דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / שירות לציבור: המלצות לשכת הבריאות של ניו יורק למין בטוח בשגרת הקורונה

במסמך שהפיצה הלשכה נכתב כי "לאורך אירוע חירום בריאותי ממושך זה, אנשים ימשיכו לקיים יחסי מין, וטוב שכך" | המסמך מציע "אסטרטגיות שיעזרו להפחית את הסיכון לך, לפרטנר שלך, ולקהילה"

סקס בטוח בזמן מגיפה הקורונה (צילום: Shutterstock)
סקס בטוח בזמן מגיפה הקורונה (צילום: Shutterstock)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

לשכת הבריאות של עיריית ניו יורק הוציאה החודש דף המלצות מעודכן, המנסה לספק לתושבי העיר כלים לקיים יחסי מין בטוחים גם בהיבט של ההידבקות בנגיף הקורונה. לפי המסמך, "מין הוא חלק רגיל מהחיים, וצריך להתקיים תמיד בהסכמת כל המעורבים. לאורך אירוע חירום בריאותי ממושך זה, אנשים ימשיכו לקיים יחסי מין, וטוב שכך. לפניכם אסטרטגיות שיעזרו להפחית את הסיכון לך, לפרטנר שלך, ולקהילה". 

אמצעי הגנה חדשים בימי קורונה (צילום: Shutterstock)
אמצעי הגנה חדשים בימי קורונה (צילום: Shutterstock)

 

עם פרוץ המגפה המליצה לשכת הבריאות בעיר להימנע מקיום יחסי מין עם אנשים שאינם חלק ממשק הבית. כעת, לאור התמשכות התקופה בה נדרש הציבור לקיים ריחוק חברתי והתרחבות הידע המדעי על אופני התפשטות הנגיף, הפיצה הלשכה המלצות מעודכנות, שמבהירות מה יותר מסוכן ומה פחות, וכיצד ניתן לצמצם את הסכנות.

הכר את הנגיף: חשוב להיות מודעים לאופן בו נגיף הקורונה מתפשט, נכתב בדף שפורסם. "דרך חלקיקים ברוק, ריר ובנשיפה של אנשים חיוביים לנגיף, גם אנשים שהם א-סימפטומטיים. הנגיף נמצא גם בנוזל זרע ובצואה". לא ידוע האם קוביד-19 מתפשט דרך מין וגינלי או אנאלי, אך ידוע שנגיפי קורונה אחרים לא מתפשטים בקלות דרך מין.

הכי בטוח – אוננות: "את/ה הפרטנר הכי בטוח/ה שלך. אוננות לא מרחיבה את פיזור נגיף הקורונה, במיוחד אם שוטפים את הידיים ואת אביזרי המין שבהם משתמשים עם סבון ומים למשך 20 שניות לפני ואחרי מין".

קפסולות: "הפרטנר השני הכי בטוח זה מישהו/י במשק ביתך. הגבלת המגע – כולל יחסי המין – למעגל קטן וסגור של אנשים, עוזר להפחית את התפשטות נגיף הקורונה". 

דברו על זה: "אם את/ה מקיים יחסי מין עם אנשים מחוץ למשק ביתך, עליך לבחור כמה שפחות פרטנרים ולבחור בפרטנרים שאפשר לסמוך עליהם. שוחחו על סכנת נגיף הקורונה כמו שהייתם מדברים על קונדומים, מחלות מיניות, הריון אם רלוונטי, ושאר הסכנות שבקיום יחסי מין. שאלו אותם, לפני שמתחילים יחסים: האם יש להם סימפטומים של קורונה? האם הם היו במגע עם חולה קורונה?"

לעובדים בתעשיית המין מציעה לשכת הבריאות של ניו יורק לשקול הפסקה ממפגש פנים אל פנים. "פגישות וידאו, סקסטינג, מסיבות זום מיניות או חדרי צ'אט יכולים להיות אופציות חלופיות עבורך".

באופן כללי ממליצה הלשכה "להיות עירניים לפיתוח תסמיני קורונה, לשקול לעבור בדיקת קורונה כל חודש או 5-7 ימים אחרי כל מפגש מיני, להימנע ממגע עם אנשים בקבוצות סיכון או מעל גיל 65, ולהקפיד היטב על עטיית מסכה במקומות ציבוריים ולשמור על היגיינה כדי להפחית את הסיכון שתהווה לאחרים".

למקרה שאת/ה או הפרטנר שלך חיוביים א-סימפטומטיים לנגיף, ממליצה הלשכה בכל מקרה להימנע מנשיקות, לזכור שמגע אורלי-אנאלי עלול להעביר את המחלה, להיות יצירתיים בתנוחות ומיקומים ולהקפיד עוד יותר מהרגיל על רחצה לפני המגע המיני – "ולא לשכוח לחטא מקלדות או מסכי מגע שבהם נגעת במשך המפגש". עוד ממליצה הלשכה על חבישת מסכה בזמן קיום יחסי המין. "גם אם זה לא עושה לך את זה, חבישת מסיכה זו דרך טובה להפחית את החשיפה לנגיף".

לפעמים כדאי פשוט לוותר: הלשכה ממליצה לוותר על המפגש אם את/ה או הפרטנר שלך לא מרגישים טוב, או אם נחשפת לחולה קורונה. יש לשקול לוותר על המפגש גם אם לך או לפרטנר שלך יש מחלת רקע שיכולה לגרום לתחלואה קשה בקורונה.

גם בארץ ממליצים על תקשורת בין השותפים

"להגיד לאנשים לא לקיים יחסי מין – אני לא חושבת שזה יעבוד, ואני לא רוצה להגיד את זה. אני חושבת שיש כלים שיכולים לעזור כי הם נותנים אמות מידה לאיך לפעול בזהירות. אנחנו לא נפסיק לקיים יחסי מין בגלל הסכנות, גם לא בזמן הקורונה", אומרת טל שרון ברנע, רכזת מרכז ההדרכה לחינוך מיני ומגדרי 'לגעת בזה'.

ברנע מציינת כי יישום ההמלצות של לשכת הבריאות של ניו יורק תלוי בתרבות השיח בין השותפים ביחסי המין – תרבות שחשובה עכשיו יותר מתמיד. "יש עלייה רצינית בהידבקות במחלות וזיהומים שמועברים במגע מיני, וזה קשור לתרבות של חוסר יכולת לשוחח ופחד לשים גבולות ולשלם מחירים של מה יחשבו עליי ומה יגידו עליי אם אגיד שאני רוצה להשתמש באמצעי מניעה, בין אם הם אמצעי מניעה נגד קורונה או נגד מחלות אחרות. צריך אומץ ושינוי בתרבות המין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!