דירקטוריון התעשייה האווירית התכנס בשבוע שעבר והחליט על פיטורים של עד כ-900 עובדים מחטיבת התעופה בחברה. החטיבה מעסיקה כ-5,000 עובדים מתוך כ-16 אלף עובדי החברה, ועוסקת בין היתר בתחזוקת מטוסים, ייצור רכיבי מטוסים ומטוסי מנהלים.

בניגוד לחטיבות הביטחוניות בתעשייה האווירית שמציגות רווחיות גבוהה, חטיבת התעופה צברה בעשור האחרון הפסדים של כ-600 מיליון דולר. כעת, ככל הנראה, חוששים בהנהלת החברה מהפסדים נוספים שייגרמו ממשבר הקורונה, שפוגע קשות בענף התעופה.

היום (רביעי) הודיע מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר, על רצונו לסיים את תפקידו  כמנכ"ל בתום קדנציה של שנתיים ועוד חצי שנה כסמנכ"ל לתכנון אסטרטגי. שפר (59), הצטרף לתעשייה האווירית כסמנכ"ל תכנון אסטרטגי לפני כשנתיים וחצי לאחר 36 שנות שירות בצה"ל כטייס קרב בחיל האוויר. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש אגף תכנון (אג"ת).

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

שפר יסיים את תפקידו לאחר שיעביר את ניהול החברה בחפיפה מסודרת למחליפו לכשייבחר. בהודעת הפרישה ציין כי "עובדי התעשייה האווירית הם חוד החנית של התעשייה הישראלית והם הטובים שבטובים".

יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית, בהתייחסות לכוונת החברה לפטר 900 עובדים: ״מדובר בצעד חד-צדדי של ההנהלה שמעוניינת לנצל את הקורונה ואת המשבר בתעופה על מנת לבצע קיצוצים דרמטיים בחברה למרות הרווחיות שלה. ועד העובדים לא ייתן יד למהלך הזה ויילחם בו בכל הכוח. זוהי לא רק מלחמה על זכויות העובדים, אלא מלחמה על הבית.
לצערי, החלטה זו מנותקת מהמצב במשק הישראלי ובועטת בערכים של סולידאריות וערבות הדדית. בעוד חברות פרטיות במשק מתוגמלות על השארת עובדים כחול-לבן בישראל ובמעגל העבודה, בוחרת התעשייה האווירית, אחד ממנועי הצמיחה של המשק, לעשות הפוך – לפטר מאות עובדים ולזרוק אותם הביתה אל מעגל האבטלה. מדובר בעובדים הטובים ביותר שבמשך שנים רבות עשו ועושים למען החברה ולמען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. מהלך זה ייתקל בהתנגדות נחרצת ועיקשת של הארגון ועובדי התעשייה האווירית״.