרוש לגמלאות יקבל מענק מיוחד בגובה שלוש משכורות.

חתימת ההסכם באריקסון (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם באריקסון (צילום: דוברות ההסתדרות)

אריקסון ישראל היא חלק מחברה גלובלית המונה כ-100 אלף עובדים ברחבי העולם, רבים מהם מאורגנים תחת איגודים מקצועיים. הסניף הישראלי ממוקם בראש העין ומועסקים בו כ-60 עובדים. אריקסון ישראל, המנוהלת על ידי אלון ברמן, נוסדה ב-1997 ומשמשת כספקית הגדולה בישראל של תשתיות רשתות סלולר בארץ וכן מעניקה שירותים מתקדמים ומגוונים למגוון לקוחות אסטרטגיים.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר: "בתקופה זו בה לרוב השכירים במשק קשה, הצלחנו לייצר הסכם ראשון ופורץ דרך לעובדי אריקסון. הכל בזכות עובדים שהחליטו, בנחישות, לקחת את הגורל שלהם בידיים ולהתאגד בהסתדרות. אני רוצה לברך את הוועד האמיץ וההנהלה על המאמץ שהוביל להסכם".

מנכ"ל אריקסון ישראל, אלון ברמן: "הנהלת אריקסון ישראל מברכת על ההסכם הקיבוצי שנחתם היום עם העובדים. מאז ומעולם דגלה אריקסון בדיאלוג פתוח וקשוב, מתוך ההכרה בתרומתם וחשיבותם הרבה של העובדים להצלחת החברה וראייתם כשותפים לדרך. אנו מבקשים להודות לנציגי העובדים ולנציגי ההסתדרות במו"מ על עבודתם המאומצת".

יו"ר ועד הפעולה באריקסון ישראל, איציק דהן: "אני מברך על חתימת ההסכם ומרוצה מאוד מהתוצאה הסופית. ברצוני להודות להנהלה על ההסכם שהושג בשיתוף פעולה וכבוד הדדי ומתוך ראייה משותפת השמה את הצלחת החברה ועובדיה בראש סדר העדיפויות, לאיגוד הסלולר בהובלת יקי ואלון על הליווי הצמוד, הנחישות וההתמדה, ובמיוחד לחבריי לוועד הפעולה על השותפות והתמיכה ההדדית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!